Umiejętnie poprowadzone działania marketingowe to biznesowe być albo nie być dla każdej firmy, niezależnie od tego, w jakiej branży działa i jak mocną ma pozycję wśród klientów. Obecnie marketerzy i przedsiębiorcy mają do dyspozycji bardzo szeroki wachlarz różnych rozwiązań, których podstawowym celem jest zwiększenie sprzedaży i świadomości marki. Jednym z nich jest marketing mix. Z zastosowaniem tej strategii wiążę się wiele zalet, o których więcej powiemy w tym artykule.
Zacznijmy od wyjaśnienia podstawowej definicji: marketing mix to w tłumaczeniu na język polski nic innego, jak mix marketingowy, oznaczający zastosowanie wielu różnych narzędzi promocyjnych, w celu wywierania określonego wpływu na grupę odbiorców danego produktu lub usługi. W ramach marketingu mix wyróżnia się wiele koncepcji – każda z nich kładzie nacisk na inne elementy procesu marketingowego. Przykład? Koncepcja 4P wyróżnia, jak sama nazwa wskazuje, 4 komponenty: produkt, cenę, promocję i miejsce. Nazwa 4P to natomiast skrót od pierwszych liter nazw wymienionych elementów w języku angielskim. Więcej informacji na temat poszczególnych koncepcji funkcjonujących w odniesieniu do marketingu mix znajdziesz na stronie www https://landingi.com/pl/blog/marketing-mix-w-uslugach/.
Współcześnie proces oddziaływania na klientów jest o wiele bardziej skomplikowany niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na rozwój nowoczesnych technologii. Marki nie dysponują już wyłącznie sklepami stacjonarnymi – często proponują również możliwość zrobienia zakupów w sklepie internetowym, a cena produktów i usług nie odzwierciedla jedynie kosztów produktów i marży firmy, ale także wydatki ponoszone na niezbędną promocję.
Zastosowanie marketingu mix oznacza przede wszystkim możliwość lepszego poznania potrzeb potencjalnych klientów, a odpowiedź na nie to jeden z podstawowych celów każdej strategii marketingowej. Co więcej, wielopłaszczyznowe podejście do promocji daje szansę uzyskać zdecydowanie szerszy wpływ na grupę odbiorców usług lub produktów danej marki. Marketing mix to strategia, która proces sprzedażowy wykorzystuje w bardziej globalny sposób, dzięki czemu pozwala na zoptymalizowanie wdrażanych działań i zaplanowanie procesu dystrybucji w najdrobniejszych szczegółach.
Marketing mix ma kluczowe znaczenie dla kosztów ponoszonych na promocję. Dlaczego? Głównie ze względu na możliwość rozsądniejszego zaplanowania wydatków, dzięki usystematyzowaniu kolejnych sekwencji działań. Ten sposób podejścia do wprowadzania na rynek nowych produktów pozwala także na ograniczenie niebezpieczeństwa związanego z tym, że dany towar nie będzie odpowiadał potrzebom i oczekiwaniom potencjalnych klientów, w związku z czym, jego sprzedaż nie osiągnie zadowalających wyników.
W marketingu mix wprowadzanie produktu na rynek jest dokładnie zaplanowane. Stosując koncepcję 4P należy określić, jaka będzie jego optymalna cena, najbardziej właściwy sposób promocji, który rzeczywiście pozwoli na dotarcie do potencjalnych odbiorców oraz odpowiednie miejsce dystrybucji, pozwalające klientom na swobodny dostęp do oferty i wygodny zakup produktu.
Podsumowując: marketing mix jest zdecydowanie bardzo ciekawą strategią, którą można zastosować, między innymi, w przypadku tworzenia nowych produktów lub usług, które mają dotrzeć to możliwie jak najszerszego grona konsumentów. Dzięki temu podejściu marketingowemu łatwiej jest odpowiedzieć na potrzeby klientów.
Tagi: marketing mix
Siemianowice Śląskie: gigantyczny pożar składowiska odpadów. Trwa akcja gaśnicza (foto, wideo)
958Zamiast na wysypisko, trafiają do szwalni. Drugie życie banerów z JSW
562Pożar w zajezdni w Bytomiu. Spłonęło 10 autobusów spalinowych (foto)
545System kaucyjny w Polsce jednak później? Eksperci przeciwni zmianie daty
478Ostatni dzień na złożenie deklaracji PIT! Od jutra e-PIT niedostępny
468"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+8 / -1Senat również za językiem śląskim. Teraz czas na decyzję prezydenta Dudy
+3 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Konferencja w Katowicach – sprawdź, jak znaleźć odpowiedni obiekt
+1 / -0Bon energetyczny ma być plastrem na podwyżki cen gazu i prądu. "Pomoc na waciki"
0Pożar w zajezdni w Bytomiu. Spłonęło 10 autobusów spalinowych (foto)
0Siemianowice Śląskie: gigantyczny pożar składowiska odpadów. Trwa akcja gaśnicza (foto, wideo)
0Dodatkowe pociągi na długi weekend. Koleje Śląskie podsumowały majówkę
0Śmiertelny wypadek w kopalni JSW. Nie żyje 42-letni górnik
0