Blisko ćwierć miliarda zł warta będzie przebudowa drogi wojewódzkiej nr 928 mln zł. W Urzędzie Marszałkowskim podpisano z Budimeksem umowę na realizację. To jedna z największych inwestycji drogowych samorządu wojewódzkiego w 2023 roku.
W podpisaniu umowy uczestniczyli członek Zarządu Województwa Śląskiego Krzysztof Klimosz, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Zbigniew Tabor, radny Sejmiku Grzegorz Wolnik i przedstawiciel firmy Budimex, Grzegorz Domaradzki.
- Cieszę się, że rusza kolejna ważna inwestycja drogowa, jedna z największych, które w tym roku realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich. Ta inwestycja obejmuje dwa powiaty: pszczyński oraz mikołowski i wierzę, że za 36 miesięcy będzie mogła służyć nie tylko mieszkańcom tych terenów, ale i całego województwa śląskiego” – mówił członek Zarządu Województwa Śląskiego, Krzysztof Klimosz.
- To wielki sukces, że udało się doprowadzić do podpisania tej umowy na kwotę prawie 246 mln zł. Każda tak duża inwestycja powoduje w trakcie realizacji problemy, ale jestem pewien, że korzyści dla mieszkańców i całego regionu okażą się zdecydowanie większe, zarówno pod względem komfortu jazdy jak i bezpieczeństwa – tłumaczył radny Sejmiku Województwa Śląskiego, Grzegorz Wolnik.
Odcinek drogi wojewódzkiej nr 928 przewidziany do przebudowy rozpoczyna się na skrzyżowaniu z DK nr 44 w Mikołowie, a kończy na skrzyżowaniu z DK nr 1 w miejscowości Kobiór. Inwestycja podzielona jest na trzy etapy:
Szacowana łączna wartość robót budowlanych wynosi 245,6 mln zł. Przewidywany termin zakończenia robót budowlanych w przypadku etapu Wyry – Gostyń to wiosna 2025 roku, a w zakresie etapów Mikołów – Wyry i Gostyń – Kobiór – wiosna 2026.
Celem inwestycji jest poprawa dostępności, efektywności i jakości głównych szlaków drogowych w województwie śląskim. Obecnie droga wojewódzka nr 928 posiada zdegradowaną nawierzchnię, niesprawny system odwodnienia, a ruch pieszych, rowerów i pojazdów nie jest właściwie odseparowany. Kwestie te wpływają negatywnie na bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Zakres inwestycji obejmuje całkowitą przebudowę konstrukcji jezdni, ujednolicenie jej szerokości, przebudowę skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę zjazdów. Konstrukcja drogi zostanie wykonana z wykorzystaniem najnowszych technologii. Warstwy bitumiczne zostaną wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Centrum handlowe w miejscu dawnej huty. Siemianowice Śląskie zagospodarują teren po Hucie Jedność
881Jeszcze droższa budowa drogi obwodnicy Rybnika. Miasto musi wyciągnąć z kasy 26,6 mln zł
803Sosnowiec: 70 mln zł na rewitalizację terenu po byłej kopalni KWK Kazimierz–Juliusz
790Dzierżawca prowadził w Rybniku hotel bez umowy. Ma komornika na karku i wyrok
773Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
396Trzy pierwsze Impulsy dla śląskiego już kursują. To pierwsza część zamówienia za 1,5 mld zł (foto)
+2 / -0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
+1 / -0863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
+1 / -0Centrum handlowe w miejscu dawnej huty. Siemianowice Śląskie zagospodarują teren po Hucie Jedność
+2 / -1Sosnowiec: 70 mln zł na rewitalizację terenu po byłej kopalni KWK Kazimierz–Juliusz
+1 / -0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
0Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
0863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
0Jeszcze droższa budowa drogi obwodnicy Rybnika. Miasto musi wyciągnąć z kasy 26,6 mln zł
0Centrum handlowe w miejscu dawnej huty. Siemianowice Śląskie zagospodarują teren po Hucie Jedność
0