Inwestycje i nieruchomości

Wielkie reklamy znikną z Katowic. Powstały założenia uchwały krajobrazowej

2023-04-14, Autor: tora

Katowice zamierzają zaprowadzić porządek z reklamami w przestrzeni publicznej. Zniknąć mają m.in. wielkie płachty reklamowe zasłaniające elewacje budynków. Przedsiębiorcy będą mieli kilka lat na dostosowanie się do wymogów. Sama uchwała krajobrazowa jest na etapie kompletowania dokumentacji. 

Reklama

Katowice chcą uporządkować temat reklam, szyldów i banerów

Katowice odsłaniają karty w temacie uporządkowania przestrzeni miejskich pod kątem zamieszczania reklam, banerów, szyldów, itd.

14 kwietnia przekazano radnym z komisji rozwoju miasta Rady Miasta Katowice założenia do projektu tzw. uchwały krajobrazowej. Te uwzględniają wyniki konsultacji społecznych oraz efekty pracy zespołu roboczego i zespołu ds. estetyki przestrzeni miasta Katowice. Teraz nastąpi czas na zebranie obligatoryjnych opinii i uzgodnień.

- Tak zwana uchwała krajobrazowa ma na celu m.in. wprowadzenie w życie założeń, które wpłyną na poprawę estetyki w przestrzeni miejskiej. Mieszkańcy zwracają uwagę, że woleliby widzieć elewacje zabytkowych kamienic, a spacerując po centrum miasta zamiast reklam podziwiać architekturę. Przez ostatnie miesiące pracowaliśmy nad propozycjami zapisów uchwały dla naszego miasta – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

W tym roku planowane jest przeprowadzenie procedury formalno-prawnej związanej ze sporządzaniem uchwały. To czas na zebranie obligatoryjnych opinii i uzgodnień wynikających z ustawy, m.in. od Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, Marszałka Województwa oraz Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Następnie dokument zostanie wyłożony do publicznego wglądu. Urząd Miasta Katowice przygotował „Zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane”. Materiał został przekazany radnym Rady Miasta Katowice z komisji rozwoju miasta.

- Przygotowane i przedstawione założenia do dokumentu wynikają z przeprowadzonych konsultacji społecznych, opinii wydziałów urzędu oraz rekomendacji zespołu ds. estetyki przestrzeni miasta Katowice, który tworzą eksperci z dziedziny sztuki, architektury, urbanistyki oraz urzędnicy – wskazał Jerzy Pogoda, naczelnik wydziału planowania przestrzennego i urbanistyki, odpowiadającego za opracowanie dokumentu.

– Wydłużenie prac nad dokumentem wynika z chęci uwzględnienia wyników audytu krajobrazowego województwa śląskiego. Cały czas na ten dokument czekamy, ale liczymy, że nasze propozycje będą zgodne z jego założeniami – dodaje naczelnik.

Uchwała dla całych Katowic

Projekt uchwały zakłada określenie zasad i warunków dla sytuowania tablic reklamowych, urządzeń reklamowych, obiektów małej architektury i ogrodzeń oraz ich standardy jakościowe. Uwzględnia również warunki dostosowania się do jej zapisów. Uchwała krajobrazowa podzieli miasto na cztery strefy i podstrefy o zróżnicowanym wpływie uchwały na m.in. możliwości wykorzystywania różnych rodzajów nośników reklamowych czy ich rozmiarów.

Strefa I obejmie obszar centrum miasta oraz „osiedla robotnicze”, przy czym wyróżnione zostaną: podstrefa 0 obejmująca część centrum Katowic oraz podstrefa A – osiedle robotnicze Nikiszowiec. Strefa II to obszary zwartych tkanek miejskich (np. osiedla: Witosa, Tysiąclecia i Paderewskiego, ale też Bogucice czy część Kostuchny), w strefie III znajdą się pozostałe tereny zurbanizowane, natomiast strefę IV stanowić będą obszary przyrodniczo-krajobrazowe.

Jaka reklama, ogrodzenia – czyli czego dotyczy uchwała

Czytaj kolejne strony:

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 554

Prezentacje firm