Ruszył przetarg na remont zabytkowej nastawni bramowej w Bytomiu. Na stacji prowadzona jest przebudowa peronów i hali przy zachowaniu elementów historycznych. Montowane są poszycie dachu i przeszklenia. To część gigantycznej inwestycji PLK - łączna wartość prac na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie wyniesie ponad 1,2 mld zł.
Konstrukcja stalowa zabytkowej nastawni w Bytomiu zostanie oczyszczona i odmalowana. Wykonana będzie renowacja elewacji i dachu. Okna i drzwi zostaną wymienione na nowe. We wnętrzu obiektu przeprowadzone będą prace remontowe. Montaż nowego oświetlenia zewnętrznego sprawi, że w nocy nastawnia będzie podświetlona.
Zakończenie prac planowane jest na koniec 2024 r. Zakres robót został uzgodniony z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Prace będą finansowane ze środków własnych.
Nastawnia jest ważną częścią stacji Bytom i po przeprowadzonych przez PLK SA pracach, ponownie stanie się wizytówką stacji - zaznacza PLK.
W ramach odrębnego zadania, na modernizowanej stacji Bytom montowane jest nowe poszycie dachu hali peronowej i pierwsze przeszklenia świetlików. Konstrukcja hali została wcześniej wzmocniona. Budowane są dwa z trzech peronów w stacji. Prace prowadzone są też w przejściu pod torami na perony. W budynku nowego lokalnego centrum sterowania montowane są komputerowe systemy prowadzenia ruchu kolejowego.
Po zakończeniu prac wszystkie perony będą dostosowane do obsługi podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się. Windy ułatwią komunikację. Będzie nagłośnienie i czytelne oznakowanie, wymienione oświetlenie oraz ławki. Odnowione zostaną dwa przejścia podziemne, w tym przejście na perony. Na stacji zostanie przebudowanych łącznie ok. 28 km torów, a także sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Układ torowy w stacji został zaprojektowany z uwzględnieniem istniejącej nastawni bramowej - czytamy w opisie inwestycji.
Na hali peronowej pojawią się też nowe napisy z nazwą stacji, wykonane w technologii LED. Dotychczasowe dwa komplety neonowych napisów „Bytom”, pochodzących z hali peronowej, otrzymała gmina. Przekazane neony zostaną w przyszłości wyeksponowane na terenie Bytomia.
Modernizacja stacji Bytom to część dużej inwestycji na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Wartość prac to 1,2 mld zł netto. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2025 r.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
838Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
745Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
711Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
633Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
633Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Ponad 55,3 mln zł dla Bytomia na zieloną energię
+1 / -0W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie
0Katowice: remont historycznej kamienicy przy Gliwickiej wkracza w nowy etap
0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0