Wiadomości

Święto konsumpcji i zakupowego szaleństwa - Czarny Piątek oczami finansisty
0

Święto konsumpcji i zakupowego szaleństwa - Czarny Piątek oczami finansisty

Black Friday, czyli Czarny Piątek, święto konsumpcji i zakupowego szaleństwa, napędzanego przez okazje cenowe, stał się listopadową tradycją również w Polsce. Fenomen zjawiska, jego ciekawą historię oraz zgubne skutki nadmiernego konsumpcjonizmu dla ŚląskiegoBiznesu.pl komentuje finansista, Patryk Zawadzki.

2023-11-24 926 Autor: mz
Dealerzy wciąż pod kreską. Polacy rzadko zaglądają do salonów samochodowych
0

Dealerzy wciąż pod kreską. Polacy rzadko zaglądają do salonów samochodowych

Od stycznia do września w salonach samochodowych ubyło ponad 9% unikalnych klientów w relacji rocznej. I ponad trzykrotnie więcej straciły ich marki premium niż wolumenowe – odpowiednio blisko 20% i przeszło 6% rdr. Jednocześnie liczba wizyt we wszystkich tego typu placówkach zmniejszyła się o ponad 10% rdr. Pod względem ruchu dealerzy marek premium odnotowali ponad czterokrotnie większe spadki niż sprzedawcy marek wolumenowych. Strata tych pierwszych przekroczyła 25%, podczas gdy ubytek tych drugich nie sięgnął 6%. Tak wynika z obserwacji ponad 350 tys. konsumentów, którzy łącznie odwiedzili 1,7 tys. salonów samochodowych w całej Polsce. Jednak eksperci uspokajają, że pomimo tych danych wolumen sprzedaży nowych aut nie słabnie. I podkreślają, że wyniki są lepsze niż w II kwartale tego roku, co może być dobrym sygnałem na przyszłość.

2023-11-24 712 Autor: mz
Kolosalna strata JSW w trzecim kwartale. Spółka straciła przez „składkę solidarnościową”
0

Kolosalna strata JSW w trzecim kwartale. Spółka straciła przez „składkę solidarnościową”

Grupa Kapitałowa JSW opublikowała wyniki za trzeci kwartał 2023 roku. Według przekazanych informacji wiemy, że spółka osiągnęła w tym kwartale stratę w wysokości 1,2 miliarda złotych. Wpływ na to miała „składka solidarnościowa”, która wyniosła 1,6 miliarda złotych.

2023-11-24 665 Autor: kb
Black Friday: jak nie dać się omamić? Naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach podpowiadają
0

Black Friday: jak nie dać się omamić? Naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach podpowiadają

Świąteczna muzyka, odpowiednia ekspozycja produktów na półce, rozpylany zapach cytrusów lub pierników, kolory tradycyjnie kojarzące się ze świętami to tylko przykłady świadomego oddziaływania na zmysły konsumentów. Do tego wielkie hasła reklamowe i kuszące, niecodziennie wysokie rabaty. Black Friday to okazja, czy chwyt marketingowy? Naukowcy Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ostrzegają i uczulają konsumentów.

2023-11-23 827 Autor: lk
Problemy JSW ze spółką-córką. Prokuratura:
0

Problemy JSW ze spółką-córką. Prokuratura: "Byli prezesi działali na szkodę JSW Innowacje"

Byli szefowie JSW Innowacje (dziś JSW Nowe Projekty) są podejrzani o działanie na jej szkodę oraz wyrządzenie strat w wysokości ponad 365 tys. zł - informuje prokuratura. To już nie pierwszy raz, kiedy Jastrzębska Spółka Węglowa zmaga się z problemami ze swoją spółką-córką.

2023-11-23 1033 Autor: Magdalena Zmysłowska

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 553

Prezentacje firm