Mobilne rampy kolejowe, przeznaczone dla pojazdów o wadze 70 ton, testowane były przez ciężki sprzęt wojskowy, w tym czołgi M1 Abrams. O ćwiczeniach poinformowała spółka OBRUM, będąca częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Ćwiczenia przeprowadzono na bocznicy kolejowej nieopodal Drawska Pomorskiego. Załadunek i rozładunek prowadzony był przez polskich i amerykańskich żołnierzy, przy wsparciu inżynierów OBRUM. Testy przebiegły pozytywnie.
To kolejny dowód, że innowacyjne rozwiązania OBRUM przyczyniają się do poprawy logistyki wojsk NATO - mówią przedstawiciele gliwickiej spółki.
Mobilna rampa kolejowa OBRUM to, jak potwierdzają testy, solidna i łatwa w montażu konstrukcja dająca możliwość rozmieszczania ciężkiego sprzętu wojskowego w odległych od siebie miejscach.
Kilka ujęć z testów mobilnej rampy kolejowej RM70 opracowanej w należącym do #GrupaPGZ gliwickim #OBRUM. O samej rampie więcej informacji dostępnych jest tutaj: https://t.co/QCC8GKeTAJ @MAPGOVPL @MON_GOV_PL @Polska_Zbrojna @Defence24pl @DziennikZbrojny @ZBiAM_news @RynekKolejowy pic.twitter.com/4Gn5HQ7hZP
— Polska Grupa Zbrojeniowa🇵🇱 (@PGZ_pl) February 4, 2022
Rampy Mobilne RM35 i RM 70 przeznaczone są do załadunku na wagony kolejowe i rozładunku pojazdów będących na wyposażeniu Sił Zbrojnych RP i państw NATO (a także innych pojazdów), o masie nieprzekraczającej 35 t lub 70 t (w zależności od wykonania). Naciski kół lub gąsienic pojazdów wjeżdżających na rampę nie mogą być większe niż 275 kN/m2 - informuje spółka.
Załadunek i rozładunek odbywa się na bocznicy kolejowej lub w dowolnym miejscu, które zostanie odpowiednio do tego celu przygotowane. Rampa może być wykorzystywana do załadunku i rozładunku pojazdów gąsienicowych, kołowych i innego typu maszyn, a także do ruchu pieszego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
439Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
413JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
389Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
385Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
382"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
0Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
0Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
0Tankowanie na majówkę: w długi weekend na stacjach paliw taniej nawet o 30 groszy na litrze
0"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
0