Podpisaliśmy umowę obejmującą wykonanie pozostałych do zrealizowania prac na autostradzie A1, na odcinku Częstochowa Północ - Częstochowa Blachownia - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zadanie zrealizuje firma Strabag. Jego wartość to prawie 87 mln zł.
To już ostatnia umowa, która zakończy cały zakres budowy tego 20-kilometrowego odcinka A1, po tym jak w kwietniu 2019 r., z przyczyn leżących po stronie wykonawcy (konsorcjum firm Salini oraz Todini), GDDKiA odstąpiła od umowy na realizację.
Do wykonania, w ramach podpisanej umowy, pozostają m.in. prace związane z:
W ramach tej umowy zostaną też dobudowane trzecie pasy ruchu o długości prawie 1,8 km. Zlokalizowane będą po wewnętrznej stronie istniejących jezdni. Początek swój będą miały około 700 m przed wiaduktem autostradowym (WA352) nad linią kolejową, a koniec w rejonie węzła Częstochowa Północ.
Roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 9 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie będzie wliczany okres zimowy od 16 grudnia do 15 marca.
Na tym odcinku, pomimo że od grudnia ubiegłego roku ruch pojazdów odbywa się pełnym przekrojem obu jezdni (po trzy pasy w każdym z kierunków), nadal trwają prace wykończeniowe.
Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, a wykonawca deklaruje uzyskanie pozwolenia na użytkowanie do 23 czerwca br. Zatem przed rozpoczęciem wakacji ograniczenia prędkości wynikające z realizowanych prac zostaną usunięte. Podobnie jak na sąsiednim odcinku Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego. W efekcie kierowcy zyskają kolejny, blisko 24-kilometrowy odcinek autostrady z maksymalną dopuszczalną Kodeksem drogowym prędkością przejazdu - informuje GDDKiA.
To nie koniec dobrych wiadomości.
Trwają ostatnie prace na dwóch kolejnych odcinkach, Tuszyn - Piotrków Trybunalski oraz Kamieńsk - Radomsko, gdzie w najbliższym czasie również planujemy usunąć obecne ograniczenia prędkości do 100 km/h. W budowie jest ostatni, 24-kilometrowy odcinek pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, który zostanie udostępniony do ruchu w tym roku - dodaje Marek Prusak, rzecznik GDDKiA.
Obecnie kierowcy mają do dyspozycji jedną jezdnię, po dwa pasy ruchu, w obu kierunkach.
Budowa autostrady A1 Pyrzowice - Częstochowa oraz Częstochowa - Tuszyn jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Największy inwestor KSSE nie zwalnia tempa. Startuje budowa nowej hali Eko-Okien
1644Lotnisko w Pyrzowicach czeka nietypowe malowanie. Przez zmiany bieguna magnetycznego
1123Izera to nie wszystko. KSSE i Jaworzno podpisały umowę o współpracy
922Rafako dogadało się z JSW Koks. Budowa elektrowni podrożeje o 150 mln zł
880Mikołów: Donald Tusk gromi CPK. "Horała ma takie same kompetencje jak Sasin"
821Na Śląsku stanie warta pół miliarda najnowocześniejsza walcownia w Europie
+9 / -0Jak mieć najlepszą stronę internetową?
+8 / -0Śląskie z rekordową unijną dotacją. Jezioro Żywieckie ma być perłą na mapie turystycznej Polski
+8 / -2Największy inwestor KSSE nie zwalnia tempa. Startuje budowa nowej hali Eko-Okien
+5 / -0Mikołów: Donald Tusk gromi CPK. "Horała ma takie same kompetencje jak Sasin"
+2 / -0Lider gier wideo ulokował się w Katowicach. Na Śląsku działa największe biuro gamingowe w Europie
0Izera to nie wszystko. KSSE i Jaworzno podpisały umowę o współpracy
0Lotnisko w Pyrzowicach czeka nietypowe malowanie. Przez zmiany bieguna magnetycznego
0Rafako dogadało się z JSW Koks. Budowa elektrowni podrożeje o 150 mln zł
0Mikołów: Donald Tusk gromi CPK. "Horała ma takie same kompetencje jak Sasin"
0