Podpisaliśmy umowę obejmującą wykonanie pozostałych do zrealizowania prac na autostradzie A1, na odcinku Częstochowa Północ - Częstochowa Blachownia - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zadanie zrealizuje firma Strabag. Jego wartość to prawie 87 mln zł.
To już ostatnia umowa, która zakończy cały zakres budowy tego 20-kilometrowego odcinka A1, po tym jak w kwietniu 2019 r., z przyczyn leżących po stronie wykonawcy (konsorcjum firm Salini oraz Todini), GDDKiA odstąpiła od umowy na realizację.
Do wykonania, w ramach podpisanej umowy, pozostają m.in. prace związane z:
W ramach tej umowy zostaną też dobudowane trzecie pasy ruchu o długości prawie 1,8 km. Zlokalizowane będą po wewnętrznej stronie istniejących jezdni. Początek swój będą miały około 700 m przed wiaduktem autostradowym (WA352) nad linią kolejową, a koniec w rejonie węzła Częstochowa Północ.
Roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 9 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie będzie wliczany okres zimowy od 16 grudnia do 15 marca.
Na tym odcinku, pomimo że od grudnia ubiegłego roku ruch pojazdów odbywa się pełnym przekrojem obu jezdni (po trzy pasy w każdym z kierunków), nadal trwają prace wykończeniowe.
Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, a wykonawca deklaruje uzyskanie pozwolenia na użytkowanie do 23 czerwca br. Zatem przed rozpoczęciem wakacji ograniczenia prędkości wynikające z realizowanych prac zostaną usunięte. Podobnie jak na sąsiednim odcinku Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego. W efekcie kierowcy zyskają kolejny, blisko 24-kilometrowy odcinek autostrady z maksymalną dopuszczalną Kodeksem drogowym prędkością przejazdu - informuje GDDKiA.
To nie koniec dobrych wiadomości.
Trwają ostatnie prace na dwóch kolejnych odcinkach, Tuszyn - Piotrków Trybunalski oraz Kamieńsk - Radomsko, gdzie w najbliższym czasie również planujemy usunąć obecne ograniczenia prędkości do 100 km/h. W budowie jest ostatni, 24-kilometrowy odcinek pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, który zostanie udostępniony do ruchu w tym roku - dodaje Marek Prusak, rzecznik GDDKiA.
Obecnie kierowcy mają do dyspozycji jedną jezdnię, po dwa pasy ruchu, w obu kierunkach.
Budowa autostrady A1 Pyrzowice - Częstochowa oraz Częstochowa - Tuszyn jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
958Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
757Chorzów: kultowa restauracja w Parku Śląskim odzyska dawny blask
628Decydujący krok w stronę Izery. Wiadomo, kto wybuduje fabrykę polskiego e-auta
626Bytom: rusza kolejny etap rewitalizacji terenów po KWK Rozbark
497Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
+3 / -0CPK idzie na noże z PKP PLK. Poszło o powrót pociągów do Jastrzębia-Zdroju
+3 / -0Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
+2 / -0Gigantyczna inwestycja Kolei Śląskich. Spółka rozbuduje swoją bazę w Katowicach
+2 / -0Własne "M" już od 3,51 za metr. Katowice znów oddają mieszkania za remont
+2 / -0Co rząd zrobi z projektem Izera? Ważą się losy polskiego elektryka
0"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie
0Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
0W Katowicach trwa rozruch ITS. System już "uczy się" kluczowych skrzyżowań
0Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
0