GDDKiA podpisała umowę na unowocześnienie i usprawnienie systemu odwodnienia wód deszczowych z korpusu drogowego S86 w Sosnowcu. Planowany remont ma położyć kres rozlewiskom powstającym po ulewiach w rejonie sklepu IKEA w Katowicach. Wartość zadania to prawie 11 mln zł. Termin wykonania robót to 12 miesięcy od podpisania umowy.
O problematycznym wiadukcie w Katowicach pisaliśmy na początku sierpnia <<Problematyczny wiadukt przestanie być kulą u nogi Katowic?>>
Trwały wówczas postępowania przetargowe na unowocześnienie i usprawnienie systemu odwodnienia wód deszczowych z korpusu drogowego S86.
Dzięki przeprowadzeniu tych prac wyeliminujemy powstawanie zastoisk wodnych, a budowa nowych urządzeń oczyszczających wpłynie na poprawę jakości wód odprowadzanych do środowiska - zapowiadała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Teraz wszystko wskazuje na to, że problem zostanie rozwiązany. W sprawie remontu podpisana została umowa. Wartość zadania to prawie 11 mln zł.
Przeprowadzenie prac pozwoli zapewnić prawidłowe odwodnienie prawie 1,5 km odcinka S86 w Sosnowcu zaczynającego się około 200 m za przecięciem z ul. Grota Roweckiego a kończącego się za ul. Daimlera Gottlieba.
Na ten układ odwodnienia wchodzą zlewnie drogi ekspresowej o pow. 8,52 ha i odpływie wód 930 l/s, oraz otaczającej go infrastruktury salonu samochodowego o pow. 2,64 ha i odpływie wód 236,4 l/s, ul. Daimlera o pow. 0,58 ha i odpływie wód 46,5 l/s oraz ul. Stalowej o pow. prawie hektara i odpływie wód 88,5 l/s. Powierzchnia, z której odprowadzane są wody do tego układu odwodnienia, odpowiada powierzchni prawie 18 boisk piłkarskich.
Skutkuje to koniecznością odprowadzenia ponad 1200 l wody w ciągu sekundy. Aby odprowadzić wodę z tak wielkiego obszaru, potrzeba by co najmniej dwóch rur o śr. 1 m i to przy dużej prędkości przepływu - informuje Marek Prusak, rzecznik prasowy GDDKiA.
Modernizacja systemu odwodnienia drogi ekspresowej w Sosnowcu jest konieczna z uwagi na niezadowalający stan techniczny obiektu przepompowni, w szczególności budynku sterowni i hali pomp, stacji transformatorowej, zbiornika retencyjnego, piaskownika, kanalizacji deszczowej i wylotu do rzeki Brynica. Urządzenia obsługujące odwodnienie tego odcinka drogi pochodzą z lat 70. XX wieku i są już wyeksploatowane. Część podzespołów nie jest już produkowana i nie ma możliwości ich wymiany. Nie podlega więc wątpliwości konieczność modernizacji tego obiektu i dostosowania go do obowiązujących standardów technicznych np. w zdalny system sterowania.
Przypomnijmy, że przebudowa w pierwszej kolejności obejmie rozbiórkę obiektów kubaturowych i kanalizacji na terenie przepompowni, przepompowni wraz ze zbiornikiem retencyjnym i piaskownikiem. Następnie wykonawca przystąpi do przebudowy kanalizacji na terenie przepompowni, budowy przepompowni wód deszczowych, urządzeń oczyszczających wody opadowe, zbiornika retencyjnego podziemnego.
Nowa przepompownia zasilana będzie z wybudowanej w ramach tego zadania stacji transformatorowej i przebudowanych sieci elektroenergetycznych na terenie byłej przepompowni - informuje GDDKiA.
Zainstalowanie zostanie także nowe oświetlenie terenu przepompowni. Wykonawca wykona także nowe ciągi komunikacyjne na terenie przepompowni oraz przebuduje drogę dojazdową do przepompowni z drogi ekspresowej, którą wyposaży w urządzenia BRD. Na wyznaczonych odcinkach wykonawca odpowiednio wybuduje lub przebuduje kanalizację deszczową wraz ze wpustami deszczowymi. Ważną częścią inwestycji będzie także remont wylotu do rzeki Brynicy i przeprowadzenie napraw istniejących kanałów.
Inwestycja jest przewidziana do finansowania ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Zmiany w komunikacji ZTM od 1 lutego 2025. Obejmą Katowice i Mysłowice
826A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
738Nowy Wełnowiec w Katowicach - inwestycja za 3 mld zł z prestiżowym certyfikatem za projekt
676Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
645"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
617W Gliwicach ma powstać nowa baza Kolei Śląskich
+4 / -0Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Lufthansa Cargo uruchomi pierwsze regularne loty towarowe w Polsce - z Katowice Airport
+3 / -0"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
+3 / -0O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
+5 / -2Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
0W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
0A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
050 wagonów za 70 milionów złotych. Rekordowe zamówienie Tramwajów Śląskich
0Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
0