Ponad 4,6 mln zł kosztowała gruntowna modernizacja stacji Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego przy ul. Fitelberga w Tychach, w tym 2,2 mln zł pochodziło z budżetu województwa. Na miejscu stacjonować będą cztery zespoły wyjazdowe: 1 specjalistyczny i trzy podstawowe.
W oficjalnym otwarciu stacji po remoncie uczestniczyli: marszałek województwa Jakub Chełstowski, pełniący funkcję prezydenta miasta Tychy Maciej Gramatyka oraz dyrektor Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach, Łukasz Pach.
- W tej kadencji zakupimy łącznie 70 karetek. Wymienimy 95 procent zasobów Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego. Jednocześnie dbamy o warunki pracy. Dziś oddaliśmy do użytku zmodernizowaną stację WPR w Tychach. Koszt inwestycji wyniósł 4,6 mln zł, w tym 2,2 mln zł pochodziło z budżetu województwa. Dziękuję ratownikom medycznym za codzienną pracę – podkreślił marszałek Jakub Chełstowski.
W budynku wymieniono instalacje wewnętrzne - elektryczne, teletechniczne, centralnego ogrzewania, wodną, kanalizacyjną. Zmodernizowano węzły sanitarne, szatnie, pomieszczenia wypoczynku oraz pomieszczenie kuchni. Wymieniono stolarkę okienną oraz drzwiową w całym budynku, także posadzki oraz balustradę wewnętrzną. Wymieniono okładziny z płytek na ścianach i podłogach. Zamontowano klimatyzację w części pomieszczeń, wymieniono punkty podgrzania wody na system centralny poprzez wykonanie zasobnika o pojemności około 500 litrów sprzężonego z pompą ciepła. Wykonano izolację termiczną dachu, zamontowano instalację fotowoltaiczną.
Konieczne było także wyburzenie dziesięciu garaży. Wymieniono nawierzchnię utwardzoną przed budynkiem i postawiono wiatę dla ambulansów. Nowe jest też ogrodzenie i brama wjazdowa.
- O ile budynek na zewnątrz jeszcze nie prezentował się całkiem źle, tak wewnątrz wymagał natychmiastowego, gruntownego remontu. Efektem są komfortowe warunki pracy dla personelu, który ratuje zdrowie i życie pacjentów – podsumował dyrektor WPR w Katowicach, Łukasz Pach.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
GZM aspiruje do miana „drugiej Warszawy”? Rusza przebudowa strategicznego terminalu kolejowego w Sławkowie
658Zamiast hałdy – beton. Śląskie firmy chcą zagospodarować górniczy odpad dla cementowni
645Wielki test miejskiej infrastruktury. Katowice gotowe na ekstremalne opady
556Przełom dla polskiej zbrojeniówki. Firmy z sektora obronnego ze wsparciem stref ekonomicznych
554Rowerem przez granicę. Transgraniczna trasa zintegruje Rydułtowy, Orlovą i Rybnik z Żelaznym Szlakiem
437Marcin Kamiński, deweloper butikowy: „Każda transakcja to ogromna odpowiedzialność. Bo to czyjeś marzenia, wspomnienia, plany”
+8 / -1Arena Katowice szuka sponsora tytularnego. Ruszył konkurs dla firm zainteresowanych ekspozycją marki
+1 / -0Katowice zakończyły inwestycję za 30 mln zł. 41 mieszkań w odrestaurowanych kamienicach oddanych lokatorom
+1 / -0S11 na Śląsku z decyzją środowiskową. Obwodnica Tarnowskich Gór coraz bliżej realizacji
+1 / -0W Gliwicach powstanie nowy park przemysłowy. Inwestycja za 50 mln euro
+1 / -0Zabrze i Ruda Śląska z nowymi parkami handlowymi. Otwarcie planowane na 2027 rok
0PGG odzyskuje ciepło z kopalń. Po ruchu Wesoła czas na Ziemowita, Rydułtowy i Sośnicę
0Arena Katowice szuka sponsora tytularnego. Ruszył konkurs dla firm zainteresowanych ekspozycją marki
0“Traktują ludzi gorzej niż świnie”, "Ludzie płaczą, bo nie wiedzą, co będzie dalej". Pracownicy Eko-Okien o nieoficjalnej likwidacji zakładu w Wodzisławiu Śląskim
0Gaz i odpady w służbie transformacji. List intencyjny między Orlen Termika, PGE i Miastem Rybnik zapowiada nową epokę dla regionu
0