- Planowany wzdłuż drogi regionalnej Racibórz – Pszczyna terminal intermodalny może być bodźcem rozwoju gospodarczego dla całego regionu – uważa prezydent Rybnika Piotr Kuczera.
Zdaniem prezydenta Rybnika, terminal wykorzystywał będzie rozbudowaną w tym miejscu infrastrukturę kolejową i pozwoli połączyć firmom z branży spedycyjnej transport drogowy z kolejowym.
Realizacji tej inwestycji sprzyja usytuowanie Rybnika na mapie kolejowej Europy. - Nasze miasto znajduje się dokładnie w środku szlaku kolejowego z południa na północ kontynentu – zauważa Piotr Kuczera.
O tym, jak ogromna może być w przyszłości skala transferu towarów poprzez terminal świadczą dane o wartości towarów rejestrowanych w Delegaturze Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Rybniku, która w 2017 roku opiewała na kwotę 3,73 mld złotych. Główne kierunki przywozu towarów to: Chiny, USA, Korea Płd., Japonia, Turcja, Serbia, Tajwan, Szwajcaria, Ukraina, Białoruś, Rosja, Czarnogóra, Norwegia i Hongkong.
- Nie ma wątpliwości, że uruchomienie terminala intermodalnego byłoby ogromnym bodźcem rozwojowym dla całego regionu, w tym małych i średnich firm, przed którymi otworzyłyby się zupełnie nowe możliwości – twierdzi prezydent Rybnika.
Miasto Rybnik w sprawie budowy terminala podpisało list intencyjny z PKP SA. Opracowana koncepcja zakłada, że w pobliżu stacji kolejowej Rybnik Towarowy ma powstać terminal wraz z obiektami infrastruktury magazynowo-logistycznej. Grunt przeznaczony pod tę inwestycję obejmuje około 20 ha na terenie międzytorza.
Zgodnie z podpisanym listem intencyjnym, Miasto Rybnik deklaruje wsparcie przy tworzeniu optymalnego połączenia terminala z jego otoczeniem komunikacyjnym - między innymi przez realizację drogi dojazdowej do terenów przyszłej inwestycji - oraz współpracę na etapie uzyskania niezbędnych pozwoleń i decyzji. PKP S.A. będzie natomiast udzielać przyszłemu inwestorowi pełnego wsparcia posiadanym know-how.
- Rozpoczęcie budowy terminalu rozpocznie się wraz z zakończeniem inwestycji PKP PLK, czyli modernizacji linii Żory-Rybnik-Chybie. Dzięki temu poprawi ona dostępność i prędkość handlową pociągów towarowych. Będziemy pracować już teraz, zanim powstanie terminal trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów jak np. ekspertyzy geologiczne czy dendrologiczne. Myślę, że w 2019 roku można zacząć inwestycję. Potrwa około 2 lata. Przewidywany koszt: do 80 mln złotych – wyjaśnia Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP S.A.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6813,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
601Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
565Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
485Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
453Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -05 powodów, dla których warto przejść na wirtualną kasę fiskalną ACLAS
0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0