– Z powodu zatrzymania pieca żaden z pracowników nie zostanie zwolniony. Ponadto nikomu nie zostanie wręczone wypowiedzenie zmieniające warunki pracy na mniej korzystne, np. zakładające obniżenie wynagrodzenia – mówi Mirosław Nowak, przewodniczący „Solidarności” w oddziale ArcelorMittal Poland w Dąbrowie Górniczej. 30 marca „S” z dąbrowskiego oddziału AMP podpisała z pracodawcą porozumienie dotyczące gwarancji zatrudnienia podczas remontu wielkiego pieca nr 2. Wygaszanie pieca rozpoczęło się 25 marca.
Strony porozumienia uzgodniły, że osoby, które ze względu na remont WP nr 2, nie będą mogły pełnić swoich dotychczasowych codziennych obowiązków, w pierwszej kolejności będą wysyłane na szkolenia lub zaległy urlop.
– Ewentualne kierowanie ich na postojowe to ostateczność. Będzie możliwe dopiero po wykorzystaniu innych opcji takich jak zaległe urlopy, różnego rodzaju szkolenia, czy czasowe przeniesienie do innej pracy – dodaje związkowiec.
Mirosław Nowak podkreśla, że pracodawca zagwarantował, iż wielki piec nr 2 zostanie uruchomiony niezwłocznie po zakończeniu remontu.
– To kluczowy zapis, na którym bardzo nam zależało. Chcemy mieć pewność, że praca pieca zostanie wznowiona tak szybko, jak tylko to będzie możliwe – zaznacza przewodniczący „Solidarności” w dąbrowskim oddziale AMP.
Remont wielkiego pieca nr 2 rozpoczął się 25 marca. Koszt przedsięwzięcia to przeszło 720 mln zł. Frederik Van De Velde, dyrektor generalny ArcelorMittal Poland zaznacza, że jest to największa modernizacja wielkiego pieca przeprowadzona kiedykolwiek w Polsce. Dla ArcelorMittal Poland to także największy projekt inwestycyjny od czasu budowy walcowni gorącej w Krakowie.
Generalny remont ma przedłużyć pracę wielkiego pieca nr 2 nawet o 20 lat. Ponadto celem inwestycji jest zwiększenie niezawodności instalacji. Nie bez znaczenia są także kwestie związane z ekologią i zmniejszenie wpływu pracy pieca na środowisko naturalne.
W dąbrowskim oddziale AMP funkcjonują jeszcze dwa wielkie piece. Są to urządzenia, w których z rudy żelaza przy wykorzystaniu koksu jako paliwa powstaje surówka żelaza. Następnie jest ona transportowana na stalownię, gdzie w konwertorach tlenowych, po dodaniu złomu i innych dodatków, powstaje stal płynna. Ta następnie jest przetwarzana do półproduktów, z których powstają m.in. blachy, szyny kolejowe i kształtowniki.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6963,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
633Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
571Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
492Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
491Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0