Rower Metropolitalny, zgodnie z zapowiedzią, rusza już w najbliższą niedzielę w 8 miastach w woj. śląskim. To największy w Polsce i jeden z największych w Europie systemów roweru miejskiego, który docelowo składał się będzie z 7000 dwuśladów i pozwoli na podróżowanie po 31 gminach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Zgodnie z planem, w niedzielę 25 lutego, w 8 miastach w województwie śląskim ruszy metrorower. To w pełni zintegrowany system, największy i najnowocześniejszy w Polsce, a w nim rowery IV generacji, wyposażone w nadajnik GPS.
Mieszkańcy Katowic, Sosnowca, Tychów, Gliwic, Zabrza, Chorzowa, Siemianowic Śląskich i Czeladzi od kilku tygodni mogą zobaczyć na ulicach nowe stacje z charakterystycznym czarno-żółtym oznakowaniem Metroroweru Transport GZM. To miejsca, w których będzie można wypożyczyć i zwrócić rowery.
Na totemie użytkownicy systemu znajdą najważniejsze informacje o funkcjonowaniu systemu, cennik i regulaminy.
GZM powstała 7 lat temu. Została powołana, aby integrować to, co nie ma granic i nie ingerować w to, co powinno pozostać lokalne, co ma swoją unikalną tożsamość. Powstała w regionie, w którym innowacje zawsze ułatwiały ludziom życie. Rozwiązania te nie zawsze są łatwe do wdrożenia, ale warto i chcemy to robić – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM.
Metrorowerem będzie można poruszać się po wszystkich miastach GZM nie zważając na granice między miastami i gminami. System zastąpi wszystkie znane mieszkańcom systemy rowerów miejskich i zapewni możliwość swobodnych podróży, bez obaw o to czy przypadkiem nie wyjechało się poza granice miasta. Jedyne o czym użytkownik musi pamiętać to to, aby rower zwrócić we właściwym miejscu – na stacji. Co ważne, nowoczesne rowery miejskie będzie można wypożyczać i oddawać na stacji bez wpinania ich do stojaka.
Rower miejski w ciągu ostatniej dekady stał się istotnym element transportu miejskiego, który jest wpisany w tkankę miasta. Przestrzeń publiczna świadczy zaś o indywidualności miasta i staje się kryterium lokalnej tożsamości. Chcemy być integralną częścią miejskiego krajobrazu, przyczyniając się do jego poprawy i umożliwiając ludziom wygodne i zrównoważone podróże – dodaje Tomasz Wojtkiewicz z Nextbike, operatora największych w Polsce systemów rowerów miejskich, w tym metroroweru.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6963,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
633Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
571Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
491Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
491Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0