Rower Metropolitalny, zgodnie z zapowiedzią, rusza już w najbliższą niedzielę w 8 miastach w woj. śląskim. To największy w Polsce i jeden z największych w Europie systemów roweru miejskiego, który docelowo składał się będzie z 7000 dwuśladów i pozwoli na podróżowanie po 31 gminach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Zgodnie z planem, w niedzielę 25 lutego, w 8 miastach w województwie śląskim ruszy metrorower. To w pełni zintegrowany system, największy i najnowocześniejszy w Polsce, a w nim rowery IV generacji, wyposażone w nadajnik GPS.
Mieszkańcy Katowic, Sosnowca, Tychów, Gliwic, Zabrza, Chorzowa, Siemianowic Śląskich i Czeladzi od kilku tygodni mogą zobaczyć na ulicach nowe stacje z charakterystycznym czarno-żółtym oznakowaniem Metroroweru Transport GZM. To miejsca, w których będzie można wypożyczyć i zwrócić rowery.
Na totemie użytkownicy systemu znajdą najważniejsze informacje o funkcjonowaniu systemu, cennik i regulaminy.
GZM powstała 7 lat temu. Została powołana, aby integrować to, co nie ma granic i nie ingerować w to, co powinno pozostać lokalne, co ma swoją unikalną tożsamość. Powstała w regionie, w którym innowacje zawsze ułatwiały ludziom życie. Rozwiązania te nie zawsze są łatwe do wdrożenia, ale warto i chcemy to robić – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM.
Metrorowerem będzie można poruszać się po wszystkich miastach GZM nie zważając na granice między miastami i gminami. System zastąpi wszystkie znane mieszkańcom systemy rowerów miejskich i zapewni możliwość swobodnych podróży, bez obaw o to czy przypadkiem nie wyjechało się poza granice miasta. Jedyne o czym użytkownik musi pamiętać to to, aby rower zwrócić we właściwym miejscu – na stacji. Co ważne, nowoczesne rowery miejskie będzie można wypożyczać i oddawać na stacji bez wpinania ich do stojaka.
Rower miejski w ciągu ostatniej dekady stał się istotnym element transportu miejskiego, który jest wpisany w tkankę miasta. Przestrzeń publiczna świadczy zaś o indywidualności miasta i staje się kryterium lokalnej tożsamości. Chcemy być integralną częścią miejskiego krajobrazu, przyczyniając się do jego poprawy i umożliwiając ludziom wygodne i zrównoważone podróże – dodaje Tomasz Wojtkiewicz z Nextbike, operatora największych w Polsce systemów rowerów miejskich, w tym metroroweru.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Centrum handlowe w miejscu dawnej huty. Siemianowice Śląskie zagospodarują teren po Hucie Jedność
879Jeszcze droższa budowa drogi obwodnicy Rybnika. Miasto musi wyciągnąć z kasy 26,6 mln zł
801Sosnowiec: 70 mln zł na rewitalizację terenu po byłej kopalni KWK Kazimierz–Juliusz
789Dzierżawca prowadził w Rybniku hotel bez umowy. Ma komornika na karku i wyrok
772Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
395Trzy pierwsze Impulsy dla śląskiego już kursują. To pierwsza część zamówienia za 1,5 mld zł (foto)
+2 / -0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
+1 / -0863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
+1 / -0Centrum handlowe w miejscu dawnej huty. Siemianowice Śląskie zagospodarują teren po Hucie Jedność
+2 / -1Sosnowiec: 70 mln zł na rewitalizację terenu po byłej kopalni KWK Kazimierz–Juliusz
+1 / -0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
0Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
0863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
0Jeszcze droższa budowa drogi obwodnicy Rybnika. Miasto musi wyciągnąć z kasy 26,6 mln zł
0Centrum handlowe w miejscu dawnej huty. Siemianowice Śląskie zagospodarują teren po Hucie Jedność
0