W poniedziałek, 23 września, zostaną wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu komunikacji trolejbusowej w Tychach. Rozpocznie kursowanie nowa linia G. Zmieni się trasa linii E oraz organizacja odjazdów trolejbusów na Dworcu PKP.
Trolejbusy będą kursowały po nowej sieci trakcyjnej na odcinku Rondo Zesłańców Sybiru - Sikorskiego Wiadukt.
- Jej budowa trwała ponad rok. Na tym odcinku zastosowano sieć montowaną na wysięgnikach ze szkłolaminatu, co pozwoliło na zmniejszenie ilości zastosowanych słupów trakcyjnych. Drut jezdny trzymają elastyczne zawiesie typu delta, które wcześniej nie były w Tychach stosowane na taką skalę – podkreśla Marcin Rogala, prezes Tyskich Linii Trolejbusowych.
Przy okazji budowy sieci trakcyjnej, zostało wymienione oświetlenie uliczne na ulicy Sikorskiego, od pętli Paprocany do wiaduktu przy DK1. Zastosowane zostały tutaj lampy ledowe o dużej efektywności świecenia, które zapewniają dobre oświetlenie drogi i chodnika w każdych warunkach.
Jednym z elementów budowy sieci trakcyjnej była również nowa podstacja zasilająca, która znalazła się na ulicy Sikorskiego. W pełni zautomatyzowana stacja prostownikowa sterowana jest zdalnie przez pracowników zajezdni. Wyposażona w dwa zasilacze i szereg nowoczesnych rozwiązań wspomagających, pozwoli na niezawodne zasilanie nowego odcinka sieci.
Oprócz budowy nowej sieci trakcyjnej, projekt uruchomienia linii E i G zakłada jeszcze jedno ciekawe rozwiązanie.
- Na odcinku od Osiedla W do Osiedla R i z powrotem trolejbusy pojadą z wykorzystaniem zasilania bateryjnego. W tym celu zakupione zostały trzy nowoczesne trolejbusy hybrydowe wyposażone w baterie trakcyjne, które pozwalają na przejechanie blisko 30 km bez podłączenia do sieci, z zachowaniem wszystkich parametrów jazdy, pełnym zakresem mocy, działającą klimatyzacją lub ogrzewaniem. Dużym ułatwieniem dla kierowców jest to, że zarówno odłączanie od sieci trakcyjnej, jak i późniejsze podłączanie jest w pełni zautomatyzowane i nie wymaga od kierowcy wychodzenia z kabiny
– mówi Andrzej Dziuba, prezydent Tychów.
Trolejbusy te kursują po Tychach od kilku miesięcy, a teraz dwa z nich zostaną na stałe przypisane do obsługi linii E i G.
Uruchomienie nowej linii to nie koniec zmian. Kolejnym etapem rozwoju tyskiej sieci linii trolejbusowych będzie przedłużenie linii B do przystanku Sikorskiego Wiadukt. Linia obecnie kończy bieg na pętli Paprocany i póki co tak pozostanie. Jej przedłużenie będzie możliwe dopiero po wygospodarowaniu dodatkowego miejsca postojowego w rejonie przystanku końcowego Sikorskiego Wiadukt.
Kliknij i zobacz schemat linii w większym rozmiarze
Cała inwestycja związana z uruchomieniem linii E i G - budowa nowej sieci trakcyjnej wraz z podstacją zasilającą, modernizacja fragmentu istniejącej sieci, wymiana oświetlenia ulicznego i zakup dwóch elektrobusów i trzech trolejbusów hybrydowych do obsługi nowych połączeń - współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Infrastruktura i Środowisko ( dofinansowanie 75 %). Całkowity koszt inwestycji to blisko 23 miliony złotych.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
1274"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
825Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6703,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
586Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
561Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0
~Jakubwork 2019-09-16
13:51:46
Im więcej możliwości lepszej komunikacji tym lepiej niezależnie od miasta
~prezes 2019-09-16
15:59:20
Trojelbusy to tańsza opcja niż tramwaje czy elektroautobusy, a też zero emisji. Że też tak mało popularna. Ktoś mi to wyjaśni?
~bizneswomen 2019-09-16
18:58:01
Dokładnie prezes, dlaczego tak mało tych trolejbusów na śląskich drogach?