Powstanie brakujący, trzeci odcinek Kolei Linowej Elka w Parku Śląskim, wraz ze stacją. Trasa będzie przebiegać od stacji Planetarium do Stadionu Śląskiego. Tym samym Elka powróci do kursowania w dawnym kształcie. Park Śląski właśnie ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wykonanie inwestycji.
Fundusze na tę wyczekiwaną przez mieszkańców całej aglomeracji inwestycję zostały zabezpieczone w wieloletnim planie finansowym województwa śląskiego. Zgodnie z założeniami trzecia nitka Elki powinna zostać oddana do użytku już pod koniec 2024 r.
– Przywracamy historię w Parku Śląskim. To bardzo ważna inwestycja, którą zapowiadaliśmy w tej kadencji. Przede wszystkim Park Śląski zyska niesamowicie na atrakcyjności – mówi Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego. – Pierwsza nitka Elki jest szalenie oblegana co roku. Druga trasa ma zostać oddana już jesienią, a całości dopełni trzecia linia, która powinna zostać wykonana już w przyszłym roku – dodaje.
Trzecia linia od Planetarium Śląskiego do Stadionu Śląskiego ma mieć długość około 1750 metrów, będzie obsługiwana przez 20 kanap i 10 gondoli. W ciągu godziny będzie w stanie przewieźć 750 osób.
Tymczasem prace związane z budową drugiej linii Elki ze stacji Wesołe Miasteczko do Planetarium Śląskiego nabrały tempa. Trwa etap wznoszenia murów oraz montaż pierwszych podpór.
Budowany drugi odcinek będzie mierzył 1840 metrów, a podróż kolejką zajmie od 15 do 20 minut w jedną stronę. Z góry będzie można obserwować Śląski Ogród Zoologiczny, podróżujący przejadą malowniczą trasą nad wybiegami dla zwierząt oraz Doliną Dinozaurów. Stacja przesiadkowa zlokalizowana będzie przy Wesołym Miasteczku. Druga nitka „Elki” wyposażona zostanie w 30 czteroosobowych otwartych kanap i 15 gondoli.
„Elka” przed laty posiadała aż trzy trasy na planie trójkąta. Przejazd trasą o długości niemal sześciu kilometrów zajmował około godziny. Kolejka w tej formie działała do sezonu 2005 r., kiedy wyłączono z eksploatacji odcinek od Wesołego Miasteczka do Planetarium Śląskiego. W kwietniu 2006 roku po raz pierwszy nie uruchomiono Elki na całej dotychczasowej trasie. Powodem był zły stan techniczny obiektu, a przerwa w działaniu kolejki linowej trwała od 2006 do 2013 roku. Po odbudowie kolejki w 2013 roku do użytku wrócił jednak tylko jeden odcinek. Marszałek Jakub Chełstowski wielokrotnie zaznaczał, że docelowo planowane jest odtworzenie Kolei Linowej Elki w pełnym wymiarze i dawnym układzie trzech odcinków. I teraz to właśnie się dzieje.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6813,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
601Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
565Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
483Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
451Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -05 powodów, dla których warto przejść na wirtualną kasę fiskalną ACLAS
0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0