Ponad 80 proc. polskich przedsiębiorców - zwłaszcza z sektora MŚP - nie otrzymuje swoich należności w terminie. Do zwalczania zatorów płatniczych uprawnienia od 2020 roku ma UOKiK, co miało być orężem w nierównej walce z plagą zaległości. Rosnące w kolejnych latach liczby i kwoty nakładanych kar pokazują jednak, że nie jest łatwo rozwiązać problem systemowo. Tymczasem przedsiębiorcy znaleźli sposób i coraz częściej zabezpieczają się przed zatorami na własną rękę.
2024-04-11 16:00Transformacja energetyczna Europy nie ma szans na sukces, bez skutecznej strategii pozyskiwania surowców krytycznych - to wniosek, który wypływa z panelu dyskusyjnego "Surowce krytyczne w UE - ropa XXI wieku? Szanse i zagrożenia dla transformacji energetycznej Unii Europejskiej", który odbył się w ramach tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego Małych i Średnich Przedsiębiorstw, organizowanego przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach.
2023-11-02 14:10Jak tworzyć miasta przyjazne dla rozwoju biznesu? Jaka jest rola izb gospodarczych w rozwoju gospodarczym miast? Czy strefy ekonomiczne mogą pomóc w tworzeniu dobrego klimatu dla biznesu? To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedziano podczas panelu "Miasta dla biznesu", który odbył się podczas tegorocznej, 13. już edycji Europejskiego Konkresu Małych i Średnich Przedsiębiorców, organizowanego przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach. Debatę podsumowują Luiza Klaudia Słomian – Dyrektor Generalny Polsko-Kanaryjskiej Izby Gospodarczej z siedzibą na Teneryfie oraz Andrzej Zabiegliński – Wiceprezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A.
2023-10-31 15:00W raporcie "Jak promować firmę przy pomocy nowoczesnych narzędzi?" zebrano najważniejsze informacje na temat marketingu internetowego w sektorze małych i średnich firm. Celem projektu było zaprezentowanie zarówno sytuacji na rynku, jak i wskazanie trendów i perspektyw rozwoju. Liczymy na to, że przedstawione analizy i wnioski okażą się interesujące i rzucą nowe światło na procesy digitalizacji zachodzące w sektorze MŚP - zaznaczają twórcy raportu z Grupy WeNet.
2023-09-26 13:0023 sierpnia 2023 roku rozpoczęła się nowa odsłona ogólnopolskiej digitalowej kampanii wizerunkowej marki WeNet. W kampanii, której główne działania odbędą się online, ponownie zobaczymy Roberta Korzeniowskiego – czterokrotnego mistrza olimpijskiego w chodzie sportowym, który jest ambasadorem marki WeNet. Szeroko zakrojone działania promocyjne odbędą się m.in. w największych ogólnopolskich portalach internetowych i w mediach społecznościowych.
2023-08-23 13:20