Założenie sklepu internetowego i aktywne wejście w e-handel musi być przemyślaną decyzją popartą wcześniejszą analizą możliwości i potrzeb. Warto ustawić sobie również zestawienie priorytetów - podstaw, na których ma opierać się działalność e-commerce. Sama oferta to jedynie jeden z filarów sprzedaży przez internet.
Uruchamiając sklep internetowy nie można ograniczać się wyłącznie do samej kwestii towarowej - ich dostępności, szerokości zestawienia czy polityki cenowej. Na skuteczne działanie e-platformy wpływa znacznie więcej czynników. Oto pięć podstawowych kwestii, na które - oprócz samej oferty - należy zwrócić szczególną uwagę.
1. Wizerunek w internecie
Sama strona internetowa - choćby była najbardziej efektowna - nie wystarczy. E-sklep musi być nie tylko ładny, ale i funkcjonalny. Dostęp do poszczególnych informacji powinien być prosty i ograniczony pod względem formalności do minimum. Warto pamiętać, że większość transakcji odbywa się nie poprzez wejścia na stronę internetową z poziomu desktopa, ale z urządzeń mobilnych. W efekcie e-sklep musi być w pełni responsywny i powinien uwzględniać również to, że użytkownik będzie przeglądał to na niewielkim ekranie i - zwykle - z bardzo konkretnym zamiarem zakupowym.
2. Reklama internetowa
Uruchomienie e-sklepu to dopiero początek z możliwości, jakie zapewnia internet. Ilość rozwiązań, jakie zapewnia sieć jest imponująca. Aktywność w mediach społecznościowych, reklama w sieci wyszukiwania oraz w wariancie graficznym, remarketing produktowy - to tylko część z zasobów, które należy rozważyć podczas uruchamiania sprzedaż w sieci. Należy też pamiętać, że w sytuacji, gdy rzeczywistość wchodzi w świat cyfrowy, to reklama online musi stanowić podstawę działalności - offline schodzi w cień.
3. Sprawna logistyka
Nie ma nic gorszego w e-commerce, jak sprzedaż, na którą klient czeka długimi dniami lub jest ona obarczona ryzykiem uszkodzeń. Stąd ważne jest to, jaką firmę kurierską wybrać do stałej obsługi e-sklepu. Bardzo popularnym rozwiązaniem staje się wybór danej marki poprzez platformę do składania zamówień online. W ten sposób można przekonać się, który kurier zapewnia najlepszą cenę danego dnia na określoną przesyłkę. Działa tak serwis KurJerzy.pl, który pozwala taką drogą zoptymalizować koszty wysyłek kurierskich.
4. SEO i inwestycja w treści
Dlaczego nie ma już firmy e-commerce, która nie opisywałaby swojej branży z perspektywy bloga? Powód to pozycjonowanie serwisów internetowych - mechanizm Google działa tak, by premiować te marki, które dają swoim użytkownikom kompleksową wiedzę o ofercie, produktach czy nowinkach z branży. Jeśli więc ktoś planuje uruchomić sklep internetowy bez bloga, z góry będzie skazany na niszowość w sieci.
5. Obsługa sprzedażowa
Najkorzystniejsza oferta handlowa da stosunkowo niewiele, jeśli użytkownik nie będzie miał poczucia właściwej opieki ze strony sprzedawców. Pole jest wyjątkowo szerokie i obejmuje zarówno kontakt przed zakupem - nie tylko via telefon, ale również przez czat internetowy czy e-mail - jak i weryfikację zamówienia na poziomie magazynu czy marketing i wykorzystanie danych klienta w przyszłości.
Tagi: sklep internetowy
"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
1016Tankowanie na majówkę: w długi weekend na stacjach paliw taniej nawet o 30 groszy na litrze
457Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
454Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
454Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
443"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Zamiast na wysypisko, trafiają do szwalni. Drugie życie banerów z JSW
0Ostatni dzień na złożenie deklaracji PIT! Od jutra e-PIT niedostępny
0Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
0Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
0Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
0