Zakupy w wersji online są w naszym kraju i zresztą nie tylko, coraz bardziej popularne. Jeszcze kilka lat temu dokonywanie zakupów w sklepach internetowych, szczególnie za większe kwoty pieniędzy był traktowany ze sporą dozą nieufności. Co więc spowodowało, że zakupy w wersji online wypierają tradycyjne wizyty w sklepach stacjonarnych?
Wygoda, coraz większe bezpieczeństwo oraz niższe ceny to tylko niektóre z czynników, które decydują o zwiększającym się z każdym rokiem zainteresowaniem klientów zakupami w sieci. W 2019 roku 62% internautów kupowało online korzystając z szerokiego wachlarza usług eCommerce. Rok wcześniej o 6% mniej. Pokazuje to skale wzrostu i popularności internetowych form oferowania produktów i usług. Według raportu Gemius dla Ecommerce w Polsce z 2019 roku - trzy najczęściej wymieniane zalety e-zakupów według badanych, to możliwość kupowania w każdym momencie, 24/7 (75%), brak konieczności jechania do sklepu (72%), oraz nieograniczony czas wyboru (68%). Ważna jest również coraz łatwiejsza ścieżka zakupowa dla potencjalnego klienta.
Rosnący udział zakupów mobilnych, płatności zbliżeniowych i elektronicznych oraz wzrost popularności e-zakupów spożywczych to główne trendy, które już teraz, ale również w nadchodzących latach będą kształtować handel w Polsce i na świecie. Dlatego warto zawczasu skupić się na stworzeniu lub usprawnieniu swojego własnego sklepu online.
Istotne w prowadzeniu sklepu internetowego jest oczywiście bycie uczciwym i przejrzystym co do formatu sklepu, usług i tego kim jesteśmy. Jednak nie ma przeciwskazań, aby stworzyć u potencjalnego klienta poczucie pilnego zdecydowania się na zakup. Jest to przydatny zabieg pozwalający w wielu przypadkach na zwiększenie sprzedaży niskim kosztem. Wielu konsumentów pozytywnie reaguje na różnego rodzaju zachęty, począwszy od wrażliwych na czas ofert specjalnych, a skończywszy na produktach limitowanych. Warto jednak mieć na uwadze, że niektóre strategie mogą być bardziej skuteczne niż inne dlatego nigdy nie powinniśmy poprzestawać na jednym sposobie promocji naszych produktów.
Nie tylko ładne zdjęcia i wyszukane opisy pozwolą na zachęcenie potencjalnego klienta. Często podjęcie decyzji o zakupie podyktowane jest takimi aspektami jak udostępnione formy dokonania płatności czy możliwość odbioru w paczkomacie. W dobie rozwoju bezgotówkowych form płatności przy użyciu zróżnicowanych aplikacji, warto skupić się na rozwiązaniach dla płatności online oferowanych przez firmy specjalizujące się w tej dziedzinie. Przykładem rodzimej firmy zapewniającej pełen pakiet dla ekosystemu biznesowego firmy są Polskie ePłatności, które zapewniają nowoczesne rozwiązania dla sklepu internetowego w postaci możliwości płatności szybkimi przelewami czy przy użyciu aplikacji ApplePay, GPay oraz BLIK. Ze względu na globalne możliwości sprzedaży sklepu internetowego przy skorzystaniu z usług PeP istnieje możliwość płatności w blisko 200 walutach z całego świata.
Wielu przedsiębiorców nie wyobraża sobie pojęcia ograniczonej ilości produktów. Taka koncepcja jest po prostu dla nich nie do pomyślenia. W rzeczywistości, w wielu przypadkach większa różnorodność wyboru może prowadzić do niezdecydowania ze strony klienta, co z kolei skutkuje utratą potencjalnego nabywcy. Jeśli posiadasz szeroki asortyment produktów, zastanów się nad strukturą swojej witryny lub stron produktowych w taki sposób, aby oferować i przedstawiać produkty w sposób jasny i przejrzysty. Takie działania pozwolą na zmniejszenie prawdopodobieństwa, że odwiedzający zostanie przytłoczony możliwościami wyboru.
Powszechnie znany jest fakt, że dobrze zaprezentowane jedzenie rzeczywiście smakuje lepiej niż niezbyt apetycznie podane potrawy. Analogicznie podchodząc do prezentacji produktów w sklepie internetowym ważny jest wygląd w odniesieniu do tego, jak postrzegamy rzeczy. Przydatnym zabiegiem pozwalającym na zwiększenie profesjonalnego ogólnego wizerunku naszego sklepu internetowego jest inwestycja w wysokiej jakości fotografię produktową. Gwarantujemy, że będzie miało to podobny wpływ na sprzedaż, jak wygląd potraw restauracji na głodnych przechodniów.
Jedną z najniebezpieczniejszych pułapek, na jakie można się natknąć próbując sprzedawać online, jest przyjmowanie założeń dotyczących tego, że potencjalny klient ma szeroką wiedzę na temat produktu, usługi, a nawet rynku. Często wydaje nam się, że to co dla nas jest oczywiste, dla innych też będzie. Jest to powszechny i znaczący błąd powodujący wiele komplikacji w procesie sprzedaży. W wielu firmach, szczególnie w sprzedaży internetowej zbyt ogólne podejście do temu pytań od klientów powoduje, że pytania lub zastrzeżenia, pozostają bez odpowiedzi sklepu co wpływa bardzo negatywnie na przyszły wizerunek firmy. Polecamy zatem stworzyć bazę możliwie najczęściej zadawanych pytań i udzielić na nie odpowiedzi zamieszczając pełen FAQ na stronie sklepu. Podobnie, zastanów się nad każdym potencjalnym sprzeciwem, jaki osoba może mieć wobec twojej oferty, i z góry odpowiedz mu w swojej wersji FAQ.
Wejście w świat sprzedaży online jest zarówno proste jak i trudne. Z jednej strony wystarczy niewiele rzeczy, aby sklep internetowy mógł funkcjonować, ale jeśli chcemy aby ten biznes stał się opłacalny i generował satysfakcjonujące dla nas zyski powinniśmy zainteresować się mocniej takimi elementami jak trendy eCommerce, dodatkowe funkcjonalności dla naszego sklepu czy formy reklamy internetowej.
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
1132Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
433JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
375Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
363Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
363"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
+1 / -0Majówka z rowerem i Kolejami Śląskimi - w długi weekend jeszcze po staremu
0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0