Kierowcy jeżdżący najnowszym odcinkiem autostrady A1 w Częstochowie zauważają, że na jednym odcinku są duże wyboje. Z tego powodu prędkość została tam ograniczona do 110 km/h. GDDKiA zapewnia, że nierówności wkrótce znikną.
Problemy z nawierzchnią pojawiły się na odcinku około 300 metrów. Jest to fragment odcinka od węzła Częstochowa Blachownia do węzła Częstochowa Południe, którego wykonawcą było konsorcjum firm BERGER Bau Polska z Wrocławia oraz BERGER Bau z Bawarii. Nadzór inwestorski prowadziła firma Mott MacDonald Polska z Warszawy. Droga została oddana do użytku w sierpniu 2019 r.
Generalna Dyrekcja informuje, że zaraz po stwierdzeniu nierówności służby drogowe przystąpiły do zabezpieczenia i monitoringu miejsca oraz wprowadzenia ograniczeń prędkości.
- Jezdnia autostrady na tym odcinku została objęta monitoringiem geodezyjnym oraz wprowadzono ograniczenie prędkości do 110 km/h. Jednocześnie przystąpiono do ustalenia przyczyn powstania nierówności. W opinii rzeczoznawcy stwierdzono nadmierne zawilgocenie wodą opadową i penetrację wody gruntowej w korpus autostrady, która w końcowym efekcie spowodowała wypłukanie luźnego materiału i powstanie nierówności jezdni – informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA.
Wyjaśnia, że aby skutecznie usunąć wadę, konieczne było wykonanie wgłębnego drenażu odcinającego napływ wody w podłoże pod jezdnią. Taki drenaż został wykonany w czerwcu. Skuteczność tego rozwiązania jest na bieżąco monitorowana.
- Wykonanie docelowej naprawy przez wykonawcę, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych, przewidziane jest do końca września 2020 r. Aktualnie GDDKiA oczekuje na przedstawienie przez Wykonawcę programu naprawczego, który zgodnie z deklaracją wykonawcy powinien zostać w przeciągu najbliższych dni przekazany Inżynierowi Kontraktu do weryfikacji. Niezwłocznie po jego zaaprobowaniu przez zamawiającego i zatwierdzeniu przez Inżyniera Kontraktu wykonawca, w ramach obowiązków gwarancyjnych i na własny koszt, przystąpi do naprawy nawierzchni – dodaje Prusak.
Przypomnijmy, że podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę odcinka autostrady od węzła Częstochowa Blachownia (bez węzła) - Częstochowa Południe (z węzłem) nastąpiło 31 sierpnia 2015 r. Plac budowy został przekazany wykonawcy 21 września 2015 r., a 2 sierpnia 2019 r. oddano trasę do ruchu. Autostrada objęta jest 10-letnim okresem gwarancji jakości.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
7483,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
700Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
665Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
654Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
635Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Katowice: remont historycznej kamienicy przy Gliwickiej wkracza w nowy etap
0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0