Kierowcy jeżdżący najnowszym odcinkiem autostrady A1 w Częstochowie zauważają, że na jednym odcinku są duże wyboje. Z tego powodu prędkość została tam ograniczona do 110 km/h. GDDKiA zapewnia, że nierówności wkrótce znikną.
Problemy z nawierzchnią pojawiły się na odcinku około 300 metrów. Jest to fragment odcinka od węzła Częstochowa Blachownia do węzła Częstochowa Południe, którego wykonawcą było konsorcjum firm BERGER Bau Polska z Wrocławia oraz BERGER Bau z Bawarii. Nadzór inwestorski prowadziła firma Mott MacDonald Polska z Warszawy. Droga została oddana do użytku w sierpniu 2019 r.
Generalna Dyrekcja informuje, że zaraz po stwierdzeniu nierówności służby drogowe przystąpiły do zabezpieczenia i monitoringu miejsca oraz wprowadzenia ograniczeń prędkości.
- Jezdnia autostrady na tym odcinku została objęta monitoringiem geodezyjnym oraz wprowadzono ograniczenie prędkości do 110 km/h. Jednocześnie przystąpiono do ustalenia przyczyn powstania nierówności. W opinii rzeczoznawcy stwierdzono nadmierne zawilgocenie wodą opadową i penetrację wody gruntowej w korpus autostrady, która w końcowym efekcie spowodowała wypłukanie luźnego materiału i powstanie nierówności jezdni – informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA.
Wyjaśnia, że aby skutecznie usunąć wadę, konieczne było wykonanie wgłębnego drenażu odcinającego napływ wody w podłoże pod jezdnią. Taki drenaż został wykonany w czerwcu. Skuteczność tego rozwiązania jest na bieżąco monitorowana.
- Wykonanie docelowej naprawy przez wykonawcę, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych, przewidziane jest do końca września 2020 r. Aktualnie GDDKiA oczekuje na przedstawienie przez Wykonawcę programu naprawczego, który zgodnie z deklaracją wykonawcy powinien zostać w przeciągu najbliższych dni przekazany Inżynierowi Kontraktu do weryfikacji. Niezwłocznie po jego zaaprobowaniu przez zamawiającego i zatwierdzeniu przez Inżyniera Kontraktu wykonawca, w ramach obowiązków gwarancyjnych i na własny koszt, przystąpi do naprawy nawierzchni – dodaje Prusak.
Przypomnijmy, że podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę odcinka autostrady od węzła Częstochowa Blachownia (bez węzła) - Częstochowa Południe (z węzłem) nastąpiło 31 sierpnia 2015 r. Plac budowy został przekazany wykonawcy 21 września 2015 r., a 2 sierpnia 2019 r. oddano trasę do ruchu. Autostrada objęta jest 10-letnim okresem gwarancji jakości.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Czy powstanie autostrada A4 Bis?
5020InPost zapowiada 100 paczkomatów tygodniowo. I rusza z inwestycją na Śląsku
2270Bliżej nowej linii kolejowej Katowice – Mysłowice. PLK zamówiły koncepcję rozbudowy
1724Budowa S1 – wkrótce ruszy drążenie tunelu w Baraniej Górze
1722Szybko przerobili Tesco. Castorama otwiera się już w lutym
1582PGG: w kopalni Chwałowice roboty zaczęły pakować ekogroszek
+20 / -1Zielona dzielnica Jaworzna jako pierwsza w Polsce otrzymała prestiżowe wyróżnienie
+2 / -0Tauron uruchomił nową ścianę wydobywczą. Węgiel zasili elektrownię Jaworzno
+2 / -0Tesco sprzedało hipermarkety w Tychach i Rudzie Śląskiej. Co w ich miejsce?
+2 / -0InPost uruchomił centrum logistyczne w Chorzowie o pow. 6000 m kw.
+1 / -0C&W: 13 nowych projektów biurowych w budowie w Katowicach na koniec 2020 roku
0Budowa S1 - GDDKiA przegrywa z firmą z Chin. Co dalej z trasą Mysłowice – Oświęcim?
0InPost uruchomił centrum logistyczne w Chorzowie o pow. 6000 m kw.
0KSSE – producent kawy inwestuje 55 mln w Dąbrowie Górniczej
0Katowice w pierwszej piątce pod względem atrakcyjności inwestycyjnej
0Czy firmy zaplecza górniczego powinny dostać podobną pomoc jak samo górnictwo?
Oddanych głosów: 265