Kierowcy jeżdżący najnowszym odcinkiem autostrady A1 w Częstochowie zauważają, że na jednym odcinku są duże wyboje. Z tego powodu prędkość została tam ograniczona do 110 km/h. GDDKiA zapewnia, że nierówności wkrótce znikną.
Problemy z nawierzchnią pojawiły się na odcinku około 300 metrów. Jest to fragment odcinka od węzła Częstochowa Blachownia do węzła Częstochowa Południe, którego wykonawcą było konsorcjum firm BERGER Bau Polska z Wrocławia oraz BERGER Bau z Bawarii. Nadzór inwestorski prowadziła firma Mott MacDonald Polska z Warszawy. Droga została oddana do użytku w sierpniu 2019 r.
Generalna Dyrekcja informuje, że zaraz po stwierdzeniu nierówności służby drogowe przystąpiły do zabezpieczenia i monitoringu miejsca oraz wprowadzenia ograniczeń prędkości.
- Jezdnia autostrady na tym odcinku została objęta monitoringiem geodezyjnym oraz wprowadzono ograniczenie prędkości do 110 km/h. Jednocześnie przystąpiono do ustalenia przyczyn powstania nierówności. W opinii rzeczoznawcy stwierdzono nadmierne zawilgocenie wodą opadową i penetrację wody gruntowej w korpus autostrady, która w końcowym efekcie spowodowała wypłukanie luźnego materiału i powstanie nierówności jezdni – informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA.
Wyjaśnia, że aby skutecznie usunąć wadę, konieczne było wykonanie wgłębnego drenażu odcinającego napływ wody w podłoże pod jezdnią. Taki drenaż został wykonany w czerwcu. Skuteczność tego rozwiązania jest na bieżąco monitorowana.
- Wykonanie docelowej naprawy przez wykonawcę, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych, przewidziane jest do końca września 2020 r. Aktualnie GDDKiA oczekuje na przedstawienie przez Wykonawcę programu naprawczego, który zgodnie z deklaracją wykonawcy powinien zostać w przeciągu najbliższych dni przekazany Inżynierowi Kontraktu do weryfikacji. Niezwłocznie po jego zaaprobowaniu przez zamawiającego i zatwierdzeniu przez Inżyniera Kontraktu wykonawca, w ramach obowiązków gwarancyjnych i na własny koszt, przystąpi do naprawy nawierzchni – dodaje Prusak.
Przypomnijmy, że podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę odcinka autostrady od węzła Częstochowa Blachownia (bez węzła) - Częstochowa Południe (z węzłem) nastąpiło 31 sierpnia 2015 r. Plac budowy został przekazany wykonawcy 21 września 2015 r., a 2 sierpnia 2019 r. oddano trasę do ruchu. Autostrada objęta jest 10-letnim okresem gwarancji jakości.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
934Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
795"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
629Prześwietlamy budżety miast w województwie śląskim na 2025 rok
592Firma z Gliwic rewolucjonizuje zastosowanie AI w misjach kosmicznych EAK
576Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
+5 / -1W Gliwicach ma powstać nowa baza Kolei Śląskich
+4 / -0Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Lufthansa Cargo uruchomi pierwsze regularne loty towarowe w Polsce - z Katowice Airport
+3 / -0"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
+3 / -0Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
0W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
0A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
050 wagonów za 70 milionów złotych. Rekordowe zamówienie Tramwajów Śląskich
0Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
0