Trwa cieżka sytuacja lotniska w Pyrzowicach. We wrześniu Katowice Airport obsłużyło o ponad 65 procent pasażerów mniej, niż w tym samym okresie roku 2019. Zagranicznym podróżom nie pomagają zbytnio bony turystyczne. Klientów linii lotniczych najbardziej ostrasza niepewność.
Wrzesień 2020 roku był trzecim pełnym miesiącem obsługi ruchu pasażerskiego w Katowice Airport po zniesieniu zakazu wykonywania krajowych i międzynarodowych połączeń lotniczych. W trakcie dziewiątego miesiąca bieżącego roku obsłużono na pyrzowickim lotnisku w sumie 197 711 pasażerów, to jest o 371 814 mniej (-65,3%) niż w tym samym okresie minionego roku.
Z siatki połączeń regularnych skorzystało 102 253 podróżnych, czyli o 134 025 mniej (-56,7%) niż we wrześniu 2019. W ruchu czarterowym linie lotnicze przewiozły z i do Pyrzowic 94 915 pasażerów, czyli o 237 439 mniej (-71,4%) w porównaniu z tym samym okresem zeszłym roku. We wrześniu 2020 roku odnotowano w Katowice Airport w sumie 2 882 startów i lądowań, to o 1 685 mniej (-36,9%) operacji niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku.
Wraz z wrześniem zakończył się trzeci kwartał 2020 roku. W okresie od lipca do września obsłużono 622 889 podróżnych, czyli o 1 264 926 mniej (-67%) w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku. Z siatki ruchu regularnego w Katowice Airport skorzystało 369 724 pasażerów, czyli o 424 449 mniej (-53,4%) niż w trakcie trzeciego kwartału 2019 roku. W ruchu czarterowym od lipca do września obsłużono 251 924 osób, czyli o 838 058 mniej (-76,9%) niż rok temu. Podczas trzeciego kwartału 2020 roku w Katowice Airport odnotowano 8 338 operacji startów i lądowań, czyli o 6 096 mniej (-42,2%) niż w trakcie tego samego czasu w 2019 roku.
Z kolei od stycznia do końca września z połączeń lotniczych na pyrzowickim lotnisku skorzystało 1 283 155 pasażerów, czyli o 2 632 587 mniej (-67,2%) niż w trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy 2019 roku.
- Wrzesień był kolejnym trudnym miesiącem dla światowej branży lotniczej. Istotnym i zauważalnym problemem nieustannie pozostają zarówno nowe, jak i już obowiązujące restrykcje związane z możliwością wykonywania połączeń lotniczych. Wynikająca z takiego stanu rzeczy niepewność jest największą przeszkodą w rozpoczęciu procesu odbudowy rynku pasażerskich przewozów powietrznych – mówi Artur Tomasik, prezes zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.
Katowice Airport należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2019 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 4,84 mln podróżnych. Lotnisko jest krajowym liderem w segmencie przewozów czarterowych i regionalnym w przewozach cargo. GTL SA przed pandemią koronawirusa prognozowało, że w 2020 roku linie lotnicze przewiozą z i do Pyrzowic rekordowe 5,5 mln pasażerów. Wywołany pandemią bezprecedensowy kryzys branży lotniczej wymusił konieczność weryfikacji prognoz ruchu. Obecnie GTL SA spodziewa się, że w 2020 roku z siatki połączeń Katowice Airport skorzysta o około 70% mniej podróżnych niż w 2019 roku.
Zobacz też: Fotowoltaika z drukarki atramentowej? Columbus Energy wdraża przełomową technologię
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Fiasko kolejnego projektu wodorowego w Niemczech. "Produkcja zielonego wodoru nie ma sensu"
746Ranking: Katowice miastem przyszłości i biznesu. W sądziedztwie Glasgow i Manchester
582Katowice, Gliwice i Bielsko-Biała wygrywają w Rankingu Gmin Województwa Śląskiego
578Na A4 Katowice-Kraków wieczny remont. A Stalexport i tak zgarnia rekordowe zyski
559Black Friday: jak nie dać się omamić? Naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach podpowiadają
519Dla wielu był symbolem dzieciństwa i młodości. Legendarny dziennik "Sport" przestanie istnieć
+19 / -2Firma ze Śląska zleciła nagą sesję zdjęciową w kopalni. "Skandal! Po zaręczynach przyszedł czas na wieczór kawalerski pod ziemią?"
+14 / -2Ranking: Katowice miastem przyszłości i biznesu. W sądziedztwie Glasgow i Manchester
+3 / -0Kolosalna strata JSW w trzecim kwartale. Spółka straciła przez „składkę solidarnościową”
+2 / -0Ważą się losy Rafako. Przyszłość spółki z Raciborza wciąż pod znakiem zapytania
+2 / -0Eksperci nie mają złudzeń: ceny gazu i prądu poszybują. "Z mrożeniem czy bez"
0Absurdy górniczej rzeczywistości. Zwolniony za fikcyjne zjazdy związkowiec wraca do JSW
0Zmiany w zakazie handlu w niedziele. Wigilijny projekt PiS do kosza
0Wyrównania 500+ do 800 zł? ZUS ostrzega: to fake news!
0Dzieje się w sprawie Rafako. Zarząd przedstawia strategię, związkowcy piszą do wierzycieli
0