Na ile media społecznościowe zmieniły i ciągle zmieniają współczesny świat w tym świata biznesu i marketingu? Tych zmian jest z pewnością wiele. Postaram się wskazać kilka z nich.
Inspiracją do napisania tego tekstu był film, który w ostatnich dniach pojawił się na facebookowym profilu agencji Social Media Now.
W nagraniu Piotr Chmielewski, właściciel agencji, podejmuje różne wątki związane z mediami społecznościowymi. Do części z nich poniżej będę nawiązywał.
Co uważam za największą zmianę, która pojawiła się wraz z mediami społecznościowymi? Odpowiem krótko: możliwość wyróżnienia się, której wcześniej nie było. Dzisiaj, o ile stoi za Tobą wiedza i umiejętności, jesteś w stanie bardzo mocno wyróżnić się nie tylko na rynku lokalnym czy krajowym. Dzisiaj, właściwie wszystko sprowadza się do Twojej determinacji i konsekwencji w realizacji celu. Podam jeden przykład. Od kilku lat regularnie oglądam Valuetainment, kanał na Youtube prowadzony przez Patricka Bet-Davida, właściciela dużej firmy ubezpieczeniowej ze Stanów Zjednoczonych. Patrick, który z pochodzenia jest Irańczykiem, postawił przed sobą cel stworzenia największego, najbardziej znanego kanału dla przedsiębiorców na Youtube. Gdy zacząłem oglądać jego nagrania stwierdziłem, że cel, który przed sobą postawił jest nierealny głównie ze względu na bardzo dużą konkurencję. Obecnie, gdy wpisuję w wyszukiwarkę Youtube’a słowo „entrepreneurs” nagrania, które najczęściej się pojawiają pochodzą właśnie z kanału Valuetainment. To w co na początku nie wierzyłem już teraz stało się dla mnie rzeczywistością. Patrick Bet-David, dzięki bardzo dużej wiedzy i bardzo dużemu doświadczeniu biznesowemu którym dzieli się w swoich filmach oraz ogromnej determinacji i konsekwencji, stworzył miejsce, które w tym momencie posiada milion i sześćset tysięcy subskrybentów stając się punktem odniesienia dla przedsiębiorców na całym świecie.
Patrick Bet-David, ale także wiele innych osób, niekoniecznie związanych z biznesem, jest przekonanych o tym, że tylko dzięki mediom społecznościowym zbudowali bardzo mocną markę osobistą. Obecnie jest to jak najbardziej możliwe. Media tradycyjne mogą nam pomóc się wybić, ale już na pewno nie dyktują warunków gry.
Dzięki mediom społecznościowym możemy łatwiej docierać do grupy docelowej na której nam najbardziej zależy. Możliwości reklamowe są dużo większe, ale nie tylko płatne działania mogą lepiej wyglądać w mediach społecznościowych.
Wspólnie z wspomnianym wcześniej Piotrem Chmielewskim i agencją Social Media Now realizujemy od roku największy cykl szkoleń w polskim marketingu. Odwiedzamy miasta w całej Polsce i do tej pory praktycznie nigdzie nie korzystaliśmy z promocji mediów tradycyjnych. Na ostatnim spotkaniu w Rzeszowie pojawiło się 400 osób a frekwencja mogła być większa, bo przed samym wydarzeniem zatrzymaliśmy rejestrację. Nie wydaliśmy żadnych pieniędzy na promocję. Właściwie wszystko odbyło się poprzez wydarzenie na Facebooku. Kluczem była szybko powiększająca się liczba osób w wydarzeniu w pierwszym i drugim dniu po założeniu wydarzenia. Dzięki temu uzyskaliśmy efekt kuli śniegowej, który sprawił, że frekwencja była bardzo duża. Zrobiliśmy to za darmo a jeszcze nie tak dawno byłoby to niemożliwe.
Wskazałem na dwa punkty, które uważam za najbardziej istotne w przypadku zmian jakich sami doświadczamy dzięki mediom społecznościowym.
W branży marketingowej w Polsce coraz więcej mówi się o roli sztucznej inteligencji w tworzeniu kampanii reklamowych w mediach społecznościowych. Na ile sztuczna inteligencja zastąpi tutaj człowieka? To jest pytanie na razie bez odpowiedzi. W mediach społecznościowych pojawia się coraz więcej automatyzacji, jednak część kreatywna działań marketingowych ciągle jest domeną człowieka.
Innym ważnym pytaniem jest to jak mocno media społecznościowe będą wpływać na nasze decyzje, nie tylko na decyzje zakupowe.
Ostatnio rozmawiałem z ojcem odnośnie tego na ile wynik ostatnich wyborów parlamentarnych odzwierciedla wpływ mediów tradycyjnych a na ile mediów społecznościowych. Chętnie przeczytałbym wyniki badań na ten temat. Co do jednego nie mam jednak wątpliwości. Media społecznościowe będą miały coraz większy wpływ na decyzje coraz większej ilości ludzi.
Tagi: media społecznościowe
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Koniec bezkrólewia w JSW. "Nareszcie! Ale przed nowym prezesem szereg wyzwań"
910Transformacja przemysłowo-energetyczna a polski biznes. "Zmieniły się priorytety"
858Zarząd JSW wreszcie w komplecie. Węglowym gigantem pokieruje Ryszard Janta
550ZUS: w całej Polsce przybywa cudzoziemców. Śląskie wyjątkiem
535Polacy wciąż oszukują. ZUS coraz częściej kontroluje czasową niezdolność do pracy
513Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
+7 / -18 Polaków na liście najbogatszych ludzi świata. Wśród miliarderów biznesmen ze Śląska
+3 / -0Koniec bezkrólewia w JSW. "Nareszcie! Ale przed nowym prezesem szereg wyzwań"
+2 / -0"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
+2 / -0MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
+1 / -0Prezes RIG w Katowicach, Tomasz Zjawiony, w radzie nadzorczej KSSE
0Politechnika Śląska ma nowego rektora. To prof. Marek Pawełczyk
0Zmiany w MAP? Borys Budka "jedynką" do Parlamentu Europejskiego, zamiast Jerzego Buzka
0Zysk JSW 2023: spadek o ponad 87 proc. "Rekord 2022 nie do powtórzenia"
0MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
0