Wiadomości

Dziś Dzień Przedsiębiorcy. FPP podsumowuje efekty kampanii #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca

2023-06-21, Autor: tora

Ponad 70 tysięcy podpisów zebranych pod postulatami zapisanymi w Dekalogu Przedsiębiorcy oznacza, że głos przedsiębiorców ma ogromną siłę i znaczenie - to główny przekaz na Dzień Przedsiębiorcy płynący z podsumowania kampanii #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca, zorganizowanej wspólnie przez FPP, BCC i KIG.

Reklama

Przypomnijmy: „Dekalog Przedsiębiorcy” przedstawia 10 kluczowych obszarów wymagających natychmiastowych zmian. Dzięki wielomiesięcznej pracy analityków i ekspertów FPP zrzeszonych w think-tanku CALPE, w dokumencie zdiagnozowano 10 obszarów, wymagających pilnej naprawy. Zmiany mają pomóc przedsiębiorcom mierzyć się z wyzwaniami przed którymi stają na co dzień. Kampania internetowa promująca postulaty wystartowała 9.05., a podpisy zbierano wielokanałowo - w Internecie, za pomocą specjalnego formularza, a także w tradycyjny sposób.

#PrzedsiębiorcaToTeżWyborca - co to za akcja

Przedsiębiorcy prywatni tworzą 12,8 mln miejsc pracy w Polsce, a sektor przedsiębiorstw jest odpowiedzialny za blisko 75% polskiego PKB, czyli ok. 2,4 biliona zł. Ponadto 2,5 mln aktywnych przedsiębiorców indywidualnych to także 14% wyborców, stąd hasło przewodnie kampanii edukacyjno-informacyjnej: #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca - posłuchaj głosu 14% wyborców. Jej celem była budowa świadomości prezentowanych postulatów i zbudowanie społecznego poparcia dla prezentowanej inicjatywy.

- Cieszy nas nie tylko fakt dotarcia do szerokiej grupy przedsiębiorców z postulatami Dekalogu, ale też ogromne poparcie Polaków dla tej inicjatywy - podsumowuje Marek Kowalski, Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich.

FPP: Polacy powiedzieli, czego oczekują w gospodarce

- Polacy chcą bardziej przejrzystych przepisów, prostszych podatków, przewidywalnej wysokości składki zdrowotnej czy jasnych i równych zasad dla wszystkich, jeśli chodzi o proporcjonalny ZUS. Ale widzimy, że coraz większe znaczenie ma dla nich szersze spojrzenie - tak samo ważne jak sprawy podatkowe są dla nich istotne kwestie związane z bezpieczeństwem, zatrudnieniem czy reformami systemu ochrony zdrowia.

Intensywna kampania obejmowała nie tylko działania w Internecie, ale także wykorzystanie struktur FPP, KIG i BCC w tym regionalnych. Podpisy zbierano wśród członków organizacji, podczas akcji ulicznych, a także podczas różnego rodzaju wydarzeń plenerowych. Masowe poparcie przełożyło się na zainteresowanie środowisk politycznych.

70 tys. przedsiębiorców poparło postulaty Dekalogu Przedsiębiorcy

- Byliśmy i wciąż jesteśmy przekonani, że przedsiębiorcy są głównym partnerem do dyskusji o wyzwaniach z jakimi się mierzą i będą się mierzyć w przyszłości - te rozmowy i kształtowanie otoczenia biznesowego nie może się odbywać bez głosu przedsiębiorców - tłumaczy Kowalski.

- Ponad 70 tysięcy podpisów o tym świadczy. Dziś mogę z dumą powiedzieć, że dzięki zaangażowaniu i ciężkiej pracy, ten głos został usłyszany. Mieliśmy okazję przekazać nasze postulaty liderom partii opozycyjnych, Donaldowi Tuskowi i Władysławowi Kosiniak-Kamyszowi, którzy z dużą uwagą i zrozumieniem przyglądali się naszym postulatom. Otrzymaliśmy obietnicę dalszych spotkań i prac nad konkretnymi rozwiązaniami dla polskich przedsiębiorców. Jesteśmy umówieni także z premierem Mateuszem Morawieckim, czekamy na konkretną datę spotkania. Cieszy nas to, że zrozumienie dla postulatów jest ponad politycznymi podziałami. Wierzymy, że „Dekalog” to zbiór merytorycznych zasad i postulatów, które powinny obowiązywać, niezależnie od tego, kto obejmie rządy po nadchodzących wyborach parlamentarnych - podsumowuje Kowalski.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 544

Prezentacje firm