Władze Gliwic oraz konsurcjum firm Mostostal Zabrze i PRUiM podpisali umowę na budowę nowoczesnego Centrum Przesiadkowego, które będzie komunikacyjną bramą metropolii Silesia. Realizowana przez miasto inwestycja gruntownie zmieni wygląd tej części Gliwic tworząc przyjazną i funkcjonalną przestrzeń miejską.
W Gliwicach powstanie nowoczesne Centrum Przesiadkowe z komunikacją przyjazną mieszkańcom. Nowa inwestycja zintegruje dworzec kolejowy z systemem stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych, z miejscami postojowymi dla samochodów i infrastrukturą rowerową oraz zapleczem komercyjnym. Inwestycja będzie stanowić impuls do zwiększenia roli kolei w komunikacji w mieście i metropolii oraz przyczyni się do rewitalizacji ścisłego centrum Gliwic.
Umowa na budowę nowoczesnego Centrum Przesiadkowego została podpisana 27 sierpnia w Urzędzie Miejskim w Gliwicach. W ciągu dwóch lat wybuduje je konsorcjum lokalnych firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów SA.
– Za nami żmudny proces przygotowania inwestycji, teraz rozpoczynamy ostatni i najważniejszy jej etap – rusza budowa Centrum Przesiadkowego. Zmieni ono nie tylko wygląd dużej części Gliwic i rozładuje ruch samochodowy w centrum, będzie miało także duże znaczenie dla usprawnienia transportu regionalnego – mówił podczas konferencji prasowej prezydent Gliwic Adam Neumann.
Wartość robót przy budowie Centrum Przesiadkowego w Gliwicach wyceniono na 183 949 944,00 zł. Dzięki staraniom Miasta i ogromnemu zaangażowaniu w przygotowanie dokumentacji projektowej firmy Mostostal Zabrze Biprohut SA z Gliwic, udało się pozyskać znaczące dofinansowanie unijne ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego, które wyniesie 129 533 621,10 zł. Termin realizacji inwestycji to dwa lata od dnia podpisania umowy.
Realizowane przez Miasto inwestycje gruntownie zmienią wygląd śródmieścia Gliwic, tworząc przyjazną, funkcjonalną i reprezentacyjną przestrzeń miejską.
Centrum Przesiadkowe powstanie po północnej stronie dworca PKP, z którym zostanie połączone tunelem. W ramach przedsięwzięcia przewidziano również przebudowę istniejącego tunelu łączącego dworzec PKP z ul. Tarnogórską, budowę dróg wewnętrznych wraz ze stanowiskami peronowymi dla autobusów i zadaszenie terenu peronowego. Zadbano również o infrastrukturę rowerową. Wykonane zostaną drogi rowerowe wraz z parkingami dla rowerów, dedykowane wiaty rowerowe oraz punkty napraw.
Centrum będzie wyposażone w system dynamicznej informacji pasażerskiej o odjazdach autobusów oraz - w ramach integracji z ruchem kolejowym – o odjazdach pociągów z dworca PKP. Obiekt zyska również ekologiczną instalację fotowoltaiczną o dużej mocy. Centrum będzie w pełni dostępne i przyjazne dla osób niepełnosprawnych.
– Praca nad tą inwestycją to dla nas duża satysfakcja. Zapewniam, że jesteśmy przygotowani do realizacji tego zadania i jak do każdego projektu podejdziemy z dużym zaangażowaniem. Harmonogram prac nie jest zagrożony – mówi Marek Morawski, prezes Mostostalu Zabrze Gliwickiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego SA.
Duże zmiany obejmą również południową stronę dworca PKP. Nowe oblicze zyska plac przed dworcem oraz plac Piastów. Zostaną one kompleksowo przebudowane i zyskają nowe atrakcyjne i funkcjonalne zagospodarowanie. W ramach inwestycji przebudowane zostaną również ulice: Bohaterów Getta Warszawskiego od wiaduktu nad torami do ul. Jagiellońskiej, Okopowa oraz część Piwnej, Jagiellońskiej i Zwycięstwa. Termin składania ofert w przetargu na inwestycję po południowej stronie dworca upływa 10 września 2020 r.
Centrum Przesiadkowe w Gliwicach wybuduje konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA (Lider)oraz Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów SA (Partner). Umowna wartość robót to 183 949 944,00 zł brutto. Budowa ma potrwać 24 miesiące.
Tagi: Gliwice, Centrum Przesiadkowe
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Strategiczna inwestycja JSW. Podziemny przekop połączył Budryk z Knurowem
1026Nowa strategia EMP. Zamiast Izery – hub przemysłowy, który ma zmienić pozycję Polski w Europie
539Zbrojeniówka - nowa przyszłość dla Rafako. Zamiast kotłów gigant ma wytwarzać lufy
526Rusza nabór na wynajem nowych mieszkań katowickiego TBS przy ul. Mariackiej
514Będzie pociąg z Rybnika do Chorwacji? Odpowiedź ministerstwa intryguje!
486Elon Musk inwestuje na Śląsku! Gigafabryka Tesli zamiast Izery w Jaworznie?
+165 / -81Pyrzowice kluczowym hubem cargo. Katowice Airport z regularnym frachtem Lufthansy do Frankfurtu
+3 / -0Firma z branży lotniczej zainwestuje w Gliwicach miliony złotych
+3 / -0Będzie pociąg z Rybnika do Chorwacji? Odpowiedź ministerstwa intryguje!
+2 / -0To już pewne: Stalexport schodzi ze sceny. A4 Katowice–Kraków po nowemu – od 2027 bez opłat. Co z trzecim pasem?
+1 / -0Hotelowe zawirowanie w Rybniku. Olimpia nadal działa, z mapy miasta zniknął inny obiekt!
0Katowice udostępniają miejskie lokale pod działalność – już po raz dwudziesty. Czynsze od sześciu złotych za metr
0Bytom: ponad 760 tysięcy złotych na modernizację Orlika w Rozbarku
0To już pewne: Stalexport schodzi ze sceny. A4 Katowice–Kraków po nowemu – od 2027 bez opłat. Co z trzecim pasem?
0Solarne biletomaty coraz popularniejsze. Metropolia GZM rozszerza sieć o nowe urządzenia w Katowicach
0