Gdybyś szukał nowego zatrudnienia, na co zwróciłbyś uwagę, przeglądając ogłoszenia o pracę? Eksperci zajmujący się sprawami rekrutacji wskazują, że właśnie to pytanie powinno stanowić główny wyznacznik podczas konstruowania oferty. W czasach, w których firmy intensyfikują wysiłki, aby przyciągnąć zdolnych i zaangażowanych pracowników, takie ogłoszenie pełni kluczową rolę z punktu widzenia kreowania wizerunku pracodawcy i employer brandingu. Co powinno się w nim znaleźć?
Nasze porady mają charakter ogólny, dlatego z łatwością znajdziesz wśród nich wskazówki dla siebie - niezależnie od tego, czy interesuje cię pracownik fizyczny czy specjalista działający w biurze. Warto natomiast mieć na uwadze fakt, że w przypadku poszczególnych branż ogłoszenia o pracę mogą mieć swoją specyfikę.
Zanim zaczniesz pisać ogłoszenie o pracę, zastanów się, jaki dokładnie cel chcesz osiągnąć. Czy Twoim celem jest zebranie dużej liczby aplikacji od osób poszukujących pracy? A może Twoja oferta ma ściśle trafiać w cel, gdyż na oferowanym stanowisku liczą się konkretne kwalifikacje? Czy celem rekrutera jest młodszy specjalista czy osoba z wieloletnim doświadczeniem?
Odpowiedzi na te pytania są kluczowe z punktu widzenia skuteczności oferty. Nie każda działa tak samo, nie każda rzuca się w oczy i nie każda będzie równie atrakcyjna dla odbiorców. Warto także sprecyzować wybór medium, które zagwarantuje właściwe dotarcie.
Zdecydowanie polecamy, by - zamiast korzystać ze schematycznych szablonów - wykazać się kreatywnością, zwłaszcza gdy takiej postawy wymaga przyszła praca. Warszawa, Gdańsk czy Wrocław - to przykłady miast, w których panuje dość duża konkurencja, zarówno między pracownikami, jak i pracodawcami, dlatego wyróżnienie się może być dla sprawy kluczowe.
Niezależnie od tego w ogłoszeniu o pracę powinny znaleźć się najważniejsze informacje, takie jak forma i warunki zatrudnienia, na przykład umowa o pracę, umowa zlecenie, ale także praca stacjonarna, praca hybrydowa czy praca zdalna. Jeśli nie jest to cały etat, potrzebny będzie wymiar godzin pracy. Dobrą praktyką jest umieszczenie widełek płacowych, uwzględniających przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto na podobnych stanowiskach. Opis stanowiska i obowiązków, ale także oczekiwania względem pracownika powinny być zaprezentowane klarownie i konkretnie.
Pisząc ogłoszenie o pracę, należy unikać ogólników i banałów. Może to sprawić, że na ofertę odpowie wówczas wiele osób, które niekoniecznie będą nadawać się do pracy na danym stanowisku. Jasno określaj swoje oczekiwania i bazuj na konkretach. Jeśli na liście wymagań znajdują się te konieczne, nie podlegające negocjacjom, koniecznie to zaznacz.
Adres firmy:
Stągiewna 11, 80-750 Gdańsk
Telefon:
+48 575 414 481
Strona WWW:
https://jobstation.pl/
Tagi: ogłoszenia o pracę
"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
964Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
451Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
449Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
441Tankowanie na majówkę: w długi weekend na stacjach paliw taniej nawet o 30 groszy na litrze
424"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Zamiast na wysypisko, trafiają do szwalni. Drugie życie banerów z JSW
0Ostatni dzień na złożenie deklaracji PIT! Od jutra e-PIT niedostępny
0Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
0Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
0Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
0