Samodzielne prowadzenie księgowości nie należy do najłatwiejszych zadań. Większość firm decyduje się z tego powodu na współpracę z biurem rachunkowym. Tych w każdej miejscowości jest przynajmniej kilka. Jak zatem sprawić, aby nowy zainteresowany klient trafił na akurat Twoją ofertę i to Tobie powierzył wszelkie sprawy związane z księgowością? Oczywiście musisz postawić na odpowiednią promocję w sieci, dzięki której wyprzedzisz swoją konkurencję. Jak to jednak zrobić? Zobacz kilka najważniejszych wskazówek i zyskaj nowe grono klientów!
Nie da się ukryć, że większość osób zainteresowanych usługami Twojej firmy będzie dokładnie studiować całą Twoją stronę internetową. To dla potencjalnych nowych odbiorców najważniejsze źródło wszelkich informacji. Mogą w ten sposób poznać idee i cele przedsiębiorstwa czy zapoznać się z ofertą. W pierwszej kolejności musisz więc zadbać o przejrzystą i czytelną stronę internetową firmy. Traktuj ją jako swoją najważniejszą wizytówkę. Pierwsze wrażenie jest przecież najważniejsze!
Jeśli potencjalny klient po wejściu na stronę zobaczy idealnie dopracowaną szatę graficzną oraz content, od razu zacznie Ci poniekąd ufać. Będzie bowiem widział, że jako właściciel jesteś osobą profesjonalną. Automatycznie wzbudzi w nim to przeczucie, że świadczone przez Ciebie usługi są na najwyższym poziomie.
Zanim zaczniesz więc promować swoją firmę w sieci, dopracuj każdy możliwy szczegół swojej witryny. Jakie elementy wziąć wtedy pod uwagę? Szczegółową listę znajdziesz w artykule https://www.powerhost.pl/strona-internetowa-dla-biura-rachunkowego. Przestudiuj go dokładnie, a następnie wprowadź najważniejsze poprawki na stronie swojej firmy.
Pamiętaj, że strona internetowa powinna być dostosowana także do urządzeń mobilnych. Projektując ją czy wdrażając poprawki, sprawdź zatem dokładnie, jak prezentuje się na komputerze, ale też telefonie komórkowym. To przecież ze smartphona będzie wchodzić na nią większość zainteresowanych.
Projektując stronę internetową biura rachunkowego, zadbaj o czytelne menu – uwzględnij w nim koniecznie m.in. oferowane usługi, zakładkę o nas oraz kontakt. Źródło zdjęcia: strona biura rachunkowego Axio Księgowość.
Aby strona internetowa Twojej firmy pojawiała się w wynikach wyszukiwania, musisz odpowiednią ją pozycjonować. W przypadku tego typu działalności najlepiej sprawdza się strategia local SEO. Konkurencja jest bowiem niezwykle duża, a do tego większość przedsiębiorców szuka biura rachunkowego w pobliżu siedziby ich firmy. Wtedy kontakt jest zdecydowanie łatwiejszy.
Pozycjonuj się zatem na frazy takie jak biuro rachunkowe Kraków, księgowość Warszawa, księgi przychodów i rozchodów Wrocław itp. Weź pod uwagę wszystkie najważniejsze usługi, jakie świadczysz, a nie tylko ogólne frazy typu biuro rachunkowe. Zwróć także uwagę, że w przypadku większych miejscowości często pojawiają się także jeszcze bardziej zawężone wyszukiwania z np. dopiskiem konkretnej dzielnicy. Skorzystaj zatem z narzędzia ułatwiającego planowanie i wyszukiwanie fraz kluczowych, a następnie skup się na pozycjonowaniu tych najważniejszych dla Twojej firmy.
Pamiętaj także, że pewne usługi biur rachunkowych cechują się pewną sezonowością. Będzie to chociażby rozliczanie rocznych deklaracji podatkowych. Wraz z końcem roku zaplanuj zatem działania promocyjne dotyczące właśnie tego jednego konkretnego działu.
W przypadku promowania lokalnego niezwykle ważna będzie także wizytówka firmy w wyszukiwarce Google. Dzięki temu potencjalny klient będzie mógł znaleźć informacje o Twojej firmie na mapie, a także dowiedzieć się wszystkiego, co najważniejsze. Mowa tutaj o adresie biura rachunkowego, godzinach otwarcia, danych kontaktowych, odnośniku do strony internetowej, ale także niezwykle ważnych opiniach. To dodatkowe źródło promocji, o którym naprawdę nie możesz zapomnieć – szczególnie w przypadku nastawienia się na usługi lokalne.
Wizytówka w Google to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla Twoich nowych potencjalnych klientów. Źródło zdjęcia: wizytówka biura rachunkowego Axio Księgowość.
W dotarciu do nowych klientów z pewnością pomoże także płatna reklama w Google oraz Facebook Ads. Dzięki niej jesteś w stanie dotrzeć do wyłącznie tych zainteresowanych osób. Umożliwiają to szczegółowe opcje targetowania. W przypadku Facebooka Twoja reklama może więc być kierowana do osób będących właścicielami lokalnych firm czy poszukujących wcześniej biur rachunkowych. Masz w ten sposób duże szanse na kierowanie swoich reklam to konkretnej grupy docelowej swojej firmy.
Reklama w Google Ads pozwala natomiast np. dotrzeć do osób wyszukujących konkretne frazy kluczowe, np. biuro rachunkowe Kraków. Jeśli zatem masz budżet, który możesz przeznaczyć na takie działania, koniecznie wypróbuj. Najczęściej bowiem tylko jeden nowy pozyskany klient sprawia, że poniesione koszty po prostu się zwracają.
Prowadzenie księgowości firmy to bardzo odpowiedzialne zadanie. Musisz więc sprawić, aby potencjalny klient Ci zaufał. Cały czas podkreślaj więc swój profesjonalizm. Nie bazuj jednak na pustych słowach, a faktach. Zadbaj o to, by na stronie internetowej Twojej firmy znalazły się wszelkie certyfikaty potwierdzające znajomość fachu. Zdecyduj się także na moduł, w którym możesz umieścić opinie osób, które korzystają z Twoich usług. Każda taka informacja przybliża potencjalnego klienta do podjęcia współpracy z Twoim przedsiębiorstwem.
Nie zaniedbuj także opinii, które pojawiają się w wizytówce Google. Na bieżąco je sprawdzaj, a w razie negatywnych słów, staraj się wyjaśnić sytuację z klientem. Przedstaw w kulturalny i profesjonalny sposób swoje stanowisko. To naprawdę ma duże znaczenie dla wszystkich zainteresowanych.
We wszelkich komunikatach oraz reklamach, a także na stronie internetowej, wyraźnie podkreślaj zakres oferowanych przez Ciebie usług. Dlaczego? Nie wszyscy przedsiębiorcy, szczególnie ci, którzy dopiero co założyli swoją firmę, orientują się, jak dokładnie możesz im pomóc. Nie bez powodu powstają artykuły takie jak https://portalmiasta.pl/jakie-uslugi-swiadczy-biuro-rachunkowe. Właściciele firm szukają bowiem w ten sposób, co biuro rachunkowe może dla nich zrobić.
Zadbaj więc o to, by żaden zainteresowany nie musiał się nad tym zastanawiać. Wymień wszystkie usługi i krótko je wyjaśnij. Możesz także podać widełki cenowe, jeśli uważasz, że jest to ważne lub masz dużo zapytań na ten temat. Ułatwisz w ten sposób każdemu przedsiębiorcy znalezienie tego, czego szukają.
Aby ułatwić klientom podjęcie decyzji o nawiązaniu współpracy z Twoją firmą, zadbaj o podzielenie oferowanych usług na kilka kategorii i wyjaśnienie, co dokładnie wchodzi w ich zakres. Źródło zdjęcia: strona biura rachunkowego Axio Księgowość.
Aby jeszcze bardziej przekonać do siebie nowych klientów, możesz zdecydować się dodatkowo na prowadzenie firmowego bloga. Taka strefa wiedzy to najlepsze miejsce, by podkreślać swój profesjonalizm, a także odpowiadać na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Możesz poruszać w nim rozmaite tematy związane z księgowością i prowadzeniem biura rachunkowego.
To dla Ciebie dodatkowa szansa na znalezienie nowych klientów. Być może ktoś będzie szukał informacji, jak wypełnić PIT, trafi do Ciebie i zdecyduje, że jednak woli powierzyć to zadanie specjaliście. Wtedy ma już pod ręką Twoją ofertę i gotowe. Blog firmowy sprzyja także pozycjonowaniu serwisu w wynikach wyszukiwania. Możesz w ten sposób zwiększyć widoczność strony w sieci, co znowu przekłada się na większe szanse na pozyskanie nowych klientów.
Wymienione przeze mnie wskazówki z pewnością przybliżą Cię do sukcesu w sieci. Zastosuj się do nich i ciesz się z nowych klientów oraz coraz to większych zysków.
Tagi: biuro rachunkowe
PGG otwarta na współpracę z Rudą Śląską. Kolejne rozmowy o transformacji
844Kiedy paczka brzęczy. Pszczoły na pokładzie - innowacja w transporcie
539Tauron z rekordową EBITDA za 2024 rok. Wzrosty mimo spadku przychodów i niższych cen energii
537Wojna celna USA - czy uderzy w polski i śląski biznes? Eksperci: Największym zagrożeniem niepewność
504Wielki Piątek na stacjach paliw. Na Śląsku najtańsze benzyna i diesel, LPG też w dobrej cenie
480Wielkanoc 2025: Święta droższe niż zwykle – jak radzą sobie polskie gospodarstwa?
+4 / -0Wojna celna USA - czy uderzy w polski i śląski biznes? Eksperci: Największym zagrożeniem niepewność
+3 / -0Tauron z rekordową EBITDA za 2024 rok. Wzrosty mimo spadku przychodów i niższych cen energii
+2 / -0Stylowy taras i bezpieczny samochód - komfort na Twoim podwórku przez cały rok
+1 / -0Człowiek z pasją - pan Krzysztof posiada największą kolekcję dzwonków na świecie. Swoją fascynacją dzieli się z całym światem
+1 / -0"One in, two out". Przełom deregulacyjny staje się faktem - premier przedstawił propozycje dla biznesu
0UE odrobiła lekcje po powodzi 2024. Szybsze reakcje na klęski żywiołowe
0ZUS przypomina: wnioski o 800 plus tylko do końca kwietnia
0Stylowy taras i bezpieczny samochód - komfort na Twoim podwórku przez cały rok
0Tauron z rekordową EBITDA za 2024 rok. Wzrosty mimo spadku przychodów i niższych cen energii
0