Warunki pracy w dużym stopniu wpływają na naszą efektywność podczas wykonywania zadań. Jeżeli więc na biurku piętrzą się stosy dokumentów, półki uginają się pod ciężarem teczek, w których niczego nie można znaleźć, a kable od sprzętów elektronicznych plączą się pod twoimi stopami, nic dobrego z tego nie wyniknie. Najwyższy czas okiełznać ten chaos. Przedstawiamy kilka skutecznych porad, dzięki którym szybko uporządkujesz biuro.
Jeśli dotychczas wrzucałeś dokumenty do teczek na chybił trafił, pora wreszcie wprowadzić odpowiedni system segregacji. Niestety tutaj nie ma drogi na skróty. Wszystkie kartki trzeba po prostu przejrzeć. Można podzielić je na grupy tematyczne lub przyporządkować do określonych osób np. pracowników czy klientów. Każda grupa dokumentów powinna być przechowywana oddzielnie. Można wykorzystać w tym celu teczki lub segregatory, ale o wiele lepszym rozwiązaniem będą pudełka archiwizacyjne. Dlaczego warto je wykorzystać w biurze? Powodów jest wiele. Po pierwsze, w przeciwieństwie do segregatorów pudełka archiwizacyjne są lekkie, ponieważ zostały wykonane z tektury. Po drugie, zawierają dobrze wyeksponowane miejsca na podpis, dzięki czemu szybko zlokalizujesz potrzebną dokumentację. Po trzecie, mieszczą więcej kartek niż teczki, a po czwarte odznaczają się nowoczesną estetyką. Pudełka archiwizacyjne mają jeszcze jedną istotną zaletę – można przechowywać je w pozycji pionowej lub poziomej, a jeśli na półkach w biurze zabraknie miejsca, pudełka mogą trafić do zbiorczego kartonu archiwizacyjnego. Nadają się nie tylko do przechowywania kartek, lecz także folderów, ulotek, projektów, broszur, a nawet całych teczek i skoroszytów z dokumentami. Jeśli przekonuje Cię takie rozwiązanie, zajrzyj na stronę: https://kartony24.eu/pl/c/Kartony-i-pudla-archiwizacyjne/89, gdzie możesz zamówić pudełka i kartony archiwizacyjne w dobrej cenie.
Gdy uporamy się z dokumentami, możemy zabrać się za biurko. W tym przypadku warto zainwestować w zakup pojemniczków i organizerów. To właśnie w nich powinniśmy umieścić spinacze, pinezki, zakreślacze i innego rodzaju akcesoria biurowe. Jeśli zdecydujesz się na zamykane, nieprzezroczyste pojemniki, przyklej na nich etykiety (możesz je nabyć chociażby tutaj: https://kartony24.eu/pl/c/Etykiety-samoprzylepne/85), a potem je podpisz. Dzięki temu natychmiast znajdziesz potrzebne rzeczy. Na blacie biurka warto umieścić organizery na dokumenty. Ważne, by posiadały kilka przegródek, najlepiej w różnych kolorach. Znacznie ułatwi to segregację dokumentów, które będą trafiać do ciebie na bieżąco. Do czerwonego wkładaj dokumenty dotyczące spraw pilnych, do żółtego te, którymi możesz zająć się trochę później, a do niebieskiego te, które musisz przejrzeć do końca tygodnia lub miesiąca. Taki system będzie niezwykle pomocny nie tylko w utrzymywaniu porządku na biurku, lecz także w organizacji swojej codziennej pracy. Pod biurkiem powinien znaleźć się także kosz na śmieci. To drobna sprawa, ale naprawdę ważna. Odrywanie się od pracy, żeby dotrzeć do kosza na drugim końcu pomieszczenia może być bardzo irytujące, lepiej więc mieć go pod ręką.
Wszechobecne kable to zmora każdego biura, a zwłaszcza domowego. Jak je poskromić? Sposobów jest kilka. Można zamontować listwę kryjącą, klipsy samoprzylepne, spiralną maskownicę, która zniweluje problem splątania i poprawi estetykę, a nawet pojemnik na listwę zasilającą. Przewody naprawdę nie muszą tworzyć poplątanego kołtuna. Wystarczy tylko przeznaczyć drobną kwotę na zakup odpowiednich akcesoriów.
Zapisywanie pomysłów, inspiracji i zadań na samoprzylepnych karteczkach to bardzo dobry pomysł. Problemem jest jednak to, co potem dzieje się z takimi zapiskami. Najczęściej lądują one w różnych miejscach: na monitorze komputera, na blacie biurka, na szafce. W ten sposób w biurze łatwo może zapanować nieporządek, a nam mogą umknąć ważne informacje. Lepiej więc powiesić na ścianie tablicę korkową, płytę OSB lub kratkę, na której przypniemy nasze notatki. Dzięki temu o niczym nie zapomnimy, a biuro zyska stylowy dodatek.
Utrzymywanie porządku w biurze to spore wyzwanie, na szczęście dzięki odpowiednim akcesoriom szybciej zapanujesz nad papierami, kablami i sprzętami. Wystarczy odrobina wysiłku, a praca w komfortowych warunkach będzie o wiele przyjemniejsza.
Tagi: kartony
"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
1056Tankowanie na majówkę: w długi weekend na stacjach paliw taniej nawet o 30 groszy na litrze
484Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
461Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
457Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
447"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Zamiast na wysypisko, trafiają do szwalni. Drugie życie banerów z JSW
0Ostatni dzień na złożenie deklaracji PIT! Od jutra e-PIT niedostępny
0Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
0Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
0Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
0