Coraz większy procent transakcji dokonywanych w sklepach internetowych to najlepszy dowód na to, że e-commerce rośnie w siłę. To z kolei zwiększa konkurencję wśród już istniejących i powstających platform sprzedażowych. Jeżeli chcesz zapracować na zintensyfikowanie zysków - pozycjonowanie powinno znaleźć się na Twojej liście!
Bez względu na to, czy odnotowałeś spadki w swoim e-sklepie, czy może chcesz zwiększyć sprzedaż, albo dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce - nawiązanie współpracy z doświadczonym specjalistą ds. pozycjonowanie pomoże Ci osiągnąć założone przez Ciebie cele. W przeciwnym razie ciężko będzie Ci wyróżnić się na tle aktywnej konkurencji, co przełoży się na spadki sprzedaży. Jeżeli chcesz uniknąć takiego negatywnego scenariusza i wolisz skupić się na ekspansji rynku - pozycjonowanie jest jednym z lepszych rozwiązań.
Początek współpracy powinien wyrażać się w przeprowadzeniu szczegółowego audytu. Uzyskane w ten sposób dane pozwolą określić dalsze kierunki prac. Równolegle z wdrażaniem sugerowanych z tej analizy zmian warto zająć się także rozbudową treści na stronie czy dodawaniem linkowań wewnętrznych oraz publikowaniu artykułów zewnętrznych opatrzonych linkiem do e-sklepu.
Zadaniem skutecznego SEO dla sklepu e-commerce jest doprowadzenie do sytuacji, w której adres sklepu internetowego zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na określone frazy. W niektórych przypadkach może się jednak okazać, że poprawa widoczności nie ma odzwierciedlenia w większej sprzedaży. Powinno to stanowić sygnał do tego, aby zająć się dogłębną eksploracją strony i badaniem pod kątem użyteczności dla użytkownika (user experience).
Wnioski wynikające z takiej analizy pozwolą wyznaczyć dalsze kierunki prac. Może się bowiem okazać, że wygląd strony jest przestarzały i nie zachęca do robienia zakupów, zdjęcia produktów są niedopracowane, a cała ścieżka zakupowa jest skomplikowana i wieloetapowa. Warto także przeformułować dotychczasowe strony produktowe - powinny być opatrzone wysokiej jakości, estetycznymi zdjęciami, które będą wzbudzać chęć posiadania. Istotne są także merytoryczne opisy oraz możliwość pozostawienia opinii przez dotychczasowych klientów. Aby opracować plan naprawy lub korekty optymalizacji - warto zlecić audyt SEO sklepu internetowego.
Powyższe wskazówki powinny wyposażyć Cię w informacje dotyczące tego, jak zwiększyć zyski w ramach prowadzonego sklepu internetowego. Najlepszym rozwiązaniem będzie równoległe zajęcie się pozycjonowaniem oraz zweryfikowanie strony pod kątem użyteczności użytkowników. Dzięki temu droga do sukcesu będzie krótsza i bardziej efektywna.
"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
1002Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
453Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
452Tankowanie na majówkę: w długi weekend na stacjach paliw taniej nawet o 30 groszy na litrze
448Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
442"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Zamiast na wysypisko, trafiają do szwalni. Drugie życie banerów z JSW
0Ostatni dzień na złożenie deklaracji PIT! Od jutra e-PIT niedostępny
0Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
0Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
0Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
0