Giganci handlu zainwestowali w nie krocie, wydaje się, że przeżywają swój renesans. Na pierwszy rzut oka, bo okazuje się, że zagraniczne sieci sklepów widzą coraz więcej minusów tego rozwiązania. A jak będzie w Polsce? Czy kasy samoobsługowe, bo o nich mowa, zostaną z nami na dłużej?
Z kas samoobsługowych w Polsce korzystają już Biedronka, Lidl, Carrefour, Auchan, a nawet Żabka. Przy czym w przypadku tej pierwszej sieci aż około 40 proc. transakcji realizowanych jest właśnie za pośrednictwem tego typu kas - przytacza portal telepolis.pl.
Wydaje się zatem, że rozwiązanie, którego zalety widoczne były przede wszystkim w okresie pandemii, świetnie się w naszym kraju "przyjęło". Tymczasem, jak się okazuje, w innych państwach sieci zaczynają od niego odchodzić.
Jak donosi portal, w Wielkiej Brytanii z kas samoobsługowych rezygnują już sieci Booths i Walmart, a w kolejce ustawiają się amerykański sklep Dollar General i holenderski Action.
Powód? Kasy samoobsługowe nie tylko nie przekładają się - zgodnie z pierwotnym założeniem - na niższe koszty działalności, a wręcz przeciwnie - przyczyniają się do o wzrostu kradzieży i tym samym wyższych strat.
O tym, że problem dotyczy także polskich sklepów, pisze również branżowy serwis portalspozywczy.pl. Tu zwrócono uwagę na to, że kasy samoobsługowe - które miały rozładować ruch w sklepach, zapewnić wygodę i szybkość - zamiast tego powodują frustrację: zarówno u klientów, jak i obsługi.
Korzystający z nich klienci wciąż potrzebują pracowników obsługi, którzy pomogą w usuwaniu błędów lub sprawdzaniu ich tożsamości pod kątem artykułów objętych ograniczeniami wiekowymi. Efekt? Klienci wciąż czekają w kolejce.
Według przytoczonych w artykule danych BBC, wiele firm zajmujących się sprzedażą detaliczną zainwestowało miliony – jeśli nie miliardy – dolarów w technologię kas samoobsługowych.
O tym, że kasy samoobsługowe rzeczywiście znalazły się w ogniu krytyki może świadczyć fakt, że ci z handlowych gigantów, którzy odwracają obrany kurs, robią to pomimo poniesionych kosztów.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
993Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
453Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
451Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
441Tankowanie na majówkę: w długi weekend na stacjach paliw taniej nawet o 30 groszy na litrze
436"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Zamiast na wysypisko, trafiają do szwalni. Drugie życie banerów z JSW
0Ostatni dzień na złożenie deklaracji PIT! Od jutra e-PIT niedostępny
0Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
0Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
0Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
0