Codziennie dziesiątki tysięcy osób przyjeżdża do Katowic do pracy, w interesach, na zakupy. Skutkiem tego jest plaga samochodów swojących nie tam, gdzie powinny. Władze miasta powiedziały „dość”. Ruszają z akcją „Wyzwanie – parkowanie”.
W Katowicach od kilku lat trwa rewolucja komunikacyjna, której celem jest budowanie transportu zrównoważonego – przyjaznego dla pieszych, rowerzystów, kierowców i pasażerów komunikacji publicznej. Jej elementem jest m.in. ograniczanie ruchu kołowego w Śródmieściu. W tym roku zostaną przeprowadzone z mieszkańcami konsultacje społeczne dotyczące poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania (SPP). Z kolei od maja opłaty za parkowanie w SPP zostaną wyrównane do poziomu tych z podstrefy „Ceglana-Wita Stwosza", a mieszkańcy Katowic zyskają możliwość nabywania miesięcznych i kwartalnych abonamentów w preferencyjnych cenach.
Do najważniejszych działań zrealizowanych w ostatnich latach można zaliczyć:
Utworzenie 45 km nowych dróg rowerowych w latach 2015-2021 (koszt ok. 41 mln zł)
Zakup w latach 2015-2021 nowoczesnych autobusów – w tym 115 to pojazdy niskoemisyjne, a 20 to jedno i dwuczłonowe autobusy o napędzie elektrycznym (koszt 130 mln zł)
Przebudowa węzła drogowego – skrzyżowania DK81 i DK86 na wysokości Giszowca (zakończenie prac planowane na 2022 rok, koszt prac szacowany na 286 mln zł)
Budowa dwóch Centrów Przesiadkowych i Międzynarodowego Dworca Autobusowego (koszt
ok. 220 mln zł)
Wprowadzenie strefy Tempo 30 – 15% dróg w Katowicach objętych tą strefą, gdzie prędkości poruszania się ograniczono do 30 km/h. Tylko w pierwszych trzech latach, po wprowadzeniu strefy, liczba wypadków spadła o około 41%, natomiast łączna liczba wypadków z udziałem pieszych i rowerzystów spadła o blisko 40%
Przywracanie przestrzeni pieszym – m.in. kompleksowa przebudowa i zazielenienie ul. Dworcowej (koszt ok. 16,8 mln zł, zakończenie prac planowane jest na czerwiec/lipiec 2021 r.) oraz przebudowa ul. Warszawskiej (koszt ok. 12 mln zł, zakończenie prac planowane na koniec 2022 r.)
Oddanych głosów: 827
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
10993,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
488Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
432Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
423OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
420"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0