Kariera

Lokalne browary zakładają własną sieć sklepów. Nowy koncept ze Śląska

Author profile image 2022-06-24, Autor: Tomasz Raudner

Siedem lokalnych browarów kraftowych, w tym browary Jastrzębie i Rybnik założyło spółkę Beer Szop, która docelowo ma się stać ogólnopolską siecią lokali oraz sklepów alkoholowych. Zalążek w postaci pierwszego sklepu powstał w Rybniku. Właśnie rusza akcja croudfundingowa. Pieniądze ze zbiórki mają pomóc skalować i promować nowy biznes.

Reklama

Beer Szop - historia śląskiego startupu

Beer Szop ma młodą historię. Spółka została zarejestrowana w grudniu 2021 roku. W marcu uruchomiła w Rybniku pierwszy sklep z alkoholami, głównie z piwami. To przejęty od innego przedsiębiorcy sklep alkoholowy, który stanowić będzie podwaliny jednego z dwóch formatów rozwijanych przez startup, mianowicie Beer Szop Mini. To sklep, w którym można kupić przede wszystkim kraftowe piwa browarów założycielskich, ale nie tylko. W sumie w ofercie znajdują się produkty 50 browarów kraftowych, ale również inne produkty kraftowe jak wódki, słodycze. Oferta uzupełniona jest piwami koncernowymi.

Nowością na rynku jest również możliwość kupienia piwa lanego do plastikowej butelki na wynos. W pierwszym sklepie sieci w ten sposób sprzedawane jest piwo Browaru Rybnik.

Sklepi i lokal z piwem w jednym: w Polsce nowość, w Czechach standard

Drugim formatem, który planuje stworzyć firma jest Beer Szop Beer&Coffee, czyli sklep połączony z lokalem, w którym będzie można na miejscu napić się piwa czy kawy. W założeniu będą to placówki większe od Beer Szop Mini.

- Dla zobrazowania powiem, że Beer&Coffee może przypominać sklep na stacji paliw, gdzie też zrobimy zakupy i na miejscu możemy coś zjeść i wypić. Ale nie wpijemy piwa. U nas będzie taka możliwość. W Czechach to popularny format, ale tam sprzedaż i konsumpcja piwa w lokalach odbywa się bez koncesji. W Polsce rynek jest pod tym względem reglamentowany, więc nasz format będzie nowością – mówi Grzegorz Sypniewski, prezes Beer Szop S.A.

Beer Szop Machine

Ciekawostkę stanowić będą automaty Beer Szop Machine służące do samodzielnego nalewania czy też uzupełniania wybranego piwa. Klient zapłaci przy pomocy karty przedpłacowej Beer Card, w ramach modelu „płać i lej ile chcesz”.

Beer&Coffee: sieć własna i franczyza

Spółka zamierza docelowo posiadać cztery sklepy własne Beer&Coffee. Natomiast sieć na skalę ogólnopolską rozwijać będzie się jako franczyza.

- Ten model uważamy za optymalny pod względem skalowania sprzedaży i optymalizacji kosztów zarządzania biznesem – mówi Sypniewski.

Croudfunding na skalowanie piwnego biznesu

Aktualnie spółka jest na etapie zbierania funduszy. Uruchomiła zbiórkę croudfundingową na platformie Beesfund. Nawiasem mówiąc, tą samą drogą środki, konkretnie 4 mln zł, na budowę browaru zgromadził Browar Jastrzębie i była to jedna z większych i najbardziej udanych zbiórek w Polsce.

Ze zgromadzonych środków Beer Szop chce tworzyć cztery własne lokale Beer&Coffee, siedem franczyzowych i centralny magazyn. Część funduszy trafi na promocję marki czy tworzenie aplikacji do monitorowania stanów magazynowych i sprzedaży. Pieniądze zasilą też kapitał obrotowy spółki.

- Croufunding pozwoli nam na szybszy rozwój, niż poprzez otwieranie kolejnych sklepów z zysków wypracowanych przez istniejące – mówi prezes Beer Szop S.A.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy rząd powinien wprowadzić dopłaty do zakupu węgla?






Oddanych głosów: 495

Prezentacje firm