Po dwóch latach potężnego kryzysu w branży lotniczej, który został wywołany przez pandemię koronawirusa, w 2022 roku przewozy pasażerskie w Katowice Airport wyraźnie odbudowują się. Z każdym kolejnym miesiącem proces ten przyspiesza. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym „Katowice” im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach, podsumowało przewozy pasażerskie oraz cargo za czwarty miesiąc 2022 roku. W kwietniu w Katowice Airport obsłużono ponad 250 tysięcy podróżnych.
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA – spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym „Katowice” im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach – podsumowało przewozy pasażerskie oraz cargo za czwarty miesiąc 2022 roku.
W kwietniu w Katowice Airport obsłużono w sumie 251 210 podróżnych, o 210 860 więcej (+522,6%) niż w tym samym okresie w zeszłym roku, i odnotowano 2 886 startów i lądowań samolotów – o 1 692 więcej (+141,7%) niż podczas czwartego miesiąca 2021 roku.
Z siatki połączeń regularnych oferowanych przez linie lotnicze Wizz Air, Ryanair, PLL LOT oraz Lufthansa skorzystało łącznie 193 313 podróżnych, tj. o 184 875 więcej (+2 191,0%) niż w kwietniu 2021 roku. Najpopularniejszymi kierunkami regularnymi podczas czwartego miesiąca bieżącego roku były: Dortmund (30 646 pasażerów), Londyn-Luton (19 415), Londyn-Stansted (12 302), Eindhoven (8 755) oraz Mediolan-Bergamo (7 958).
W kwietniu w ramach pyrzowickiej oferty połączeń czarterowych realizowanych na zlecenie biur podróży obsłużono 56 756 osób, czyli o 25 049 więcej (+79,0%) niż podczas czwartego miesiąca zeszłego roku. W kwietniu 2022 roku najczęściej podróżowano na następujących kierunkach wakacyjnych: Marsa Alam (12 952 pasażerów), Antalya (12 345), Hurghada (9 634), Sharm El Sheikh (1 965), Cancun (1 859).
W trakcie pierwszych czterech miesięcy 2022 roku w Katowice Airport obsłużono 717 796 pasażerów – o 608 573 więcej (+557,2%) niż w zeszłym roku. Z siatki połączeń regularnych skorzystało 510 681 podróżnych, tj. o 481 201 więcej (+1 632,3%) niż w 2021 roku. W segmencie lotów wakacyjnych obsłużono 204 151 osób – o 125 718 więcej (+160,3%) w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku. Od stycznia do końca kwietnia 2022 roku odnotowano 9 496 startów i lądowań samolotów, tj. o 5 609 więcej (+144,3%) niż podczas pierwszych czterech miesięcy 2021 roku.
Po dwóch latach potężnego kryzysu w branży lotniczej, który został wywołany przez pandemię koronawirusa, w 2022 roku przewozy pasażerskie w Katowice Airport wyraźnie odbudowują się. Z każdym kolejnym miesiącem proces ten przyspiesza. Wynik za kwiecień 2022 roku odpowiada już 82 procent ruchu z rekordowego czwartego miesiąca 2019 roku. Aktualnie prognozujemy, że w 2022 roku powinniśmy obsłużyć ponad cztery miliony pasażerów, będzie to około 85 procent przewozów z 2019 roku, w którym zanotowaliśmy najlepszy w dotychczasowej historii pyrzowickiego lotniska wynik, to jest 4,84 mln pasażerów – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.
W kwietniu 2022 roku w terminalu towarowym Katowice Airport obsłużono 3 192 tony frachtu, czyli o 742 tony więcej (+30,3%) niż podczas czwartego miesiąca 2021 roku. Samoloty cargo wykonały 387 startów i lądowań, czyli o 94 więcej (+32,1%) niż przed rokiem. Od stycznia do końca kwietnia bieżącego roku obsłużono w sumie 12 551 ton cargo, tj. o 3 396 ton więcej (+37,1%) niż w tym samym okresie w 2021 roku. Podczas pierwszych czterech miesięcy 2022 roku odnotowano w sumie 1 878 startów i lądowań frachtowców – o 723 więcej (+62,6%) niż w zeszłym roku.
Kwiecień 2022 roku był osiemnastym miesiącem z rzędu ze wzrostem przewozów frachtu lotniczego w Katowice Airport. W tym roku prognozujemy kolejny rekordowy wynik w tym segmencie, przez pyrzowicki terminal cargo powinno przejść ponad 45 tysięcy ton ładunków – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu GTL SA.
Na lotnisku imienia Wojciecha Korfantego regionalne bazy mają czołowi operatorzy cargo w Europie. Aktualnie siatka regularnych połączeń towarowych portu lotniczego w Pyrzowicach obejmuje dziesięć tras. Cztery kierunki obsługiwane są dla Amazona, dwa dla firmy FedEx, dwa (w modelu RFS*) dla Lufthansy Cargo, po jednej trasie dysponuje DHL Express i UPS.
*RFS (Road Feeder Service): transport przesyłek ciężarówkami między różnymi lotniskami realizowany na zlecenie linii lotniczych. Z punktu widzenia przepisów samochód ciężarowy RFS traktowany jest jako przewóz lotniczy – każdy transport ma nadany numer rejsu.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Absurdy górniczej rzeczywistości. Zwolniony za fikcyjne zjazdy związkowiec wraca do JSW
3256"Ostry prezes", "nożownik z JSW" - istne jaja na Facebooku Sierpnia 80. Związkowcy: znów jątrzą! (wideo)
2049Ponad 247 mln kary dla EC Będzin. "To przejaw problemu, z jakim boryka się sektor energetyczny w Polsce"
2003Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
636Black Friday: jak nie dać się omamić? Naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach podpowiadają
634Dla wielu był symbolem dzieciństwa i młodości. Legendarny dziennik "Sport" przestanie istnieć
+19 / -2Poprzemysłowe obiekty rozwiną Śląskie. Na te projekty przypłyną miliony z Brukseli
+3 / -0Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
+3 / -0Ranking: Katowice miastem przyszłości i biznesu. W sądziedztwie Glasgow i Manchester
+3 / -0Po katastrofie w Pniówku: Metaniarze z JSW z zarzutami. Mieli fałszować dokumentację
+2 / -0Niepokojące informacje z ZUS-u. "Dzieje się coś niedobrego"
0Ponad 247 mln kary dla EC Będzin. "To przejaw problemu, z jakim boryka się sektor energetyczny w Polsce"
0Włosi zaprojektowali Izerę SUV. Polski samochód ma ruszyć na podbój Europy
0Po katastrofie w Pniówku: Metaniarze z JSW z zarzutami. Mieli fałszować dokumentację
08,5 mln zł dla Rafako od Taurona Wytwarzanie. Spółki zawarły ugodę z zakładami ubezpieczeń dot. warunków wypłaty odszkodowania
0