Po dwóch latach potężnego kryzysu w branży lotniczej, który został wywołany przez pandemię koronawirusa, w 2022 roku przewozy pasażerskie w Katowice Airport wyraźnie odbudowują się. Z każdym kolejnym miesiącem proces ten przyspiesza. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym „Katowice” im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach, podsumowało przewozy pasażerskie oraz cargo za czwarty miesiąc 2022 roku. W kwietniu w Katowice Airport obsłużono ponad 250 tysięcy podróżnych.
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA – spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym „Katowice” im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach – podsumowało przewozy pasażerskie oraz cargo za czwarty miesiąc 2022 roku.
W kwietniu w Katowice Airport obsłużono w sumie 251 210 podróżnych, o 210 860 więcej (+522,6%) niż w tym samym okresie w zeszłym roku, i odnotowano 2 886 startów i lądowań samolotów – o 1 692 więcej (+141,7%) niż podczas czwartego miesiąca 2021 roku.
Z siatki połączeń regularnych oferowanych przez linie lotnicze Wizz Air, Ryanair, PLL LOT oraz Lufthansa skorzystało łącznie 193 313 podróżnych, tj. o 184 875 więcej (+2 191,0%) niż w kwietniu 2021 roku. Najpopularniejszymi kierunkami regularnymi podczas czwartego miesiąca bieżącego roku były: Dortmund (30 646 pasażerów), Londyn-Luton (19 415), Londyn-Stansted (12 302), Eindhoven (8 755) oraz Mediolan-Bergamo (7 958).
W kwietniu w ramach pyrzowickiej oferty połączeń czarterowych realizowanych na zlecenie biur podróży obsłużono 56 756 osób, czyli o 25 049 więcej (+79,0%) niż podczas czwartego miesiąca zeszłego roku. W kwietniu 2022 roku najczęściej podróżowano na następujących kierunkach wakacyjnych: Marsa Alam (12 952 pasażerów), Antalya (12 345), Hurghada (9 634), Sharm El Sheikh (1 965), Cancun (1 859).
W trakcie pierwszych czterech miesięcy 2022 roku w Katowice Airport obsłużono 717 796 pasażerów – o 608 573 więcej (+557,2%) niż w zeszłym roku. Z siatki połączeń regularnych skorzystało 510 681 podróżnych, tj. o 481 201 więcej (+1 632,3%) niż w 2021 roku. W segmencie lotów wakacyjnych obsłużono 204 151 osób – o 125 718 więcej (+160,3%) w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku. Od stycznia do końca kwietnia 2022 roku odnotowano 9 496 startów i lądowań samolotów, tj. o 5 609 więcej (+144,3%) niż podczas pierwszych czterech miesięcy 2021 roku.
Po dwóch latach potężnego kryzysu w branży lotniczej, który został wywołany przez pandemię koronawirusa, w 2022 roku przewozy pasażerskie w Katowice Airport wyraźnie odbudowują się. Z każdym kolejnym miesiącem proces ten przyspiesza. Wynik za kwiecień 2022 roku odpowiada już 82 procent ruchu z rekordowego czwartego miesiąca 2019 roku. Aktualnie prognozujemy, że w 2022 roku powinniśmy obsłużyć ponad cztery miliony pasażerów, będzie to około 85 procent przewozów z 2019 roku, w którym zanotowaliśmy najlepszy w dotychczasowej historii pyrzowickiego lotniska wynik, to jest 4,84 mln pasażerów – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.
W kwietniu 2022 roku w terminalu towarowym Katowice Airport obsłużono 3 192 tony frachtu, czyli o 742 tony więcej (+30,3%) niż podczas czwartego miesiąca 2021 roku. Samoloty cargo wykonały 387 startów i lądowań, czyli o 94 więcej (+32,1%) niż przed rokiem. Od stycznia do końca kwietnia bieżącego roku obsłużono w sumie 12 551 ton cargo, tj. o 3 396 ton więcej (+37,1%) niż w tym samym okresie w 2021 roku. Podczas pierwszych czterech miesięcy 2022 roku odnotowano w sumie 1 878 startów i lądowań frachtowców – o 723 więcej (+62,6%) niż w zeszłym roku.
Kwiecień 2022 roku był osiemnastym miesiącem z rzędu ze wzrostem przewozów frachtu lotniczego w Katowice Airport. W tym roku prognozujemy kolejny rekordowy wynik w tym segmencie, przez pyrzowicki terminal cargo powinno przejść ponad 45 tysięcy ton ładunków – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu GTL SA.
Na lotnisku imienia Wojciecha Korfantego regionalne bazy mają czołowi operatorzy cargo w Europie. Aktualnie siatka regularnych połączeń towarowych portu lotniczego w Pyrzowicach obejmuje dziesięć tras. Cztery kierunki obsługiwane są dla Amazona, dwa dla firmy FedEx, dwa (w modelu RFS*) dla Lufthansy Cargo, po jednej trasie dysponuje DHL Express i UPS.
*RFS (Road Feeder Service): transport przesyłek ciężarówkami między różnymi lotniskami realizowany na zlecenie linii lotniczych. Z punktu widzenia przepisów samochód ciężarowy RFS traktowany jest jako przewóz lotniczy – każdy transport ma nadany numer rejsu.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
1133Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
435JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
376Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
365Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
364"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
+1 / -0Majówka z rowerem i Kolejami Śląskimi - w długi weekend jeszcze po staremu
0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0