Podejmując decyzję o nowym samochodzie myślimy zwłaszcza o jego cenie, właściwościach technicznych i kosztach eksploatacji. Tymczasem nie doceniamy znaczenia jednego istotnego aspektu - zauważają eksperci.
Podejmując decyzję o nowym samochodzie myślimy zwłaszcza o jego cenie, właściwościach technicznych i kosztach eksploatacji. Tymczasem nie doceniamy znaczenia ceny sprzedaży, gdy będziemy zmieniać auto.
- Dopiero w momencie sprzedaży samochodu uświadamiamy sobie ile kosztowała nas utrata wartości - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Grodecki, Dyrektor Zarządzający Mototechna Drive.
Łatwo wyliczyć koszt utraty wartości nowego samochodu, dla przykładu kupionego za 100 tys. zł po trzech latach sprzedanego za 60 tys. zł. Istotniejsze jest jednak, że trochę lepiej skonfigurowany model, za którego zapłacimy 105 tys. zł, sprzedamy za 70 tys. zł. Koszt utraty wartości jest istotny, bo mamy wybór pomiędzy zakupem za gotówkę i na kredyt, leasing i wynajem.
Początek 2023 r. związany był z bardzo dużym wzrostem dynamiki sprzedaży. W I kwartale zarejestrowano 123 tys. samochodów osobowych, o 21% więcej w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 r. We wszystkich kategoriach zarejestrowano więcej samochodów. Klienci instytucjonalni zarejestrowali 87 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o 23% r/r. Z kolei klienci indywidualni zarejestrowali 36,2 tys. nowych pojazdów osobowych, czyli o 16% więcej.
Jednak II kwartał nie był aż tak udany, sprzedaż rosła, ale wolniej, stąd też dynamika za sześć miesięcy nie była już tak imponując. W I półroczu 2023 w Polsce zarejestrowano ponad 238 tys. samochodów osobowych, to o 12,4% więcej rok do roku.
We wszystkich kategoriach zarejestrowano więcej samochodów, a największy wzrost odnotowały pojazdy z napędem alternatywnym. Klienci instytucjonalni zarejestrowali ponad 172 tys. pojazdów osobowych (15,6% więcej r/r). Natomiast klienci indywidualni w omawianym okresie zarejestrowali 66 tys. nowych pojazdów, co przełożyło się na wzrost o 4,7% r/r.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Fiasko kolejnego projektu wodorowego w Niemczech. "Produkcja zielonego wodoru nie ma sensu"
731Ranking: Katowice miastem przyszłości i biznesu. W sądziedztwie Glasgow i Manchester
577Katowice, Gliwice i Bielsko-Biała wygrywają w Rankingu Gmin Województwa Śląskiego
567Na A4 Katowice-Kraków wieczny remont. A Stalexport i tak zgarnia rekordowe zyski
542Black Friday: jak nie dać się omamić? Naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach podpowiadają
510Dla wielu był symbolem dzieciństwa i młodości. Legendarny dziennik "Sport" przestanie istnieć
+19 / -2Firma ze Śląska zleciła nagą sesję zdjęciową w kopalni. "Skandal! Po zaręczynach przyszedł czas na wieczór kawalerski pod ziemią?"
+14 / -2Ranking: Katowice miastem przyszłości i biznesu. W sądziedztwie Glasgow i Manchester
+3 / -0Kolosalna strata JSW w trzecim kwartale. Spółka straciła przez „składkę solidarnościową”
+2 / -0Ważą się losy Rafako. Przyszłość spółki z Raciborza wciąż pod znakiem zapytania
+2 / -0Zmiany w zakazie handlu w niedziele. Wigilijny projekt PiS do kosza
0Wyrównania 500+ do 800 zł? ZUS ostrzega: to fake news!
0Dzieje się w sprawie Rafako. Zarząd przedstawia strategię, związkowcy piszą do wierzycieli
0Kolejna gastronomiczna perła znika z mapy Śląska. Piekarnia Bąk działała prawie 80 lat
0Redmi Note 12 - poznaj jeden z najlepszych smartfonów w swojej kategorii
0