Podejmując decyzję o nowym samochodzie myślimy zwłaszcza o jego cenie, właściwościach technicznych i kosztach eksploatacji. Tymczasem nie doceniamy znaczenia jednego istotnego aspektu - zauważają eksperci.
Podejmując decyzję o nowym samochodzie myślimy zwłaszcza o jego cenie, właściwościach technicznych i kosztach eksploatacji. Tymczasem nie doceniamy znaczenia ceny sprzedaży, gdy będziemy zmieniać auto.
- Dopiero w momencie sprzedaży samochodu uświadamiamy sobie ile kosztowała nas utrata wartości - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Grodecki, Dyrektor Zarządzający Mototechna Drive.
Łatwo wyliczyć koszt utraty wartości nowego samochodu, dla przykładu kupionego za 100 tys. zł po trzech latach sprzedanego za 60 tys. zł. Istotniejsze jest jednak, że trochę lepiej skonfigurowany model, za którego zapłacimy 105 tys. zł, sprzedamy za 70 tys. zł. Koszt utraty wartości jest istotny, bo mamy wybór pomiędzy zakupem za gotówkę i na kredyt, leasing i wynajem.
Początek 2023 r. związany był z bardzo dużym wzrostem dynamiki sprzedaży. W I kwartale zarejestrowano 123 tys. samochodów osobowych, o 21% więcej w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 r. We wszystkich kategoriach zarejestrowano więcej samochodów. Klienci instytucjonalni zarejestrowali 87 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o 23% r/r. Z kolei klienci indywidualni zarejestrowali 36,2 tys. nowych pojazdów osobowych, czyli o 16% więcej.
Jednak II kwartał nie był aż tak udany, sprzedaż rosła, ale wolniej, stąd też dynamika za sześć miesięcy nie była już tak imponując. W I półroczu 2023 w Polsce zarejestrowano ponad 238 tys. samochodów osobowych, to o 12,4% więcej rok do roku.
We wszystkich kategoriach zarejestrowano więcej samochodów, a największy wzrost odnotowały pojazdy z napędem alternatywnym. Klienci instytucjonalni zarejestrowali ponad 172 tys. pojazdów osobowych (15,6% więcej r/r). Natomiast klienci indywidualni w omawianym okresie zarejestrowali 66 tys. nowych pojazdów, co przełożyło się na wzrost o 4,7% r/r.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Śląskie walczy ze skutkami powodzi. W tych miejscach wciąż trwają utrudnienia drogowe (lista)
503Będzie pozew za wstrząsy z kopalni PGG? "Wpływają na długotrwały stres"
443Powódź w woj. śląskim: PLK wydała komunikat ws. przejezdności. "Sytuacja na sieci kolejowej jest dynamiczna"
397Pod względem zarobków w Śląskiem Katowice wcale nie są "jedynką". Zaskakujące dane GUS
375Wstrząs w kopalni PGG Staszic-Wujek. Czterech z jednenastu poszkodowanych górników w szpitalu
337Dlaczego wynajem odzieży ochronnej zyskuje na popularności?
+3 / -0Po "spontanicznym" proteście na torach w Katowicach: PLK chce wyciągnąć konsekwencje
+2 / -0Innowacja w Gliwicach: ciepło pozyskane od prywatnego inwestora zasili miejską sieć
+2 / -0Przyszłość tworzyw sztucznych w budownictwie w świetle unijnej strategii klimatycznej
+2 / -0Katowice Airport: na lotnisku powstanie nowa baza dla działów transportu i eksploatacji
+2 / -0Racibórz powoli wraca do życia sprzed powodzi. Poziom wody w Odrze sukcesywnie się obniża
0420 szkół i przedszkoli zamkniętych z powodu powodzi. ZUS przypomina, kto i jak może ubiegać się o zasiłek opiekuńczy
0Co działo się ponad 1000 metrów pod ziemią? PGG wraca do tragedii w Rydułtowach
0Ewakuacja w powiecie raciborskim to fake news! Miasto dementuje dezinformacje
0Powódź 2024. PLK: we wtorek ruch pociągów wciąż wstrzymany na 12 odcinkach linii lokalnych
0