Podejmując decyzję o nowym samochodzie myślimy zwłaszcza o jego cenie, właściwościach technicznych i kosztach eksploatacji. Tymczasem nie doceniamy znaczenia jednego istotnego aspektu - zauważają eksperci.
Podejmując decyzję o nowym samochodzie myślimy zwłaszcza o jego cenie, właściwościach technicznych i kosztach eksploatacji. Tymczasem nie doceniamy znaczenia ceny sprzedaży, gdy będziemy zmieniać auto.
- Dopiero w momencie sprzedaży samochodu uświadamiamy sobie ile kosztowała nas utrata wartości - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Grodecki, Dyrektor Zarządzający Mototechna Drive.
Łatwo wyliczyć koszt utraty wartości nowego samochodu, dla przykładu kupionego za 100 tys. zł po trzech latach sprzedanego za 60 tys. zł. Istotniejsze jest jednak, że trochę lepiej skonfigurowany model, za którego zapłacimy 105 tys. zł, sprzedamy za 70 tys. zł. Koszt utraty wartości jest istotny, bo mamy wybór pomiędzy zakupem za gotówkę i na kredyt, leasing i wynajem.
Początek 2023 r. związany był z bardzo dużym wzrostem dynamiki sprzedaży. W I kwartale zarejestrowano 123 tys. samochodów osobowych, o 21% więcej w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 r. We wszystkich kategoriach zarejestrowano więcej samochodów. Klienci instytucjonalni zarejestrowali 87 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o 23% r/r. Z kolei klienci indywidualni zarejestrowali 36,2 tys. nowych pojazdów osobowych, czyli o 16% więcej.
Jednak II kwartał nie był aż tak udany, sprzedaż rosła, ale wolniej, stąd też dynamika za sześć miesięcy nie była już tak imponując. W I półroczu 2023 w Polsce zarejestrowano ponad 238 tys. samochodów osobowych, to o 12,4% więcej rok do roku.
We wszystkich kategoriach zarejestrowano więcej samochodów, a największy wzrost odnotowały pojazdy z napędem alternatywnym. Klienci instytucjonalni zarejestrowali ponad 172 tys. pojazdów osobowych (15,6% więcej r/r). Natomiast klienci indywidualni w omawianym okresie zarejestrowali 66 tys. nowych pojazdów, co przełożyło się na wzrost o 4,7% r/r.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
1005Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
453Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
452Tankowanie na majówkę: w długi weekend na stacjach paliw taniej nawet o 30 groszy na litrze
450Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
442"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Zamiast na wysypisko, trafiają do szwalni. Drugie życie banerów z JSW
0Ostatni dzień na złożenie deklaracji PIT! Od jutra e-PIT niedostępny
0Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
0Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
0Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
0