Stworzenie strony internetowej nie musi wymagać zatrudniania programistów. Istnieją bowiem programy, z pomocą których każdy może opracować własny portal. Poniższy artykuł zostanie poświęcony szczegółowemu objaśnieniu działania tych narzędzi. Poruszona zostanie także kwestia wiedzy wymaganej do ich obsługi. Porównane zostaną także narzędzia online i offline.
W wielu przypadkach wynajmuje się do tego specjalistów. Rzeczywiście, najbardziej złożone serwisy niekoniecznie mogą zostać stworzone z pomocą kreatorów. W takich sytuacjach wymaga się pomocy UX Designerów. Są to osoby, które zajmują się badaniem i zwiększaniem użyteczności strony. Potrzebni będą także programiści. Oni z kolei obsługują dwie dziedziny:
Przyda się także wsparcie od ekspertów z zakresu SEO. Dzięki ich wiedzy strona będzie wyświetlana na odpowiednio wysokich pozycjach w wyszukiwarkach. Oczywiście pomoc takich osób jest kosztowna. Nie każdy ma możliwość czy konieczność ponoszenia takich wydatków. Kreatory stron zazwyczaj są znacznie tańsze. W wielu przypadkach mogą być całkowicie darmowe.
Kreatory stron potrafią zastąpić wspomniany w poprzednim nagłówku zespół. To prawda. Jest jednak pewne "ale". Bez jakiejkolwiek wiedzy stworzenie sprawnej strony raczej się nie uda. Część tego rodzaju narzędzi polega w dużej mierze na przesuwaniu gotowych elementów. Jednak nawet taki pozornie prosty manewr wymaga znajomości pewnych zagadnień. Trzeba bowiem wiedzieć, jak ułożyć "kafelki", by były one przyjazne dla odbiorcy.
Niemniej wiele narzędzi prowadzi użytkownika "za rękę". Poszczególne kroki są przystępnie wyjaśnione. Często można znaleźć także merytoryczne poradniki ich obsługi.
Wszystko zależy od konkretnego produktu. Niektóre są wszechstronne. Inne z kolei dedykowane są konkretnym rodzajom serwisów. Kluczem będzie oczywiście dopasowanie kreatora do swoich oczekiwań i potrzeb. Jednak z asystą takich narzędzi można stworzyć:
Większość kreatorów umożliwia tworzenie stron responsywnych. Oznacza to, że są one przystosowane do otwierania zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych. Obecnie jest to bardzo ważne. W wielu branżach większość odbiorców będzie korzystać głównie z telefonu. Strona niewspółgrająca z tymi urządzeniami skutecznie odstraszy wielu potencjalnych klientów.
Najlepsze kreatory cechuje intuicyjność. Osoba nieznająca żadnego języka programowania powinna być w stanie stworzyć w nich całą stronę. Bardzo częstym mechanizmem jest "przeciągnij i upuść". Dodatkowo wiele narzędzi posiada gotowe szablony. Przygotowanie strony jest kwestią ich umiejętnej personalizacji. W wielu miejscach wystarczy podmienić elementy. Przykładowo w miejsce szablony umieścić własne logo.
Rynek oferuje oba wspomniane wyżej rodzaje kreatorów. Wybór powinien paść na ten bliższy oczekiwaniom konkretnej osoby. Programy przeglądarkowe powinny przyciągnąć uwagę nowicjuszy. Są to rozwiązania bardzo proste w obsłudze. Dodatkowo nie ograniczają się one do samego przygotowania strony. Oferują one także możliwość hostingu strony. Oznacza to umieszczenie jej na serwerze. W ten sposób po wpisaniu odpowiedniego adresu użytkownik zostanie na nią przeniesiony.
Przeglądarkowe kreatory często posiadają także jakościowe narzędzia SEO. Dzięki temu możliwe stanie się umieszczenie strony wysoko w wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo ważna funkcja. Jeśli, dajmy na to, sklep internetowy nie będzie nikomu znany, nie będzie przynosił zysków.
Oprócz tego można uzyskać w nich certyfikat SSL (Secure Socket Layer). Jest to gwarancja bezpieczeństwa na stronie. Podczas łączenia się ze stroną certyfikat wysyłany jest to przeglądarki. Ta sprawdza, czy jest on prawdziwy i aktualny. W razie pomyślnej weryfikacji zezwala na połączenie. Można porównać SSL do karty magnetycznej do zakładu pracy. Tak jak ona, zapobiega on wejściu osób niepowołanych.
Co ważne, narzędzie takie pozwala na olbrzymie oszczędności czasu. Stworzenie nowego serwisu zajmie maksymalnie kilka godzin. Z kolei programiści pracowaliby od podstaw przez co najmniej kilka miesięcy.
Część kreatorów jest darmowa, część płatna. Te pierwsze zazwyczaj wiążą się z wyświetlaniem na stronie reklam. Są one źródłem zarobku producentów programu. Z kolei płatne nie powodują reklam. Często pozwalają także na skorzystanie z bardziej zaawansowanych funkcji.
Jednym z najbardziej znanych kreatorów jest Figma. Umożliwia ona tworzenie prototypów, którym potem zostanie nadana funkcjonalność. Jest to narzędzie popularne na całym świecie. Swoją renomę zyskało przede wszystkim funkcją pracy zespołowej w czasie rzeczywistym.
Powinny one przyciągnąć uwagę miłośników bezpieczeństwa. Można na nich pracować nawet przy odłączonym Internecie. Redukuje to ryzyko ataków hakerskich czy zawirusowania praktycznie do zera. Z tego względu decydują się na nie osoby realizujące najambitniejsze projekty. W kreatorze online dużo łatwiej jest paść ofiarą cyfrowych złoczyńców.
Nie są to produkty dla osób początkujących. Aby efektywnie z nich korzystać, wymagana jest głębsza znajomość zagadnień informatycznych. Jednak to właśnie z tego powodu kreatory offline pozwalają na tworzenie oszałamiających dzieł. Jednak na barkach osób korzystających z tych programów zostaje wiele kwestii. W przypadku kreatorów online większość z nich zostaje rozwiązana przez program. Jest to jednak cena, jaką płaci się za większą funkcjonalność. Oprócz tego to w rozwiązaniach offline można tworzyć bardziej zindywidualizowane serwisy.
Zdecydowanie się na konkretny produkt to suma wielu czynników. Dla jednych ważniejsza będzie cena. Inni będą skłonni zapłacić większą kwotę. Może to wynikać między innymi z chęci stworzenia bardzo rozbudowanej strony. Poniesione koszty kreacji mogą się bardzo szybko zwrócić.
Zatem na starcie należy sprawdzić cenę i to, co za nią idzie. Należy koniecznie porównać ze sobą kilka kreatorów. Jak o darmowych i płatnych kreatorach stron WWW pisze serwis HostingSerwerow.pl – Może się okazać, że płatne funkcje jednego są darmowe w innym. A nigdy nie warto przepłacać.
Dodatkowo warto położyć nacisk na prędkość działania narzędzia. Praca w notorycznie zacinającej się aplikacji jest uciążliwa. Ponadto lagi mogą doprowadzić do wyrzucenia z programu. Jeśli pójdzie za tym utrata danych, problem jest poważny. Nie mniej istotne jest tempo działania u finalnego użytkownika. Algorytmy Google nie przepadają za powolnymi stronami. Z tego względu z troski o czas odbiorcy lokują je niżej w wynikach.
Czynnikiem o dużej wadze jest także intuicyjność obsługi. Osoby nowe w świecie nowych technologii nie powinny wybierać narzędzi dla zaawansowanych. Skończy się to tym, że nie będą wiedziały, co robić. O ile celem nie jest niezwykle zaawansowany serwis, należy wybrać jak najprostsze narzędzie.
Przed wyborem rozsądne jest także sprawdzenie ilości dostępnych motywów. Im mniejszy wybór, tym gorzej. Zawęża to możliwość personalizacji. Dodatkowo algorytmy pozycjonujące bardzo źle patrzą na duplikaty. Im większe podobieństwo do innych stron, tym niższa pozycja w wynikach.
Dane są bezcenne. Ich wycieki skutecznie rujnują wizerunek na lata. W wielu przypadkach mogą na zawsze wykluczyć z biznesu. Zatem warto, by kreator oferował co najmniej wspomniany już SSL. Pożądane są także zabezpieczenia podwójne. Tak zwane 2FA oprócz hasła wymagają dodatkowego elementu. Może to być przykładowo udostępniony jednorazowo kod. W ten sposób zyskuje się gwarancję, że na stronę nie wejdzie nikt podszywający się pod kogoś. Poza ofertą zabezpieczeń warto przyjrzeć się temu, co sądzili o nich inni klienci. Nawet najlepsza reklama nie jest tak cennym źródłem informacji. Oczywiście warto omijać kreatory, na których bezpieczeństwo skarży się 80% wszystkich klientów.
Ważne jest także wsparcie techniczne. Jeśli coś pójdzie nie tak, warto mieć kontakt z osobami, które mogą rozwiązać problemy. Brak wsparcia technicznego to wada dyskwalifikująca produkt.
Sekcja SEO powinna oferować możliwie dużo funkcji. Położenie strony w wynikach wpływa na zyski z niej. Jeśli jest nisko (nie daj Boże na drugiej stronie), szanse na odwiedziny spadają. Dobra sekcja SEO sprawdza spójność kodu i bezpieczeństwo. Są to kwestie, na tle których Google jest bardzo czuły. Dodatkowo konieczne jest wsparcie w doborze i rozmieszczeniu słów kluczowych. Są to frazy, które w związku z danym zagadnieniem użytkownicy wpisują w Google. W odpowiedzi otrzymują szereg związanych z nią wyników.
Źródło: https://jakwybrachosting.pl/kreatory-stron-www/
Tagi: hosting
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
1126Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
433JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
375Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
363Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
363"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Majówka z rowerem i Kolejami Śląskimi - w długi weekend jeszcze po staremu
0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0