Konieczność wynajęcia magazynu i zatrudnienia pracowników do jego obsługi jest jedną z przeszkód w założeniu i rozwijaniu sklepu internetowego. Konieczność utrzymywania, a jeśli interes dobrze idzie także rozwijania, fizycznej infrastruktury magazynowej (wraz z pracownikami) to nie tylko koszt, ale także problem organizacyjny. Ktoś się musi tym zajmować, zamiast zajmować się obsługą klienta. Jednym z rozwiązań tego problemu jest fulfillment. Fulfillment to usługa kompleksowej obsługi zamówień w sklepie internetowym: od przyjęcia na magazyn towarów od producenta, przez ich magazynowanie, kompletowanie i pakowanie zamówień, po wydanie z magazynu i dostawę do klienta.
Fulfillment jest korzystny dla sklepów internetowych z wielu powodów. Usługa ta pozwala na wyeliminowanie kosztów stałych związanych z płaceniem za wynajem powierzchni i zatrudnienie pracowników, którzy obsługują magazyn, kompletują i pakują zamówienia oraz wysyłają je do klientów. Operator świadczący usługę Fulfillment dysponuje powierzchnią magazynową i mocami przerobowymi znaczące większymi niż potrzebne są do obsługi pojedynczego sklepu on-line, co pozwala klientom bardziej efektywnie i elastycznie skalować dostępną powierzchnię i moce przerobowe zależnie od potrzeb (miejmy nadzieję, że w miarę jak rosną obroty). Przy tym nie wymaga to od sklepu inwestycji w nową infrastrukturę i zatrudnienie dodatkowych pracowników.
Dzięki integracji z usługami przewozowymi operatora wysyłka i dostarczanie zamówień mogą się odbywać szybciej (nawet następnego dnia roboczego). Integracja z usługami spedycyjnymi operatora oznacza też, że klient nie musi martwić się o sposób odbioru i doręczenia paczek - wszystko odbywa się w ramach działalności jednej firmy. Z kolei integracja systemów informatycznych sklepu i operatora skraca proces przetwarzania zamówień i pozwala na automatyzację procesu logistycznego. Mimo oddania procesów logistycznych w ręce firmy zewnętrznej klient zachowuje stały dostęp do informacji o statusie dostawy, zamówieniach i stanach magazynowych.
Procesy logistyczne mogą też zostać zoptymalizowany dzięki temu, że operator działa na większą skalę. Pozwala mu to też na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych.
InPost w ramach usługi fulfillment stosuje opłaty oparte o model pay-as-you-go, czyli opłaty naliczane są dopiero po wykonaniu usługi. Nie ma w tym przypadku także minimalnej liczby wysyłek. Usługa fulfillment oferowana przez InPost jest zintegrowana z innymi usługami operatora. Bliskie sąsiedztwo magazynów obsługujących Fulfillment i Sortowni Centralnej InPost usprawnia proces przekazywania zamówień do wysyłki. InPost zapewnia, że otrzymane do godziny 20.00 zamówienia zostaną wysłane jeszcze tego samego dnia.
Tagi: Fulfillment
Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
3032Koniec bezkrólewia w JSW. "Nareszcie! Ale przed nowym prezesem szereg wyzwań"
895Transformacja przemysłowo-energetyczna a polski biznes. "Zmieniły się priorytety"
838Zarząd JSW wreszcie w komplecie. Węglowym gigantem pokieruje Ryszard Janta
539ZUS: w całej Polsce przybywa cudzoziemców. Śląskie wyjątkiem
527Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
+7 / -18 Polaków na liście najbogatszych ludzi świata. Wśród miliarderów biznesmen ze Śląska
+3 / -0Koniec bezkrólewia w JSW. "Nareszcie! Ale przed nowym prezesem szereg wyzwań"
+2 / -0"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
+2 / -0MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
+1 / -0Politechnika Śląska ma nowego rektora. To prof. Marek Pawełczyk
0Zmiany w MAP? Borys Budka "jedynką" do Parlamentu Europejskiego, zamiast Jerzego Buzka
0Zysk JSW 2023: spadek o ponad 87 proc. "Rekord 2022 nie do powtórzenia"
0MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
0Gdzie w Polsce zarabia się najwięcej? Katowice zrobiły furorę!
0