Coraz więcej małych, średnich i dużych firm inwestuje w systemy CRM (ang. Customer Relationship Management). To rozbudowane specjalistyczne narzędzia, które pozwalają zarządzać danymi, a także relacjami z obecnymi oraz potencjalnymi klientami. W dużym skrócie dopasowane do potrzeb programy wspierają zarządzanie sprzedażą na różnych poziomach, komunikację w zespole oraz integrację kanałów marketingowych. Coraz częściej z systemów CRM można korzystać w tak zwanej chmurze, co daje dostęp do informacji wszędzie tam, gdzie akurat jesteś. W mobilnym świecie także zarządzanie firmą staje się coraz bardziej wirtualne.
Oprogramowanie CRM przede wszystkim ułatwia zarządzanie relacjami z klientami. Ważni są zarówno obecni, jak i ci przyszli. Do tej swoistej bazy danych mają dostęp różne działy przedsiębiorstwa, a dzięki temu można dbać o to, co dla każdej firmy najważniejsze. Zespoły do spraw rejestrowania i raportowania aktywności potencjalnych klientów, prowadzenia statystyk czy też zarządzania relacjami zyskują nie tylko wiedzę, ale także praktyczne narzędzie pracy.
W systemie CRM można również w bezpieczny sposób przechowywać dane osób i firm. Odpowiednie, specjalistyczne moduły znacznie ułatwiają pracę wielu działów, pozwalają zbierać informacje, zarządzać nimi, a tym samym tworzyć pełny profil klienta. Do wdrożenia systemu CRM oczywiście należy się przygotować, ponieważ zmienia on sposób obsługi interesantów i kontrahentów.
Wdrożenie systemu CRM jest korzystne dla wszystkich działów w firmie i pozwala lepiej zarządzać relacjami z klientami, a tym samym zwiększać sprzedaż. To także idealne narzędzie do raportowania, komunikacji oraz podtrzymywania kontaktów. A wszystko to w jednym miejscu dostępne dla każdego w czasie rzeczywistym. Na przykład system ASARI CRM to mobilne oprogramowanie, dzięki któremu w każdym momencie oraz z każdego miejsca z dostępem do internetu, można wykonywać ważne dla firmy zadania. To sprawia, że wszystkie zespoły w przedsiębiorstwie lepiej współpracują i lepiej się komunikują.
Narzędzia CRM wykorzystują w swojej pracy przede wszystkim działy sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Poza tym dane z systemu CRM są ważne dla innych zespołów, ponieważ mogą one na bieżąco sprawdzać, jak przebiega realizacja założonych celów. Taka automatyzacja w firmie wspomaga pracę z danym klientem, a sam system informatyczny wykorzystywany jest codziennie w celu poprawy zarządzania firmą. To przekłada się na efekty sprzedażowe.
W małej i dużej firmie system CRM działa na bardzo podobnej zasadzie, choć oczywiście różna jest skala. Kluczem jest dobór oprogramowania do konkretnych potrzeb, a nie wielkości przedsiębiorstwa. To właśnie motywuje do stałego rozwoju, a poza tym ułatwia zarządzanie biznesem. W miarę rozwoju firmy mobilny CRM będzie sprawiał, że wszystkie procesy będą łatwiejsze i sprawniejsze. Przy wyborze narzędzia warto zwrócić uwagę na to, by było ono intuicyjne w obsłudze, przejrzyste oraz perspektywiczne – czyli będzie się sprawdzać również wówczas, gdy firma się rozwinie.
Różnego rodzaju oprogramowania CRM mają szereg funkcji, więc bez problemu można dopasować narzędzia przeznaczone dla firm z konkretnego sektora czy branży. Poza tym często przedsiębiorcy koncentrują się na wybranych obszarach działania – na przykład może to być automatyzacja sprzedaży czy współpraca z potencjalnymi klientami. Oprogramowanie CRM cieszy się dużą popularnością m.in. w branży nieruchomości. Dostępne są też programy CRM z zaawansowanymi modułami i te o minimalnej ilości funkcji, które zazwyczaj są przeznaczone dla mniejszych firm.
Tagi: crm
"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
1112Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
602Tankowanie na majówkę: w długi weekend na stacjach paliw taniej nawet o 30 groszy na litrze
548Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
507Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
490"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Jak nie kij, to marchewka. Dopłaty do elektryków zamiast daniny od aut spalinowych
0Zamiast na wysypisko, trafiają do szwalni. Drugie życie banerów z JSW
0Ostatni dzień na złożenie deklaracji PIT! Od jutra e-PIT niedostępny
0Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
0Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
0