Polacy latają coraz więcej, a nasze lotniska biją kolejne rekordy. To sprawia, że porty lotnicze w celu wnikliwej analizy ruchu pasażerskiego, coraz częściej sięgają po nowe technologie. W Katowice Airport na bieżąco sprawdzany jest średni czas obsługi pasażerów. Gwarantują to obrazy z kamer, które dzięki oprogramowaniu MovStat firmy technologicznej Netizens, od razu przyjmują postać statystyk.
MovStat to system analizujący anonimowe dane o przemieszczaniu się osób w miejscach publicznych. Rozwiązanie bazuje na obrazach z kamer, które następnie są konwertowane w twarde liczby. Dzięki temu, lotnisko otrzymuje statystyki ruchu pasażerów porównywalne do tych, jakie oferuje Google Analytics witrynom internetowym. Na lotnisku w Pyrzowicach MovStat korzysta z dziesięciu kamer umieszczonych w terminalu B. Pięć obiektywów skierowano na kolejki, a pozostałe na bramki przy kontroli pasażerów.
Dane o ruchu podróżujących trafiają do panelu administracyjnego, który jest dostępny z poziomu strony www. Pracownicy katowickiego lotniska na bieżąco otrzymują informacje m.in. o tym, jaki jest średni czas obsługi pasażerów, ilu już obsłużono, jaka jest średnia długość kolejek i przede wszystkim, jaka liczba osób oczekujących na lot ustawiła się w konkretnej kolejce. W tym ostatnim przypadku aktualizacja w panelu następuje co 5 sekund.
- Warto podkreślić, że obrazy z kamer są zawsze analizowane w czasie rzeczywistym, bezpośrednio w miejscu badania i nie są nigdzie przechowywane. Od razu zostają przetworzone na liczby, które są wysyłane na serwer i trafiają do panelu klienta. Tam dane przybierają już postać statystyk, w formie intuicyjnych oraz miłych dla oka wizualizacji. To sprawia, że nasze rozwiązanie może być wykorzystywane nie tylko na lotnisku, ale również w branży retail, podczas dużych imprez targowych, czy punktach obsługi, gdzie analiza zachowania klientów pomaga w podejmowaniu kluczowych decyzji — mówi Witold Kempa, prezes Netizens.
Dane można przeglądać w różnych okresach, wybierając całe miesiące, czy poszczególne dni tygodnia albo przedziały godzinowe. To daje możliwość monitorowania ruchu pasażerów na lotnisku w najbardziej intensywnych momentach, na przykład w czasie porannych lotów oraz odpowiednie przygotowanie personelu przed „szczytem”.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
3,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
485Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
430Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
423OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
420JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
375"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+6 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0
~szpryca 2018-11-27
09:49:36
Czy to pomoże w dochodzeniu odszkodowań jeśli okaże się, że np. zaginął bagaż, albo z powodu tłoku przy odbiorze walizki spóźnię się na ważne spotkanie?