Wiadomości

System MovStat na lotnisku w Pyrzowicach. Co to takiego?

2018-11-27, Autor: ap

Polacy latają coraz więcej, a nasze lotniska biją kolejne rekordy. To sprawia, że porty lotnicze w celu wnikliwej analizy ruchu pasażerskiego,  coraz częściej sięgają po nowe technologie. W Katowice Airport na bieżąco sprawdzany jest średni czas obsługi pasażerów. Gwarantują to obrazy z kamer, które dzięki oprogramowaniu MovStat firmy technologicznej Netizens, od razu przyjmują postać statystyk.

Reklama

MovStat to system analizujący anonimowe dane o przemieszczaniu się osób w miejscach publicznych. Rozwiązanie bazuje na obrazach z kamer, które następnie są konwertowane w twarde liczby. Dzięki temu, lotnisko otrzymuje statystyki ruchu pasażerów porównywalne do tych, jakie oferuje Google Analytics witrynom internetowym. Na lotnisku w Pyrzowicach MovStat korzysta z dziesięciu kamer umieszczonych w terminalu B. Pięć obiektywów skierowano na kolejki, a pozostałe na bramki przy kontroli pasażerów.

Dane o ruchu podróżujących trafiają do panelu administracyjnego, który jest dostępny z poziomu strony www. Pracownicy katowickiego lotniska na bieżąco otrzymują informacje m.in. o tym, jaki jest średni czas obsługi pasażerów, ilu już obsłużono, jaka jest średnia długość kolejek i przede wszystkim, jaka liczba osób oczekujących na lot ustawiła się w konkretnej kolejce. W tym ostatnim przypadku aktualizacja w panelu następuje co 5 sekund.

- Warto podkreślić, że obrazy z kamer są zawsze analizowane w czasie rzeczywistym, bezpośrednio w miejscu badania i nie są nigdzie przechowywane. Od razu zostają przetworzone na liczby, które są wysyłane na serwer i trafiają do panelu klienta. Tam dane przybierają już postać statystyk, w formie intuicyjnych oraz miłych dla oka wizualizacji. To sprawia, że nasze rozwiązanie może być wykorzystywane nie tylko na lotnisku, ale również w branży retail, podczas dużych imprez targowych, czy punktach obsługi, gdzie analiza zachowania klientów pomaga w podejmowaniu kluczowych decyzji — mówi Witold Kempa, prezes Netizens.

Dane można przeglądać w różnych okresach, wybierając całe miesiące, czy poszczególne dni tygodnia albo przedziały godzinowe. To daje możliwość monitorowania ruchu pasażerów na lotnisku w najbardziej intensywnych momentach, na przykład w czasie porannych lotów oraz odpowiednie przygotowanie personelu przed „szczytem”.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~szpryca 2018-11-27
    09:49:36

    0 0

    Czy to pomoże w dochodzeniu odszkodowań jeśli okaże się, że np. zaginął bagaż, albo z powodu tłoku przy odbiorze walizki spóźnię się na ważne spotkanie?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 539

Prezentacje firm