Unia Europejska przyspiesza z rozwojem infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Stąd decyzja o dofinasowaniu 26 projektów związanych z elektromobinością. Kwota dotacji to 352 mln euro. Wśród dwóch inwestycji przyjętych przez UE są projekty złożone przez Tesla Polska oraz Tesla Włochy - donosi dziennik.pl.
Jak podaje auto.dziennik.pl, amerykańska firma Tesla ma zgarnąć dużą część całkowitego dostępnego finansowania, czyli około 44 proc. Do podziału między Polskę i Włochy jest ok. 149 mln euro (690 mln zł).
Tesla Polska z unijnej transzy otrzyma niemal 15 mln euro (14 940 000 euro czyli 69,2 mln zł) na instalację lub wymianę 740 punktów ładowania o mocy 250 kW każdy w sześciu państwach. Poza Polską lista obejmuje takie kraje jak: Czechy, Grecja, Chorwacja, Węgry i Słowenia - czytamy.
Według podanych przez dziennik danych, dziś (16 września) zaplanowano otwarcie największego superchargera (szybka ładowarka) w tej części Europy. Tesla powita kierowców EV w Warszawie przy ul. Radzymińskiej, a czeka tam 14 stanowisk z maksymalną mocą do 250 kW. To oznacza, że przeciętny czas ładowania od 10 do 80 proc. wyniesie ok. 25-30 minut.
Projekt włoskiej Tesli za 134 mln euro przewiduje wdrożenie 6458 punktów ładowania o mocy 250 kW każdy w 613 lokalizacjach w 16 krajach. Skorzystać mają: Austria, Belgia, Bułgaria, Niemcy, Hiszpania, Finlandia, Francja, Irlandia, Włochy, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Holandia, Rumunia , Słowacja i Szwecja.
Tesla dostanie od Unii Europejskiej niemal 149 mln euro na instalację 7198 punktów ładowania o mocy 250 kW każdy. Lista obejmuje 687 lokalizacji w 22 krajach. Polska jest na mapie inwestycji - podał dziennik.
Jak przypomina dziennik, Tesla rozbudowuje sieć swoich superchargerów w Europie od 10 lat. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 12 tys. stanowisk w ponad tysiącu lokalizacji.
Przy tym ok. 70 proc. z nich dostępne jest też dla aut innych marek. Amerykańska firma stawia swoje "superładowarki" przede wszystkim przy głównych trasach i w dużych ośrodkach miejskich - zaznacza auto.dziennik.pl.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
991Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
452Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
450Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
441Tankowanie na majówkę: w długi weekend na stacjach paliw taniej nawet o 30 groszy na litrze
436"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Zamiast na wysypisko, trafiają do szwalni. Drugie życie banerów z JSW
0Ostatni dzień na złożenie deklaracji PIT! Od jutra e-PIT niedostępny
0Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
0Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
0Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
0