Jeszcze ponad rok potrwają prace na blisko 12-kilometrowym odcinku DK94 Pyskowice – Zabrze. Inwestycję obejmującą m.in. przebudowę 28 skrzyżowań oraz położenie tzw. cichego asfaltu wykonuje Strabag. Koszt wynosi ponad 163 mln zł.
Do tej pory w ramach zadania sfrezowano około 46 proc. nawierzchni grubości 3-30 cm, zdjęto niemal 50 proc. humusu. Ponadto wybudowano most tymczasowy nad ciekiem Sroczka w Karchowicach. Wysłużony obiekt zostanie rozebrany, a w jego miejsce zostanie wybudowany nowy most. Zlikwidowano pięć z dziewięciu kolizji elektroenergetycznych z liniami kablowymi oraz napowietrznymi. Zaawansowanie rzeczowe przebudowy sieci wodociągowych dla ośmiu z 11 odcinków wynosi blisko 95 proc. Przebudowano niemal 50 proc. sieci teletechnicznej kolidującej uprzednio z przebudowywaną drogą.
- Przypominamy, że 6 czerwca wyłączony z ruchu został ok. 5-kilometrowy odcinek Pyskowice - Boniowice. Organizację ruchu zmieniono z uwagi na otwarcie frontu robót w celu przebudowy konstrukcji drogi, wybudowania kanalizacji deszczowej oraz przebudowy urządzeń kolidujących z inwestycją. Prace na tym odcinku potrwają jeszcze sześć miesięcy – informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA.
Rozbudowa DK94 obejmie odc. o długości 11,8 km. Przebudowanych będzie aż 28 skrzyżowań. Wybudowane zostaną dodatkowe pasy dla bezkolizyjnych skrętów. Powstaną chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nośność drogi zostanie dostosowana do 11,5 t/oś. Dla ograniczenia hałasu wykonawca zastosuje cichą i równą nawierzchnię, co pozwoli również na zmniejszenie drgań. Ponadto przebudowane zostaną m.in. oświetlenie drogowe oraz kanalizacja deszczowa. Powstaną też dwa miejsca do kontroli pojazdów.
Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z Wrocławia. Wartość podpisanej w dniu 31 marca 2023 r. umowy to ponad 163 mln zł.
- Przebudowa DK94 ma na celu poprawę bezpieczeństwa i warunków komunikacyjnych, a także podniesienie parametrów technicznych drogi. Wykonanie odpowiedniego odwodnienia oraz urządzenia ochrony środowiska ograniczą wpływ drogi na środowisko. Dzięki zastosowaniu cichej nawierzchni korzystniejszy będzie też klimat akustyczny nowej trasy – mówi Marek Prusak.
Inwestycja ma być zakończona w czwartym kwartale 2024 roku.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Medyczna inwestycja stulecia. W Gliwicach powstanie szpital za 2 miliardy złotych
969PGE GiEK oficjalnie potwierdza doniesienia ws. Elektrowni Rybnik
537Setki pracowników fabryki w Gliwicach zostanie bez pracy. "Zwolnienia posypały się z tygodnia na tydzień"
508Czarny dzień dla Rafako. Gigant energetyki z Raciborza upada
456Szykują się objazdy w Katowicach. Kolejarze zaczną prace na kolejnym wiadukcie
377Znani inwestorzy na pokładzie Digitree Group. Transakcja za ponad 12 mln zł
+6 / -0Medyczna inwestycja stulecia. W Gliwicach powstanie szpital za 2 miliardy złotych
+6 / -0900 dodatkowych miejsc dla samochodów. Katowice Airport buduje parking za ponad 10 mln złotych
+4 / -0W Katowice Airport ruszyła budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw za 117 mln zł
+3 / -0Parkowanie w Katowicach po nowemu. Będzie taniej w Strefie Kultury
+2 / -0SRK wykupi kolejne pogórnicze mieszkania
0Czołowy deweloper przemysłowy Górnego Śląska i Zagłębia postawi w Gliwicach kolejne centrum logistyczne
0Rewolucja kolejowa w Katowicach. Ruszyła wielka przebudowa
0Czynsze w Katowicach w górę. Tak uplasują się na tle innych polskich miast
0W Katowicach stabilizacja cen mieszkań. Na jaki metraż stać mieszkańców stolicy woj. śląskiego?
0