Jeszcze ponad rok potrwają prace na blisko 12-kilometrowym odcinku DK94 Pyskowice – Zabrze. Inwestycję obejmującą m.in. przebudowę 28 skrzyżowań oraz położenie tzw. cichego asfaltu wykonuje Strabag. Koszt wynosi ponad 163 mln zł.
Do tej pory w ramach zadania sfrezowano około 46 proc. nawierzchni grubości 3-30 cm, zdjęto niemal 50 proc. humusu. Ponadto wybudowano most tymczasowy nad ciekiem Sroczka w Karchowicach. Wysłużony obiekt zostanie rozebrany, a w jego miejsce zostanie wybudowany nowy most. Zlikwidowano pięć z dziewięciu kolizji elektroenergetycznych z liniami kablowymi oraz napowietrznymi. Zaawansowanie rzeczowe przebudowy sieci wodociągowych dla ośmiu z 11 odcinków wynosi blisko 95 proc. Przebudowano niemal 50 proc. sieci teletechnicznej kolidującej uprzednio z przebudowywaną drogą.
- Przypominamy, że 6 czerwca wyłączony z ruchu został ok. 5-kilometrowy odcinek Pyskowice - Boniowice. Organizację ruchu zmieniono z uwagi na otwarcie frontu robót w celu przebudowy konstrukcji drogi, wybudowania kanalizacji deszczowej oraz przebudowy urządzeń kolidujących z inwestycją. Prace na tym odcinku potrwają jeszcze sześć miesięcy – informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA.
Rozbudowa DK94 obejmie odc. o długości 11,8 km. Przebudowanych będzie aż 28 skrzyżowań. Wybudowane zostaną dodatkowe pasy dla bezkolizyjnych skrętów. Powstaną chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nośność drogi zostanie dostosowana do 11,5 t/oś. Dla ograniczenia hałasu wykonawca zastosuje cichą i równą nawierzchnię, co pozwoli również na zmniejszenie drgań. Ponadto przebudowane zostaną m.in. oświetlenie drogowe oraz kanalizacja deszczowa. Powstaną też dwa miejsca do kontroli pojazdów.
Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z Wrocławia. Wartość podpisanej w dniu 31 marca 2023 r. umowy to ponad 163 mln zł.
- Przebudowa DK94 ma na celu poprawę bezpieczeństwa i warunków komunikacyjnych, a także podniesienie parametrów technicznych drogi. Wykonanie odpowiedniego odwodnienia oraz urządzenia ochrony środowiska ograniczą wpływ drogi na środowisko. Dzięki zastosowaniu cichej nawierzchni korzystniejszy będzie też klimat akustyczny nowej trasy – mówi Marek Prusak.
Inwestycja ma być zakończona w czwartym kwartale 2024 roku.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6973,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
636Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
571Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
496Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
491Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0