Skuteczna sprzedaż w e-commerce? Liczy się przede wszystkim szybka i jakościowa realizacja zamówień, która zapewnia klientom pozytywne doświadczenie zakupowe oraz buduje i wzmacnia dobry wizerunek marki. Obsługa setek czy tysięcy transakcji w krótkim czasie to jednak niemałe wyzwanie, któremu sprosta jedynie wydajne narzędzie.
Rozpoczynając działalność w e-commerce bez większych problemów powinieneś móc obsłużyć ręcznie niewielki wolumen dziennych transakcji, korzystając z systemu front-end. Jednak wraz z rozwojem biznesu, takie rozwiązanie zwykle przestaje być wystarczające. Zamówień jest coraz więcej, pojawiają się problemy z bieżącą aktualizacją stanów magazynowych i sprawną kompletacją, czego wynikiem są opóźnienia i błędy w realizacji. W efekcie niezadowoleni klienci dzielą się negatywną opinią o Twojej marce. Jak temu zaradzić? Przede wszystkim trzeba zrozumieć, że przy rosnącej skali sam front-end sklepu, który sprawdza się świetnie do prezentacji oferty i przyjmowania zamówień, nie jest w stanie realizować wszystkich procesów „zaplecza” organizacji. Rozwiązaniem IT, które się tutaj sprawdzi, jest system ERP. Przeczytaj, dlaczego!
Nadmiarowe operacje w systemie frontowym powodują, że strona sklepu zbyt wolno się ładuje lub zawiesza, co utrudnia klientowi przeglądanie oferty i złożenie zamówienia. Brak dobrego zaplecza back-office oznacza również niespójności w stanach magazynowych – między tym, ile towaru widnieje w systemie, a tym, ile jest go faktycznie dostępnego do sprzedaży. Poza tym rozliczenia płatności są czasochłonne. Jakiekolwiek opóźnienie czy błąd skutkuje tym, że towar trafia do klienta w czasie poniżej oczekiwań lub jest niezgodny z zamówieniem. Ciągłość procesów i jednocześnie odciążenie front-endu gwarantuje system ERP. Rezultat? Mniejsza liczba porzuconych koszyków w trakcie zakupów i niższe koszty remarketingu! A przede wszystkim – szybka i poprawna realizacja zamówienia! To możliwe dzięki integracji z systemami e-commerce. ERP Streamsoft Verto działa z wieloma z nich, np. PrestaShop, IdoSell, I-Systems, Shoper czy Adobe Commerce (Magento).
Sprzedajesz także za pośrednictwem platform marketplace? Czy to Allegro, eBay czy Amazon – system ERP umożliwia zebranie i obsługę zamówień z każdego serwisu, w którym wystawiłeś towar. Możesz w jednym miejscu łatwo zaktualizować ofertę, stany magazynowe, zarejestrować dane klienta, statusy płatności i realizacji czy wystawić i przesłać dokument sprzedaży. Oszczędzasz czas zarówno swój, jak i konsumenta: sprawnie obsługujesz zamówienie, a klient szybko otrzymuje towar!
Do zaplecza back-office sklepu internetowego należą przede wszystkim procesy magazynowe i obsługa finansowo-księgowa zamówień. Efektywność sprzedaży zależy w dużym stopniu od tego jak będzie wyglądać przyjęcie, składowanie, kompletacja i wydanie produktu. Moduł WMS w Streamsoft Verto całościowo automatyzuje i usprawnia pracę magazynu, m.in. rejestruje przyjęcia towarów, wskazuje optymalne ścieżki kompletacji (dzięki współpracy z modułem RTLS – GPS na magazynie) i umożliwia weryfikację zgodności towaru z dokumentami wydania. Dzięki komunikacji z automatyką magazynową (sortery fizyczne i software’owe, przenośniki taśmowe, szafy put-to-light i pick-to-light, roboty pickingowe) i urządzeniami mobilnymi (np. kolektory, panele weryfikacyjne) przyspiesza realizację procesów oraz eliminuje pomyłki. Pełną kontrolę nad procesami magazynowymi z pomocą smartfona zapewnia aplikacja mobilna Streamsoft Verto WMS na urządzenia z systemem Android.
System Streamsoft Verto umożliwia także łatwe rozliczanie wpłat za zamówienia i wypłat w razie ewentualnych zwrotów. Dzięki automatyzacji obiegu dokumentów (trafiają one do modułu Finanse i Księgowość bezpośrednio z Rozrachunków), rozliczenie zamówień i wypłata środków za zwrócony towar trwa krócej.
Jako rozwiązanie back-office dla internetowego handlu system ERP automatyzuje powtarzalne czynności, np. rejestrację zamówień z różnych źródeł (systemy e-commerce, marketplace’y), wydanie towaru czy rozliczanie wpłat. Usprawnienie zadań związanych z obsługą klienta, zaplecza magazynowego i finansów oraz księgowości, sprawia, że sprzedaż przyspiesza, a liczba błędów w realizacji zamówień zmniejsza się. Szybkie i jakościowe transakcje sprzedażowe oraz posprzedażowe zwiększają poziom satysfakcji konsumentów i zachęcają ich do ponownych zakupów.
Jeszcze więcej informacji o zastosowaniu systemów ERP w e-commerce znajdziesz na stronie https://www.streamsoft.pl/systemy-erp/.
Tagi: system erp
"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
794Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
434Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
431Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
429Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
419"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Zamiast na wysypisko, trafiają do szwalni. Drugie życie banerów z JSW
0Ostatni dzień na złożenie deklaracji PIT! Od jutra e-PIT niedostępny
0Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
0Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
0Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
0