W perspektywie nadchodzącego ogromnymi krokami roku 2021 wszyscy sprzedający swoje towary i usługi w sieci na pewno zastanawiają się, co na polu marketingu internetowego zmieni się wraz z datą. Odpowiedzi na to pytanie możemy udzielić analizując poprzednie miesiące i metamorfozy algorytmów wyszukiwarki Google. Poniżej wraz z ekspertami z branży SEO postaramy się odpowiedzieć na pytanie, co będzie w nowym roku wyznacznikiem skutecznego pozycjonowania.
O tym, że content marketing jest królem promocji w sieci wiemy już od dawna. Nic nie wskazuje obecnie na to, aby w tej materii coś miało się zmienić. Wyszukiwarka nadal stawia na promowanie i premiowanie serwisów, które w naturalny sposób odpowiadają na pytania i problemy swoich grup docelowych. Dodatkowo od wejścia w życie update’u o akronimie EAT utwierdziliśmy się w przekonaniu, że w nadchodzących miesiącach najważniejszą kwestią stanie się ogólna ocena danego serwisu przez wyszukiwarkę, która postanowiła iść na wojnę z clickbaitami i fake newsami. Tymczasem nagradzani będziemy za wysiłki ważące na naszej ekspertyzie (E), autorytecie (A) oraz wiarygodności (T).
Coraz większą rolę będzie odgrywało nasze podejście do prezentowanych treści, ale także to czy powstają one w naturalny sposób czy też stanowią rusztowanie dla używanych w nadmiarze słów kluczowych. Dzięki algorytmowi określanemu jako BERT wiemy dziś, że do przeszłości odeszły czasy świetności mało merytorycznej treści sztucznie naszpikowanej frazami pozycjonerskimi. Wygląda więc na to, że profesjonalne pozycjonowanie stron zaczęło w znacznej mierze zależeć od talentu wynajmowanych przez nas copywriterów.
Nieprzerwanie od lat urządzenia mobilne stanowią około 50% wszystkich narzędzi, jakimi posługujemy się w korzystaniu z wyszukiwarki Google. Tak wielki odsetek dyktuje pozycjonerom wiele kroków podejmowanych w trakcie kampanii. Szczególnie na etapie optymalizacji witryny pod wyszukiwarki internetowe należy dziś zwracać uwagę na funkcjonalność i intuicyjność działania wersji mobilnej strony. Nawet dziś, kiedy dominuje responsywny web design, wielu właścicieli urządzeń o małych rozdzielczościach miewa trudności z poruszaniem się po nieprzystosowanych stronach WWW.
Nie zawsze algorytmy są w stanie wyłapać przypadki, w których witryna nie działa prawidłowo, dlatego ostatecznym sędzią jest zawsze żywy użytkownik (user experience). Oczywiście możemy starać się o samodzielne dostosowanie serwisu do potrzeb posiadaczy smartfonów i tabletów, jednak także i w tym wypadku optymalizacja wiąże się z wieloma czysto technicznymi metamorfozami strony. Właśnie dlatego dobrze jest współpracować z doświadczoną agencją interaktywną, która rozwiąże nasze problemy oszczędzając nas czas i siły.
Tagi: pozycjonowanie stron
Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
447Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
395JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
385Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
372Niespodzianka: na stacjach paliw taniej. A najtaniej - na Górnym Śląsku
371"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
0Majówka z rowerem i Kolejami Śląskimi - w długi weekend jeszcze po staremu
0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0