Wiadomości

ZUS Śląskie: Jakie błędy we wnioskach "300 plus"?

2022-09-15, Autor: mz

Większość rodziców i opiekunów złożyła już wniosek o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start”. W województwie śląskim ZUS wypłacił 133 mln zł rodzicom i opiekunom na zakup przyborów szkolnych i podręczników. W całym kraju przyznano ponad 4,1 mln świadczeń na łączną kwotę 1 mld 162 mln zł. ZUS zwraca jednak uwagę na najczęstsze błędy, które pojawiają się we wnioskach, wydłużające całą procedurę.

Reklama

Śląskie. ZUS przyznał już 95 proc. świadczeń 300 plus

Wnioski o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start” ZUS przyjmuje od lipca. Minęło 2,5 miesiąca od tej daty, a już 95 proc. z tych złożonych w Śląskim została pozytywnie rozpatrzona. Do rodziców i opiekunów z naszego województwa wpłynęło 133 mln zł na rachunki bankowe. Do tej pory rodzice w woj. śląskim złożyli 356 tys. wniosków na 494 tys. dzieci. Przyznano 467 tys. świadczeń, co daje 95 proc. z wszystkich złożonych wniosków. .

Sukcesywnie ZUS przyznaje i wypłaca kolejne 300 plus, jeśli rodzic złożył poprawnie wypełniony wniosek w lipcu lub sierpniu i dołączył do niego wszystkie niezbędne dokumenty, to ma gwarancję wypłaty świadczenia nie później niż do końca września – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Rodzice, którzy jeszcze nie złożyli wniosku, mogą to zrobić do 30 listopada wyłącznie elektronicznie- za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Jeżeli wniosek zostanie złożony we wrześniu, październiku lub listopadzie - to pieniądze trafią na konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.

300+. Najczęstsze błędy we wnioskach

Wnioski o 300 plus składamy elektronicznie, system prowadzi nas krok po kroku co należy wpisać, ale czasami zdarzają się błędy, jak chociażby pomyłka cyfry w PESELU, czy w podanym koncie bankowym, czasami rodzice składają kilka wniosków na to samo dziecko, po zapomnieli, że wcześniej złożyli. Niestety, jakakolwiek nieprawidłowość we wniosku o świadczenie 300 plus wymaga dodatkowej weryfikacji i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, co to wydłuża czas rozpatrzenia wniosku – tłumaczy rzeczniczka.

Najczęściej popełniane błędy to: nieprawidłowy PESEL dziecka, błędny numer rachunku bankowego, kilka wniosków złożonych na to samo dziecko. Zdarzają się również sytuacje, że zarówno matka, jak i ojciec dziecka wnioskują o świadczenie na to samo dziecko. Do wniosków nie są dołączane wymagane dokumenty albo są one niewłaściwe, czasami dołączane są niepotrzebnie.

ZUS: Wypłatę 300+ utrudni brak reakcji na uzupełnienie wniosku

W przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, na profilu PUE ZUS klienta zamieszczane jest wezwanie z prośbą o uzupełnienia wniosku.

O wystawieniu takiego wezwania informujemy naszego klienta poprzez sms i wiadomość wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku. Niestety wielu rodziców nie reaguje na wezwanie - dodaje rzeczniczka.

Brak odpowiedzi zwrotnej skutkuje tym, że świadczenie w dalszym ciągu nie może zostać przyznane.

Dlatego prosimy wnioskodawców, że jeśli otrzymali z ZUS informację o uzupełnienie wniosku, by sprawdzili profil PUE, uzupełnili niezbędne dane, czy wyjaśnili nieścisłości, dzięki temu, my będziemy mogli szybciej przyznać świadczenie, a rodzice otrzymać pieniądze na konto – wyjaśnia Kopczyńska.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 539

Prezentacje firm