Już w przyszłym roku rowerzyści będą mogli pojechać pierwszą velostradą w Katowicach. Wybrano wykonawcę drogi rowerowej o podwyższonym standardzie, która połączy Giszowiec z Brynowem. Spośród 10 ofert złożonych w postępowaniu przetargowym komisja wybrała tę firmy Drogpol Sp. z o.o., która wyceniła koszt realizacji tej inwestycji na blisko 11,5 mln zł. Po uprawomocnieniu wyboru, z wykonawcą zostanie podpisana stosowna umowa - informuje katowicki magistrat.
Przypomnijmy, postępowanie przetargowe na budowę pierwszej velostrady, która zostanie poprowadzona pomiędzy Giszowcem i Brynowem, Katowice rozpisały pod koniec minionego roku.
Swoje oferty złożyło 10 wykonawców, a proponowane przez nich kwoty wahały się od blisko 11,5 mln zł do nieco ponad 19,5 mln zł <<Velostrada w Katowicach. 10 chętnych chce wybudować autostradę rowerową>>.
Velostrada – czyli droga dla rowerów o podwyższonym standardzie – będzie miała długość 4,4 km i zostanie poprowadzona od układu drogowego przy ulicy Kolistej do przejścia pieszo-rowerowego w sąsiedztwie ul. Huberta oraz skrzyżowania z trasą rowerową nr 1. Część drogi będzie prowadziła śladem dawnej linii kolei piaskowej.
Będzie z niej można zjechać na ul. Francuską, w pobliżu przystanku autobusowego Muchowiec Korty Pętla i Katowickiego Parku Leśnego. Stąd wybudowane już drogi rowerowe umożliwią jazdę w kierunku Osiedla Paderewskiego i Doliny Trzech Stawów. Dla pieszych powstanie chodnik poprowadzony wzdłuż tej drogi od zjazdu na ulicę Francuską do końca velostrady w stronę Giszowca.
- Tylko od 2015 r. w Katowicach powstało 46 km infrastruktury rowerowej za ponad 43 mln zł. Obecnie budujemy nowe trasy w rejonie Giszowca, Dąbrówki Małej i Szopienic-Burowca. W przetargu na realizację pierwszej w naszym mieście velostrady wpłynęło 10 ofert, z których 9 mieściło się w zakładanym budżecie. Ostatecznie, inwestycję za blisko 11,5 mln zł zrealizuje firma DROGPOL Sp. z o.o. – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Ta bezkolizyjna droga rowerowa o szerokości 4 m pozwali na bezpieczne i sprawne poruszanie się pomiędzy Brynowem, Muchowcem i Giszowcem, z których istniejącymi połączeniami dojedziemy dalej do Nikiszowca oraz Szopienic.
Na realizację inwestycji Katowice zabezpieczyły ponad 17 mln zł. W tym budżecie zmieściło się 9 z 10 złożonych ofert.
- Po ich analizie komisja przetargowa wybrała najkorzystniejszą ofertę. Teraz, zgodnie z przepisami, musi minąć kilka dni, by wybór się uprawomocnił. Dopiero wtedy będzie możliwe podpisanie umowy. Od tego momentu wykonawca będzie miał 9 miesięcy na zrealizowanie robót budowlanych oraz 3 miesiące na przeprowadzenie odbiorów - mówi Agnieszka Dutkiewicz, zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A.
Spółka jest inwestorem zastępczym, pełni tę funkcję w imieniu miasta Katowice.
Tuż obok przyszłej velostrady już teraz powstaje nowa droga, która połączy strefę Tempo 30 na ul. Kolistej z infrastrukturą rowerową, która powstała przy węźle drogowym Giszowiec. Kończą się roboty przy realizacji jednego z dwóch etapów budowy połączenia rowerowego ul. Konnej z ul. Techników i al. Niepodległości oraz trasą rowerową nr 5 – na odcinku na odcinku w rejonie ul. Hallera, o długości 1,3 km.
Gdy poprawią się warunki pogodowe wykonawca przystąpi do ostatnich prac, po których będzie możliwe przeprowadzenie odbiorów tego odcinka. Rowerzyści otrzymają więc kolejną trasę na nowy sezon - informuje katowicki magistrat.
Jednocześnie rozpoczęły się pierwsze roboty w ramach drugiego etapu tego połączenia, czyli drogi rowerowej wzdłuż ul. Korczaka, która będzie gotowa w trzecim kwartale tego roku. Rozwiązania rowerowe powstaną też w związku z nowymi układami drogowymi budowanymi w ramach funduszu „Polski Ład” – m.in. wzdłuż ul. Dobrowolskiego, w rejonie ul. Gospodarczej oraz w okolicy ul. Korczaka i osiedla „Mieszkanie+”.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Hit czy... wymyślanie koła na nowo? Innowacyjny recyklomat rozpętał burzę w sieci
718Rewolucja kolejowa w Katowicach. Ruszyła wielka przebudowa
672Setki pracowników fabryki w Gliwicach zostanie bez pracy. "Zwolnienia posypały się z tygodnia na tydzień"
599W Katowicach stabilizacja cen mieszkań. Na jaki metraż stać mieszkańców stolicy woj. śląskiego?
471Czołowy deweloper przemysłowy Górnego Śląska i Zagłębia postawi w Gliwicach kolejne centrum logistyczne
441Znani inwestorzy na pokładzie Digitree Group. Transakcja za ponad 12 mln zł
+6 / -0Medyczna inwestycja stulecia. W Gliwicach powstanie szpital za 2 miliardy złotych
+6 / -0900 dodatkowych miejsc dla samochodów. Katowice Airport buduje parking za ponad 10 mln złotych
+4 / -0W Katowice Airport ruszyła budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw za 117 mln zł
+3 / -0Spektakularna inwestycja w centrum Katowic. Do renowacji 11 zabytkowych kamienic (wizualizacje)
+2 / -0Kupił, nie kupił... kupił, choć mniej i dużo później. 8 wodorowców za rok zasili flotę GZM
0W sercu Brennej powstanie nowy duży kompleks hotelowy. Tak ma wyglądać (wizualizacje)
0Najlepsze budowy ze śląskiego wyróżnione! Znamy laureatów 28. edycji konkursu "Modernizacja Roku & Budowa XXI wieku"
0Spektakularna inwestycja w centrum Katowic. Do renowacji 11 zabytkowych kamienic (wizualizacje)
0Deweloperzy sprawdzili, gdzie najłatwiej zacząć inwestycję. Jak wypadły Katowice?
0