Prezydent Jaworzna, Paweł Silbert nie wyraził zgody na zaproponowany przez Stalexport projekt rozbudowy węzła autostradowego przy A4 w Byczynie. Prezydent zwrócił uwagę, że miasto, kierując się interesem gospodarczym mieszkańców, od lat apeluje o uruchomienie nieczynnego dziś zjazdu w Jeleniu.
Przypomnijmy, pod koniec października rząd ogłosił kolejną ważną inwestycję na A4. Minister Andrzej Adamczyk podpisał program inwestycji na rozbudowę autostrady pomiędzy Katowicami a granicą województwa opolskiego.
W ramach inwestycji m.in. na lata 2024-2028 zaplanowano prace przygotowawcze rozbudowy odcinka A4 węzeł Murckowska - węzeł Byczyna - o długości 25,2 km.
Inwestycja ma objąć dobudowę trzeciego lub czwartego pasa autostrady, przebudowę lub rozbudowę czterech węzłów drogowych: Mysłowice, Brzęczkowice, Jeleń, Byczyna, a także przebudowę 36 obiektów inżynierskich i budowę ośmiu.
W związku z powyższym jestem zmuszony oświadczyć, że nie mogę wyrazić pozytywnej opinii na temat uzgodnień związanych z proponowaną przez Państwa rozbudową węzła autostradowego A4 w Byczynie. Priorytetem dla Jaworzna jest pełne otwarcie węzła w Jaworznie-Jeleniu - podsumował Paweł Silbert.
O tym, że pełne otwarcie węzła w Jaworznie-Jeleniu jest dla Jaworzna kluczowe, Paweł Silbert mówi już od kilkunastu lat. Z kolei Rafał Czechowski, rzecznik Stalexport Autostrada Małopolska S.A., zaznacza, że rozbudowa węzła Byczyna jest jednym z obowiązków koncesjonariusza autostrady A4 Katowice – Kraków, zapisanych w umowie na zarządzanie i rozwój tej drogi.
Jak przypomina portal jaw.pl, kwestia rozbudowy węzła w Byczynie była głośna w kwietniu 2021 roku, wtedy mieszkańcy Jaworzna oczekiwali zdecydowanej reakcji władz miasta. Kiedy się jej nie doczekali, wyszli na ulice z transparentami. Z kolei w 2011 roku odbyła się inscenizacja, podczas której wojsko odbijało węzeł w Jeleniu.
Zmianę sytuacji spowodowała deklaracja ministra infrastruktury, który zapowiedział, że po przejęciu odcinka A4 Katowice-Kraków przez rząd, autostrada ma być darmowa <<Autostrada A4 Katowice – Kraków będzie bezpłatna? Jest taki plan>>.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
7103,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
676Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
584Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
544Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
526Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Ponad 55,3 mln zł dla Bytomia na zieloną energię
+1 / -0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0