Nie jest żadną tajemnicą, że chińskie dotacje na projekt Pasa i Szlaku zostaną utrzymane. To jest autorski projekt prezydenta Xi Jinpinga – uważa Radosław Pyffel, pełnomocnik zarządu ds. rynków wschodnich PKP Cargo.
O tematach transportu między Europą i Azją rozmawiano podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
- Największym zagrożeniem dla przechodzącego przez Polskę korytarza transportowego z Chin jest sam korytarz transportowy – jego niewydolna infrastruktura, przepustowość, sprawność odpraw – uważa Jana Pieriegud ze Szkoły Głównej Handlowej.
Podobnego zdania jest Krzysztof Niemiec, wiceprezes Track Tec. - Już kilka lat temu wiedzieliśmy, że tym „centrum świata” w tranzycie z Azji do Europy będą Małaszewicze. Dziwne, że żaden organizator przewozów nawet nie wspomina o inwestycji w hub w tym miejscu. Ale tempo rozwoju przewozów przez stronę chińską jest tak duże, że jeśli nie nadążymy, to powstaną inne terminale. Niekoniecznie w Polsce – powiedział Krzysztof Niemiec.
- Terminal Małaszewicze zupełnie dobrze funkcjonuje obsługa na trasie Jedwabnego Szlaku odbywa się na bieżąco. To nie jest żadne wąskie gardło - ładunki przechodzą o czasie, nie zalegają - stwierdził Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.
Prezes zapowiedział, że terminal w Małaszewiczach ma jeszcze potencjał wzrostowy.- Pracujemy na studium wykonalności projektu rozbudowy, według którego w Małaszewiczach chcielibyśmy obsługiwać 40-50 pociągów dziennie – podkreślił Czesław Warsewicz.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
452Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
408JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
388Niespodzianka: na stacjach paliw taniej. A najtaniej - na Górnym Śląsku
378Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
376"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
0Majówka z rowerem i Kolejami Śląskimi - w długi weekend jeszcze po staremu
0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0
~Jan Surzycki 2019-05-14
09:24:52
Ale fajnie - hińczycy wjeżdżają nam na Śląsk
~Jakubwork 2019-05-14
10:21:26
takie "wspólne" inwestycje mogą w przyszłości wyjść na dobre