Kariera

Męskie Granie po pandemii. Grupa Żywiec wyciąga wnioski - wywiad

Author profile image 2022-05-05, Autor: Tomasz Raudner

Co zostało z idei Męskiego Grania? Czy to wciąż element budowania marki Grupy Żywiec? Jakie wnioski nasunęły się organizatorom po pandemii? Na pytania odpowiada Magdalena Brzezińska, Dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec S.A.

Reklama

Po trzech latach wracamy do tematu Męskiego Grania. W 2019 roku rozmawialiśmy z okazji 10-lecia projektu. Dziś rozmawiamy o pierwszej trasie po pandemii.

Tomasz Raudner, Śląski Biznes: Tegoroczna trasa będzie pierwszą po pandemii. Czy okres koronawirusowy wpłynął na przygotowania do tegorocznego Męskiego Grania? Jeśli tak, to jak?

Magdalena Brzezińska, Grupa Żywiec: Po jubileuszowej, dziesiątej odsłonie projektu, mieliśmy apetyt na więcej i chcieliśmy wprowadzić nowe rozwiązania. Niestety, ze względu na pandemię mogliśmy przygotować tylko jeden koncert online, a rok później trasa odbyła się w pandemicznej rzeczywistość. Chcemy więc, aby nadchodząca, 13. edycja, była pełna nowej energii. To dlatego tegoroczna trasa przybierze formułę festiwalu, podczas którego koncerty będą się odbywały w piątki i soboty. Na dwóch scenach zaprezentują się najlepsi polscy artyści, zarówno ci znani z poprzednich edycji Męskiego Grania, jak i zupełnie nowi reprezentanci młodego pokolenia. Męskie Granie Orkiestrę 2022, której skład ujawniony zostanie w najbliższych tygodniach, będzie można usłyszeć w każdą sobotę. Zwieńczeniem piątkowych koncertów będzie natomiast wyjątkowy projekt przygotowany specjalnie na tegoroczną trasę, którego nie będzie można usłyszeć w żadnym innym miejscu.

Z perspektywy – jak pandemia odcisnęła się na Męskim Graniu?

Pandemia koronawirusa z jednej strony zmusiła nas do zmiany formuły wydarzenia na dwa lata, a z drugiej – pokazała jak mocną marką jest Męskie Granie. W okresie lockdownu, chcąc zapewnić Polakom odrobinę otuchy i wytchnienia, zorganizowaliśmy sześć koncertów z cyklu Męskie Granie #wdomu. Artyści związani z projektem zaprosili wirtualnie fanów trasy do swoich domów, gdzie zagrali specjalnie dla nich.

Mimo że koncerty były dostępne w serwisach streamingowych jedynie przez 24 godziny obejrzało je ponad 3 600 000 osób. Także streamingi z koncertów w Żywcu, zarówno w 2020, jak i 2021 roku, biły rekordy popularności. To m.in. te wyniki i pozytywne komentarze po streamingach zachęciły nas do zorganizowania większej ilości koncertów i zmiany ich formuły. W tym roku Męskie Granie zagra aż 16 razy, w ośmiu miastach.

W rozmowie z 2019 roku na pytanie „Dlaczego Grupa Żywiec stawia na budowanie marki poprzez kulturę?” Dorota Nowakowska odpowiedziała m.in.: „Marka Żywiec od lat towarzyszy Polakom i aktywnie uczestniczy w przemianach, także kulturowych, jakie wokół nich zachodzą. Dzięki zaangażowaniu oraz silnej pozycji na rynku może z powodzeniem pełnić funkcję mecenasa sztuki. Projekt Męskie Granie jest jednym z przejawów aktywnego uczestnictwa marki w życiu artystycznym kraju i wyrazem dążenia do wspierania rodzimych artystów, popularyzowania dobrej muzyki, a także zachęcania do własnych artystycznych poszukiwań”. Czy coś się zmieniło? Może idea projektu się poszerzyła?

Marka Żywiec wciąż chce być mecenasem polskiej kultury i wspierać rodzimych artystów. Przez ostatnie lata Męskie Granie stało się jednym z najważniejszych wydarzeń artystycznych na kulturalnej mapie Polski, a spotkania do których doszło na naszych koncertach, wielokrotnie zaowocowały interesującymi muzycznymi kolaboracjami i projektami. Chcemy, aby nasze zaangażowanie w projekt Męskie Granie inspirowało ludzi do robienia rzeczy niestandardowych, nieszablonowych i rozbudzało w nich apetyt na życie.

Ostatnio p. Nowakowska mówiła: „Gdyby chodziło nam o pieniądze, moglibyśmy znacznie podnieść ceny biletu. My jednak szukamy kompromisu, dlatego cena biletu jest ustalona na dostępnym dla fana muzyki poziomie.” Dziś bilety są po 199 zł za jednodniowy koncert i 360 zł za dwudniowy karnet. I już się praktycznie sprzedały. Czy Państwa zdaniem oznacza to, że wciąż cena jest atrakcyjna? Czy też zdają sobie państwo sprawę, że to sporo, ale cena jest adekwatna do produktu?

W projekcie Męskie Granie stawiamy na najwyższą jakość, konsekwentnie promując różnorodność polskiej sceny muzycznej.

Chcąc nadal dostarczać naszym fanom niepowtarzalnych wrażeń, musieliśmy podjąć decyzję o podwyżce cen biletów. Mimo to cena wciąż jest na poziomie dostępnym dla fanów muzyki, zwłaszcza, że w tym roku przygotowujemy dla naszych fanów szereg nowości i atrakcji, o których będziemy informowali już w maju.

Tegoroczna trasa składać się będzie z 16 koncertów, w tym dwóch dodatkowych w woj. śląskim – w Katowicach. W sumie w woj. śląskim będą 4. To już maksymalny pułap jeśli chodzi o Śląsk?

Męskie Granie wielokrotnie odwiedzało już Katowice i bardzo się cieszymy, że ponownie możemy tam zagrać. Staramy się, aby nasze koncerty były nie tylko niezapomnianym widowiskiem muzycznym, ale także odbywały się w wyjątkowych lokalizacjach. Tegoroczna trasa będzie największą dotychczasową edycją projektu. Wydarzenie przybierze formułę festiwalu, podczas którego koncerty będą się odbywały w piątki i soboty, aż w ośmiu miastach Polski. Mamy więc nadzieję, że w tym roku wszyscy fani trasy będą mieli szansę pojawienia się na naszych wydarzeniach.

Czy jest coś, co chcieliby państwo dodać? Podkreślić?

W tym roku wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom fanów muzyki i wprowadzamy do sprzedaży znacznie więcej biletów niż w ubiegłych latach. Dodatkowo, Męskie Granie przybierze formułę festiwalu, podczas którego koncerty będą się odbywały w piątki i soboty. Na dwóch scenach zaprezentują się najlepsi polscy artyści, zarówno ci znani z poprzednich edycji Męskiego Grania, jak i zupełnie nowi reprezentanci młodego pokolenia. Oba dni będą miały zupełnie inny program, który z pewnością przypadnie do gustu fanom polskiej muzyki – nie zabraknie nowości i debiutów oraz nieoczekiwanych połączeń. W tym roku trasa odwiedzi osiem miast: Poznań (24-25 czerwca, Park Cytadela), Katowice (8-9 lipca, Muchowiec), Warszawę (15-16 lipca, Służewiec), Wrocław (22-23 lipca, Partynice), Kraków (29-30 lipca, Muzeum Lotnictwa), Szczecin (12-13 sierpnia, Łasztownia), Gdańsk (19-20 sierpnia, Polsat Plus Arena) i Żywiec (26-27 sierpnia, Amfiteatr Pod Grojcem.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy uważasz Koleje Śląskie za dobrego przewoźnika?






Oddanych głosów: 60

Prezentacje firm