Linia lotnicza Ryanair ogłosiła dzisiaj (5 marca), że od rozkładu "Lato 2024" uruchomi pięć nowych tras z lotniska w Pyrzowicach, poszerzy też swoją bazę w Katowice Airport o nowy samolot. To, co dla dla województwa śląskiego jest dobrą informacją - jak donosi portal rynek-lotniczy.pl - rykoszetem odbije się jednak na podróżujących z lotniska Warszawa-Modlin.
We wtorkowej konferencji prasowej udział wzięli: Jason McGuinness – chief CommercialOfficer Ryanair oraz Artur Tomasik – prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
Od rozkładu "Lato 2024" Ryainair uruchomi z KTW pięć nowych tras:
Ponadto, od rozkładu "Lato 2024", Ryanair zwiększy tygodniową częstotliwość rejsów na następujących trasach z KTW:
W rozkładzie "Lato 2024" Ryanair będzie oferował z KTW 20 tras regularnych.
Co ciekawe, ogłoszone dziś dodanie dwóch samolotów: do baz w Katowicach i Poznaniu, rykoszetem odbije się na lotnisku Warszawa-Modlin, bo to stamtąd przeniesione zostaną maszyny.
Tym samym pozostanie ono jedynym polskim lotniskiem, na którym tani przewoźnik z Irlandii nie rośnie - zauważa branżowy portal rynek-lotniczy.pl.
– Chociaż Ryanair z radością ogłasza rekordowe letnie siatki połączeń dla Poznania i Katowic, będące efektem dodania nowych samolotów do naszych baz na tych lotniskach, jesteśmy mocno zawiedzeni, że po raz kolejny musimy mocno ograniczyć naszą liczbę pasażerów i siatkę połączeń na lotnisku Warszawa-Modlin, jedynym lotnisku w Polsce, na którym nie rośniemy w tym roku – podkreślił Jason McGuinness, cytowany przez rynek-lotniczy.pl.
Przypomnijmy, że po rekordowym, 2023 roku, Katowice Airport wciąż idzie jak burza.
W styczniu w Katowice Airport obsłużono 307 521 podróżnych, czyli o ponad 15% więcej niż w tym samym czasie w 2023 roku. Jest to najlepszy pierwszy miesiąc w historii lotniska – z katowickiej siatki połączeń skorzystało o ponad 17 tysięcy podróżnych więcej niż w rekordowym, przedpandemicznym styczniu 2020 roku, kiedy w ruchu ogółem odprawiono 290 338 osób <<W styczniu 300 tysięcy pasażerów. Katowice Airport z przytupem wkracza w nowy rok>>.
Ambitny plan portu lotniczego w Pyrzowicach zakłada do końca dekady obsługę powyżej 8 mln podróżnych rocznie. W związku z tym KTW rozpoczęło realizację realizację programu inwestycyjnego na lata 2024–2028, którego najważniejszym zadaniem jest budowa głównego terminalu pasażerskiego.
Więcej na ten temat pisaliśmy po rozmowie z rzecznikiem Katowice Airport, Piotrem Adamczykiem <<Nowy terminal, podziemny tunel, parkingi. Katowice Airport ujawnia swój ambitny plan>>.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Miliarderzy ze śląskiego 2025. Forbes podał listę najbogatszych Polaków
+2 / -0Niespodziewany awans komendanta wojewódzkiego PSP w Katowicach. Wojciech Kruczek komendantem głównym!
+1 / -0Z ostatniej chwili: zmiany w zarządzie JSW. Zrezygnował wiceprezes ds. rozwoju
+0 / -1PGG: KWK Mysłowice-Wesoła ma nową dyrektor. Wcześniej pracowała w amerykańskim gigancie
+0 / -1