Linia lotnicza Ryanair ogłosiła dzisiaj (5 marca), że od rozkładu "Lato 2024" uruchomi pięć nowych tras z lotniska w Pyrzowicach, poszerzy też swoją bazę w Katowice Airport o nowy samolot. To, co dla dla województwa śląskiego jest dobrą informacją - jak donosi portal rynek-lotniczy.pl - rykoszetem odbije się jednak na podróżujących z lotniska Warszawa-Modlin.
We wtorkowej konferencji prasowej udział wzięli: Jason McGuinness – chief CommercialOfficer Ryanair oraz Artur Tomasik – prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
Od rozkładu "Lato 2024" Ryainair uruchomi z KTW pięć nowych tras:
Ponadto, od rozkładu "Lato 2024", Ryanair zwiększy tygodniową częstotliwość rejsów na następujących trasach z KTW:
W rozkładzie "Lato 2024" Ryanair będzie oferował z KTW 20 tras regularnych.
Co ciekawe, ogłoszone dziś dodanie dwóch samolotów: do baz w Katowicach i Poznaniu, rykoszetem odbije się na lotnisku Warszawa-Modlin, bo to stamtąd przeniesione zostaną maszyny.
Tym samym pozostanie ono jedynym polskim lotniskiem, na którym tani przewoźnik z Irlandii nie rośnie - zauważa branżowy portal rynek-lotniczy.pl.
– Chociaż Ryanair z radością ogłasza rekordowe letnie siatki połączeń dla Poznania i Katowic, będące efektem dodania nowych samolotów do naszych baz na tych lotniskach, jesteśmy mocno zawiedzeni, że po raz kolejny musimy mocno ograniczyć naszą liczbę pasażerów i siatkę połączeń na lotnisku Warszawa-Modlin, jedynym lotnisku w Polsce, na którym nie rośniemy w tym roku – podkreślił Jason McGuinness, cytowany przez rynek-lotniczy.pl.
Przypomnijmy, że po rekordowym, 2023 roku, Katowice Airport wciąż idzie jak burza.
W styczniu w Katowice Airport obsłużono 307 521 podróżnych, czyli o ponad 15% więcej niż w tym samym czasie w 2023 roku. Jest to najlepszy pierwszy miesiąc w historii lotniska – z katowickiej siatki połączeń skorzystało o ponad 17 tysięcy podróżnych więcej niż w rekordowym, przedpandemicznym styczniu 2020 roku, kiedy w ruchu ogółem odprawiono 290 338 osób <<W styczniu 300 tysięcy pasażerów. Katowice Airport z przytupem wkracza w nowy rok>>.
Ambitny plan portu lotniczego w Pyrzowicach zakłada do końca dekady obsługę powyżej 8 mln podróżnych rocznie. W związku z tym KTW rozpoczęło realizację realizację programu inwestycyjnego na lata 2024–2028, którego najważniejszym zadaniem jest budowa głównego terminalu pasażerskiego.
Więcej na ten temat pisaliśmy po rozmowie z rzecznikiem Katowice Airport, Piotrem Adamczykiem <<Nowy terminal, podziemny tunel, parkingi. Katowice Airport ujawnia swój ambitny plan>>.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Koniec bezkrólewia w JSW. "Nareszcie! Ale przed nowym prezesem szereg wyzwań"
928Transformacja przemysłowo-energetyczna a polski biznes. "Zmieniły się priorytety"
878Zarząd JSW wreszcie w komplecie. Węglowym gigantem pokieruje Ryszard Janta
554ZUS: w całej Polsce przybywa cudzoziemców. Śląskie wyjątkiem
536Polacy wciąż oszukują. ZUS coraz częściej kontroluje czasową niezdolność do pracy
514Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
+7 / -18 Polaków na liście najbogatszych ludzi świata. Wśród miliarderów biznesmen ze Śląska
+3 / -0Koniec bezkrólewia w JSW. "Nareszcie! Ale przed nowym prezesem szereg wyzwań"
+2 / -0"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
+2 / -0MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
+1 / -0Prezes RIG w Katowicach, Tomasz Zjawiony, w radzie nadzorczej KSSE
0Politechnika Śląska ma nowego rektora. To prof. Marek Pawełczyk
0Zmiany w MAP? Borys Budka "jedynką" do Parlamentu Europejskiego, zamiast Jerzego Buzka
0Zysk JSW 2023: spadek o ponad 87 proc. "Rekord 2022 nie do powtórzenia"
0MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
0