Do 12 stycznia w Rybniku realizowane były zdjęcia do czwartego sezonu serialu „Diagnoza”. Tymczasem miasto dzieli się wynikami badań rozpoznawalności Rybnika poprzez produkcję TVN.
Badanie „Polacy o serialu Diagnoza” zrealizowała Grupa BST z Katowic. W sondażu sprawdzano nie tylko rozpoznawalność miasta, ale też pytano co Polacy sądzą o ulokowaniu akcji serialu w Rybniku i czy to dobra promocja dla naszego miasta.
- Nasza praca to pasja, nie zawsze musi być związana z konkretnym klientem i jego potrzebami. Często po prostu sami stawiamy sobie pytania i szukamy na nie odpowiedzi. Jedno z naszych biur mieści się w Rybniku, tu też dzieje się akcja serialu „Diagnoza”. Kilka tygodni temu dobiegła końca emisja trzeciego sezonu serialu. Temat serialu i rozpoznawalności miasta, w którym toczy się akcja filmu wydał nam się bardzo ciekawy – mówi Andrzej Kempa wiceprezes firmy Grupa BST.
- W grudniu zrealizowaliśmy niezależne, ogólnokrajowe badanie opinii dotyczące tej serii. Badanie dotyczyło m.in. rozpoznawalności i oglądalności samego serialu, ale także identyfikacji miejsca akcji oraz oceny korzyści wizerunkowych dla Rybnika. Badanie zrealizowaliśmy w formie sondażu telefonicznego na reprezentatywnej próbie tysiąca dorosłych Polaków – opisuje Andrzej Kempa.
W badaniu uwagę zwraca wynik rozpoznawalności „Diagnozy” - aż 43 proc. mieszkańców kraju słyszało o serialu „Diagnoza”, a dalsze 46 proc. go ogląda. 86 proc. widzów uważa, że lokalizacja serialu w Rybniku to dobra promocja dla miasta. Najczęściej o tej produkcji słyszano w województwie łódzkim, najwięcej widzów serial ma w kujawsko-pomorskim i opolskim, a najtrafniej miejsce akcji identyfikują mieszkańcy dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, śląskiego i podlaskiego.
Za lokowanie Rybnika w czwartym sezonie popularnej produkcji miasto zapłaci TVN 300 tys. zł. Taką samą kwotę Rybnik wydał na promocję w trzecim sezonie serialu. Za lokowanie Rybnika w dwóch pierwszych seriach „Diagnozy” urząd miasta wydał po 369 tys. zł. Władze miasta są przekonane, że to dobrze wydane pieniądze.
- Badania zrealizowane przez firmę BST pokazują, że promocja miasta poprzez lokowanie produktu turystycznego była bardzo dobrą decyzją. Na pytanie o to, czy to dobra promocja dla miasta odpowiedziało na tak 86,3 proc. ankietowanych. To bardzo wysoki wynik. Dzięki badaniom widzimy, gdzie serial jest oglądany, a co ważniejsze, w których województwach widzowie wiążą „Diagnozę” z Rybnikiem. Znamy dzięki temu nowe obszary, w których możemy podjąć działania promocyjne, choćby poprzez udział w targach turystycznych - mówi Robert Cebula, naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta Rybnika.
>>>Chcesz zobaczyć grafikę w pełnym rozmiarze? Kliknij<<<
Pozytywnie o promocji poprzez serial wypowiada się Grzegorz Koczor, prezes agencji NoMonday, która stworzyła wiele kampanii wizerunkowych. Choć w komentarzu dla portalu ŚląskiBiznes.pl dostrzega też pewną wadę tego typu lokowania:
- Sam pomysł promocji miasta Rybnik w serialu Diagnoza oceniam pozytywnie. Z opinii wielu osób wynika, że serial jest ciekawy a miasto przedstawione zostało w sposób atrakcyjny i nienachalny (co równie ważne). Telewizja, pomimo lekkiej zadyszki w dobie nowych mediów, nadal gwarantuje dotarcie z przekazem reklamowym do milionów osób (gwarantuje więc tzw. zasięg). W wątpliwość podaję jedynie aktywność w czwartym sezonie. Tak, jak rozumiem kontynuację współpracy po pierwszej serii w celu budowania częstotliwości przekazu, tak nie jestem pewien, czy udział w czwartym sezonie broni się, biorąc pod uwagę tak wysokie koszty tej inwestycji (300 tys.). Należy pamiętać, że kilkaset tysięcy złotych można zainwestować bardzo efektywnie w promocję, korzystając z narzędzi digitalowych - mówi ekspert.
Dodajmy, że rybnickie zdjęcia do czwartego sezonu serialu „Diagnoza” trwały od 9 do 12 stycznia. Na ulicach Rybnika było można spotkać aktorów, których widzowie poznali już w trzech poprzednich seriach, czyli Maję Ostaszewską, Macieja Zakościelnego, Magdalenę Popławską, Adama Woronowicza, Beatę Ścibakównę czy wywodzącą się ze Śląska Sonię Bohosiewicz. Do serialu wraca Jan Englert, a nową postać rybnickiego lekarza zagra Maciej Stuhr. W Rybniku pojawiła się także Agnieszka Warchulska, która wcieli się w postać Aliny Brylskiej.
>>>Aktorzy „Diagnozy” są w Rybniku – fotoreportaż rybnik.com.pl<<<
Tradycyjnie głównym obiektem, gdzie realizowane były zdjęcia do „Diagnozy” był kampus wyższych uczelni. Aktorów można było też spotkać na ulicach czy jednym z parkingów miejskich. Telewizyjna premiera Diagnozy zaplanowana jest na 19 lutego 2019 roku. Reżyserem jest Łukasz Kośmicki. Czwarty sezon będzie liczył 13 odcinków. Od 2017 roku serial wyświetlany jest też na Ukrainie, a od tego roku pojawi się również na Węgrzech.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
1133Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
435JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
376Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
365Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
364"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
+1 / -0Majówka z rowerem i Kolejami Śląskimi - w długi weekend jeszcze po staremu
0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0