Śląskie stoi nie tylko węglem, ale też motoryzacją. Nowy SUV Abarth 600e, w premierowej wersji Scorpionissima, zaprezentowany publicznie na początku lutego podczas kręcenia nowej reklamy w Mediolanie we Włoszech, będzie produkowany tylko w Polsce. A ściśle mówiąc - wyłącznie w fabryce Stellantis w Tychach.
Na początku lutego zaprezentowane zostało pierwsze zdjęcie nowego Abartha 600e, który przechodził wówczas ostatnie testy. To najmocniejszy model w historii marki o mocy 240 KM, jest wyposażony w ekskluzywny mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i wysokowydajne opony opracowane dla Formuły E.
Teraz - jak ustalił dziennik.pl - ruszyła już seryjna produkcja SUV-a - w Stellantis w Tychach. Śląski zakład Stellantis jest jedyną fabryką, z której samochód będzie eksportowany.
Jak ustalił portal, pierwsze próbne egzemplarze opuściły już taśmy.
Zakład został już przystosowany pod wymogi nowego modelu włoskiej marki – mówi w rozmowie z dziennikiem.pl Agnieszka Brania, kierowniczka ds. komunikacji i PR w fabrykach Stellantis w Polsce – Linia produkcyjna samochodów elektrycznych została zintegrowana z istniejącą infrastrukturą zakładu przygotowaną do produkcji samochodów spalinowych. Linia główna została technologicznie przystosowana do produkcji aut w różnych wersjach silnikowych.
Inwestycja wyniosła ponad 755 mln zł.
Jak informuje Stellantis, z fabryki w Tychach na początek ma wyjeżdżać premierowy Abarth 600e Scorpionissima - w limitowanej edycji 1949 sztuk. Co ciekawe, liczba nie jest przypadkowa.
Właśnie w 1949 roku Karl Abarth rozpoczął oficjalną sprzedaż swojego pierwszego wyrobu, wyścigowej skrzyni biegów ze sterowaniem przy kierownicy przeznaczonej do Fiata Topolino - czytamy w Dzienniku.pl.
O tym, że fabryka samochodów Stellantis w Tychach rozpoczęła prace budowlane związane z przygotowaniem zakładu pod nowe inwestycje, pisaliśmy w 2022 roku <<Stellantis Tychy: Jeep jeszcze w tym roku. Co poza nim wyjedzie z fabryki?>>.
Projekt miał dotyczyć produkcji nowych samochodów osobowych hybrydowych i elektrycznych dla trzech marek koncernu: okrzykniętego później mianem Samochodu Roku 2023 Jeepa Avengera <<Samochód roku 2023 pochodzi ze Śląska!>>, Fiata 600 i Alfy Romeo Milano (która wciąż czeka na swój debiut). Abarth 600e pojawił się jako czwarty, nadprogramowy model.
We wdrożenie platformy nowych modeli w zakładzie w Tychach zainwestowano znaczące kwoty. Dziennik.pl nieoficjalnie pisze o kwocie 2 mld euro.
Stellantis Tychy to zakład wybudowany w latach 1972-1975. Fabryka zajmuje ponad 2,4 mln m2 powierzchni, z czego na hale produkcyjne i budynki usługowe przypada 0,5 mln m2. Przekształcenie zwojów blachy w gotowy samochód trwa około 12 godzin technologicznych.
Praktycznie, co 50 sekund z linii montażowych zjeżdża jeden pojazd.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
GUS o zarobkach m.in. w Śląskiem. Gołym okiem widać spore różnice w wynagrodzeniach dla mężczyzn i kobiet
549Płaca minimalna w 2025 r. znowu w górę. Cudzoziemcy pracujący w Polsce zadowoleni
538Praca zamiast studiów. Dla młodych Polaków wyższe wykształcenie nie jest już priorytetem
457Co trzeci polski przedsiębiorca zwolnił kogoś na rzecz AI. Kto może spać spokojnie, a kto powinien się bać?
255Co trzeci polski przedsiębiorca zwolnił kogoś na rzecz AI. Kto może spać spokojnie, a kto powinien się bać?
0GUS o zarobkach m.in. w Śląskiem. Gołym okiem widać spore różnice w wynagrodzeniach dla mężczyzn i kobiet
0Płaca minimalna w 2025 r. znowu w górę. Cudzoziemcy pracujący w Polsce zadowoleni
0Praca zamiast studiów. Dla młodych Polaków wyższe wykształcenie nie jest już priorytetem
0