Leo Express pokazał pociągi, które będą obsługiwały połączenia Praga – Kraków przez Pszczynę, Tychy, Katowice. Są to składy produkcji CRRC z Chin, największego wytwórcy na świecie, zaprojektowane wyłącznie dla czeskiego przewoźnika.
Trzy zespoły elektryczne przybędą z Chin do Europy statkiem w drugiej połowie tego roku, a następnie zostaną przetransportowane do Czech.
Jednostki będą miały oryginalny design, który będzie używany wyłącznie przez Leo Express. Przy projekcie współpracowało kilka czeskich studiów projektowych oraz wielu czeskich i europejskich wykonawców. Po przeprowadzeniu testów, jednostki mają być eksploatowane zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych. Koszty tej inwestycji sięgają ponad 5 miliardów CZK, czyli około 825 mln zł.
- Leo Express wraz z CRRC opracowało nowy typ jednostki elektrycznej. Projekt i koncepcja są własnością firmy Leo Express. Jednostka skonstruowana została w oparciu o nasze doświadczenie uzyskane podczas ponad miliarda przebytych kilometrów, w trakcie przejazdów na trasach czeskich i międzynarodowych. Jednostka została wykonana z myślą o wymaganiach naszych klientów w zakresie nowoczesnego serwisu i ergonomii. Jednostka jest wielosystemowa i hybrydowa, co oznacza, że będzie mogła działać w dowolnym miejscu w Europie Środkowej - mówi Peter Koehler, dyrektor generalny Leo Express.
Wewnętrzny układ pojazdu i poszczególne jego elementy zostały zaprojektowane odpowiednio do obecnych potrzeb pasażerów. Pociąg będzie zawierał nowy model kuchni, który umożliwi rozszerzenie oferty cateringowej. Zaplanowano także przestrzeń na pojemniki do recyklingu. Jednostki będą miały zapewniony komfortowy dostęp dla rodziców z wózkiem, osób niepełnosprawnych i pasażerów z rowerami. Miejsce na bagaż, narty i rowery jest standardem. Z myślą o różnych potrzebach naszych pasażerów, pociąg wyposażony będzie w przedziały z miejscami o wyższej klasie oraz strefę dla dzieci. Pociągi są oczywiście projektowane w kolorach firmy. Tym samym wkrótce na torach pojawi się więcej czarnych pociągów Leo Express.
Leo Express ma umowę na dostawę trzech jednostek i opcję na 30 dodatkowych. Pierwsze trzy jednostki są obecnie wykończane w Chinach. W drugiej połowie roku przybędą do Europy statkiem i zostaną poddane certyfikacji na torze testowym VÚŽ w Velimie. Początkowo nowe pociągi będą działać na trasach w Czechach, Słowacji i w Polsce.
Leo Express obsługuje trasy Praga - Kraków przez Śląsk od 2018 roku. Dotąd pociągi kursowały w weekendy. Natomiast od 28 czerwca połączenia będą codzienne. Ceny biletów na trasie Katowice - Praga zaczynają się od 67 zł w klasie ekonomicznej, z dostępem do darmowego Wi-Fi
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
449Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
399JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
386Niespodzianka: na stacjach paliw taniej. A najtaniej - na Górnym Śląsku
374Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
372"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
0Majówka z rowerem i Kolejami Śląskimi - w długi weekend jeszcze po staremu
0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0