Tesco Polska sprzedało pięć hipermarketów, w tym dwa na Śląsku - w Tychach i w Rudzie Śląskiej. Nabywcą jest Castorama. Czy to oznacza, że nowy właściciel urządzi w nich markety budowlane?
Tesco żegna się z Polską i wyprzedaje swój majątek. 301 obiektów po sklepach małych i średnich kupił operator sieci Netto za 900 mln zł. Z kolei 19 hal, w których mieściły się hipermarkety Tesco, sprzedawane były oddzielnie.
Pięć z nich kupiła Castorama Polska. Są to sklepy w Starogardzie Gdańskim, Rudzie Śląskiej, Olsztynie, Tychach i Rzeszowie. Ich łączna powierzchnia użytkowa sprzedaży wynosi 70 tys. m kw.
- W tej chwili następuje ich rebranding i dostosowanie wnętrz do naszych potrzeb. Będą sukcesywnie otwierane pod szyldem Castorama w ciągu 2021 roku. Inwestycje są elementem długofalowej strategii rozwoju sieci sklepów stacjonarnych na terenie całego kraju. Cieszymy się, że nasze obiekty powstają w kolejnych miastach, wciąż aktywnie poszukując nowych inwestycji - mówi ŚląskiemuBiznesowi.pl Stephane Duretz, dyrektor ds. ekspansji Castorama Polska.
Castoramie pomógł w transakcjach zespół ekspertów BNP Paribas Real Estate Poland, specjalizujący się w doradztwie w obszarach rynku inwestycyjnego, rynków kapitałowych oraz strategii inwestycyjnych. Transakcja była jedną z bardziej znaczących w ostatnim kwartale minionego roku.
- Transakcja jest efektem realizacji przez Castoramę, będącej krajowym liderem w kategorii DIY, ambitnej strategii ekspansji, rozwoju sieci i inwestycji w nowe obiekty. Handel nie znosi próżni, a pandemia tylko przyspieszyła zmiany. Nowe okoliczności to szansa dla tych, którzy potrafią się dostosować i sprawnie zrewidować swoje strategie. Na rynku nadal jest spora liczba inwestorów, którzy nie rezygnują z planów rozwojowych i aktywnie poszukują nowych lokalizacji. Swoją szansę wykorzystuje właśnie Castorama - mówi Mateusz Skubiszewski, dyrektor Działu Rynków Kapitałowych w BNP Paribas Real Estate Poland.
Jak podaje biuro prasowe BNP Paribas Real Estate Poland sklepy nie tylko przejdą remodeling, ale też zostaną zaaranżowane zgodnie z najnowszym konceptem sieci, a dwa najmniejsze - w Starogardzie Gdańskim i Olsztynie zostaną powiększone.
Nowy koncept sklepów zakłada rozwój stref, np. kuchni czy łazienki, w których klienci w jednym miejscu mogą zobaczyć i ocenić, jak sprawdzają się różne rozwiązania techniczne, a także jak pasują do siebie pod kątem kolorystyki, materiału, z którego są wykonane czy rozmiaru zestawienia różnych mebli, akcesoriów oraz dekoracji. Ponadto klienci mogą na miejscu sami stworzyć projekt pomieszczenia, np. kuchni czy łazienki lub skorzystać z porad doradców i wspólnie z nimi zaprojektować wnętrze. Takie udogodnienie stanowi dużą przewagę nad zakupami w sieci. Klienci mogą dokładnie obejrzeć produkty a później wpisać je w swój projekt.
Eksperci BNP Paribas Real Estate Poland podają, że jednym z efektów koronawirusa, poza wzrostem zainteresowania rynkowych graczy centrami convenience i parkami handlowymi, jest również utrzymująca się na wciąż wysokim poziomie popularność zakupów w sklepach DIY (majsterkowanie). "Castorama modelowo pokazuje, że zakupy e-commerce nie sprostają wszystkimi oczekiwaniom klientów, a sklepy stacjonarne tej kategorii to także showroomy i punkty doradztwa w których można skorzystać z wiedzy ekspertów z różnych dziedzin.” czytamy w komunikacie.
Sklepy sieci to także ważne ogniwa w sprzedaży wielokanałowej, usprawniające obsługę zamówień online i telefonicznych, jak również istotne lokalizacje magazynowe. Stacjonarne sklepy Castoramy są również punktami realizacji usługi „zamów i odbierz”, w ramach której skompletowane zamówienie można odebrać w ciągu 2 godzin od momentu jego złożenia. CastoMaty, które zadebiutowały pod koniec wakacji, są rozwiązaniem dla osób, które wybierają zakupy w sieci i bezkontaktowy odbiór towarów. Pokaźnych rozmiarów skrytki otwarte są 24/7 i mogą pomieścić również towary o sporych gabarytach. Co więcej, sieć wprowadziła również możliwość odbioru zamówionego towaru spakowanego na wózkach, co znacznie ułatwia przewiezienie go i spakowanie do samochodu.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
InPost uruchomił centrum logistyczne w Chorzowie o pow. 6000 m kw.
2010Szybko przerobili Tesco. Castorama otwiera się już w lutym
1988Hotel Orle Gniazdo w Szczyrku przejmują Francuzi. Będą nowa nazwa, fasada i park wodny
1120KSSE – producent kawy inwestuje 55 mln w Dąbrowie Górniczej
741Linia Zawiercie - Katowice Airport - Tarnowskie Góry pod nadzorem
618PGG: w kopalni Chwałowice roboty zaczęły pakować ekogroszek
+20 / -1C&W: 13 nowych projektów biurowych w budowie w Katowicach na koniec 2020 roku
+4 / -0Zielona dzielnica Jaworzna jako pierwsza w Polsce otrzymała prestiżowe wyróżnienie
+2 / -0Tauron uruchomił nową ścianę wydobywczą. Węgiel zasili elektrownię Jaworzno
+2 / -0Czy powstanie autostrada A4 Bis?
+15 / -13C&W: 13 nowych projektów biurowych w budowie w Katowicach na koniec 2020 roku
0Budowa S1 - GDDKiA przegrywa z firmą z Chin. Co dalej z trasą Mysłowice – Oświęcim?
0InPost uruchomił centrum logistyczne w Chorzowie o pow. 6000 m kw.
0KSSE – producent kawy inwestuje 55 mln w Dąbrowie Górniczej
0Katowice w pierwszej piątce pod względem atrakcyjności inwestycyjnej
0Czy firmy zaplecza górniczego powinny dostać podobną pomoc jak samo górnictwo?
Oddanych głosów: 277