Inwestycje i nieruchomości

Tesco sprzedało hipermarkety w Tychach i Rudzie Śląskiej. Co w ich miejsce?

2021-02-09, Autor: Tomasz Raudner

Tesco Polska sprzedało pięć hipermarketów, w tym dwa na Śląsku - w Tychach i w Rudzie Śląskiej. Nabywcą jest Castorama. Czy to oznacza, że nowy właściciel urządzi w nich markety budowlane?

Reklama

Tesco żegna się z Polską i wyprzedaje swój majątek. 301 obiektów po sklepach małych i średnich kupił operator sieci Netto za 900 mln zł. Z kolei 19 hal, w których mieściły się hipermarkety Tesco, sprzedawane były oddzielnie.

Pięć razy Castorama

Pięć z nich kupiła Castorama Polska. Są to sklepy w Starogardzie Gdańskim, Rudzie Śląskiej, Olsztynie, Tychach i Rzeszowie. Ich łączna powierzchnia użytkowa sprzedaży wynosi 70 tys. m kw.

- W tej chwili następuje ich rebranding i dostosowanie wnętrz do naszych potrzeb. Będą sukcesywnie otwierane pod szyldem Castorama w ciągu 2021 roku. Inwestycje są elementem długofalowej strategii rozwoju sieci sklepów stacjonarnych na terenie całego kraju. Cieszymy się, że nasze obiekty powstają w kolejnych miastach, wciąż aktywnie poszukując nowych inwestycji - mówi ŚląskiemuBiznesowi.pl Stephane Duretz, dyrektor ds. ekspansji Castorama Polska.

Castoramie pomógł w transakcjach zespół ekspertów BNP Paribas Real Estate Poland, specjalizujący się w doradztwie w obszarach rynku inwestycyjnego, rynków kapitałowych oraz strategii inwestycyjnych. Transakcja była jedną z bardziej znaczących w ostatnim kwartale minionego roku.

- Transakcja jest efektem realizacji przez Castoramę, będącej krajowym liderem w kategorii DIY, ambitnej strategii ekspansji, rozwoju sieci i inwestycji w nowe obiekty. Handel nie znosi próżni, a pandemia tylko przyspieszyła zmiany. Nowe okoliczności to szansa dla tych, którzy potrafią się dostosować i sprawnie zrewidować swoje strategie. Na rynku nadal jest spora liczba inwestorów, którzy nie rezygnują z planów rozwojowych i aktywnie poszukują nowych lokalizacji. Swoją szansę wykorzystuje właśnie Castorama - mówi Mateusz Skubiszewski, dyrektor Działu Rynków Kapitałowych w BNP Paribas Real Estate Poland.

Nowe sklepy wg nowego konceptu Castoramy

Jak podaje biuro prasowe BNP Paribas Real Estate Poland sklepy nie tylko przejdą remodeling, ale też zostaną zaaranżowane zgodnie z najnowszym konceptem sieci, a dwa najmniejsze - w Starogardzie Gdańskim i Olsztynie zostaną powiększone. 

Nowy koncept sklepów zakłada rozwój stref, np. kuchni czy łazienki, w których klienci w jednym miejscu mogą zobaczyć i ocenić, jak sprawdzają się różne rozwiązania techniczne, a także jak pasują do siebie pod kątem kolorystyki, materiału, z którego są wykonane czy rozmiaru zestawienia różnych mebli, akcesoriów oraz dekoracji. Ponadto klienci mogą na miejscu sami stworzyć projekt pomieszczenia, np. kuchni czy łazienki lub skorzystać z porad doradców i wspólnie z nimi zaprojektować wnętrze. Takie udogodnienie stanowi dużą przewagę nad zakupami w sieci. Klienci mogą dokładnie obejrzeć produkty a później wpisać je w swój projekt.

Polacy wciąż lubią stacjonarne sklepy z materiałami do majsterkowania

Eksperci BNP Paribas Real Estate Poland podają, że jednym z efektów koronawirusa, poza wzrostem zainteresowania rynkowych graczy centrami convenience i parkami handlowymi, jest również utrzymująca się na wciąż wysokim poziomie popularność zakupów w sklepach DIY (majsterkowanie). "Castorama modelowo pokazuje, że zakupy e-commerce nie sprostają wszystkimi oczekiwaniom klientów, a sklepy stacjonarne tej kategorii to także showroomy i punkty doradztwa w których można skorzystać z wiedzy ekspertów z różnych dziedzin.” czytamy w komunikacie.

Sklepy sieci to także ważne ogniwa w sprzedaży wielokanałowej, usprawniające obsługę zamówień online i telefonicznych, jak również istotne lokalizacje magazynowe. Stacjonarne sklepy Castoramy są również punktami realizacji usługi „zamów i odbierz”, w ramach której skompletowane zamówienie można odebrać w ciągu 2 godzin od momentu jego złożenia. CastoMaty, które zadebiutowały pod koniec wakacji, są rozwiązaniem dla osób, które wybierają zakupy w sieci i bezkontaktowy odbiór towarów. Pokaźnych rozmiarów skrytki otwarte są 24/7 i mogą pomieścić również towary o sporych gabarytach. Co więcej, sieć wprowadziła również możliwość odbioru zamówionego towaru spakowanego na wózkach, co znacznie ułatwia przewiezienie go i spakowanie do samochodu.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy firmy zaplecza górniczego powinny dostać podobną pomoc jak samo górnictwo?






Oddanych głosów: 277