Do siedmiu kilometrów wydłużył się odcinek nowej betonowej jezdni, z której mogą już korzystać kierowcy na budowanym odcinku autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, stanowiącej fragment autostrady między Częstochową a Tuszynem, budowanej w śladzie starej „gierkówki”.
Piotrków Trybunalski - Kamieńsk to ostatni odcinek budowanej autostrady, gdzie jazda odbywa się jeszcze po starej jezdni tzw. „Gierkówki”. Wynika to z faktu, że podpisanie umowy na projekt i budowę tego fragmentu trasy, a w konsekwencji rozpoczęcie prac, nastąpiło najpóźniej. Postępy robót na inwestycji są zgodne z harmonogramem.
Dotychczas kierowcy mieli do dyspozycji 4 kilometry nowej jezdni - od Piotrkowa Trybunalskiego w kierunku Katowic. Teraz nową jezdnią dojadą od Piotrkowa do Woli Krzysztoporskiej, co stanowi już ponad jedną czwartą długości całego odcinka Piotrków Trybunalski - Kamieńsk. Ruch - wzorem pierwszego oddanego tam odcinka - prowadzony jest w układzie 1+1, czyli dla każdego kierunku jazdy wyznaczono jeden pas ruchu. Obowiązuje także ograniczenie prędkości do 60 km/h.
- Na trasie znacznie poprawił się komfort jazdy. Kierowcy dostali do dyspozycji jezdnię o równej, gładkiej nawierzchni, a każdy z wyznaczonych pasów ruchu ma 4 metry szerokości, co zapewnia wygodną i spokojną jazdę, nawet największymi samochodami – informuje GDDKiA w Łodzi.
Wykonawca zapowiada systematyczne przekazywanie kolejnych odcinków nowej, wschodniej jezdni. Przekazanie ostatniego z nich ma nastąpić w wakacje. Tym samym stara, znana wszystkim „Gierkówka” przejdzie do historii, a zastąpi ją nowoczesna trasa. Na obecną chwilę po nowej jezdni jeździmy na całej długości odcinka Tuszyn - Piotrków Trybunalski (A), Kamieńsk - Radomsko (C), Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego (D) oraz granica województw - Kruszyna w woj. śląskim (E). Łącznie kierowcy mają do dyspozycji ponad 60 km nowej betonowej jezdni. Przekazanie do użytku gotowych odcinków A, C i D przewidziane jest na koniec bieżącego roku. Odcinek E ma być zakończony w połowie 2022, zaś odcinek B pod koniec 2022 roku.
Oddanych głosów: 895
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Brzmi jak szaleństwo: właśnie teraz warto brać kredyty hipoteczne
87510Obwodnica Ustronia zyska nowy przebieg. Łatwiej dojedziemy DW 941 do Wisły (mapa)
14433Rynek biurowy się zmienia. Ale Katowice wciąż w czołówce
2349Brenna: na Hali Jaworowej powstanie baza hotelowa z trasami narciarskimi
1577DK78. Budowa obwodnicy Poręby i Zawiercia w toku. Zobacz postęp prac (wideo)
1130PLK: wiadukt zapewni dojazd koleją do lotniska w Katowicach
+21 / -1W Zabrzu będzie produkowany niebieski wodór. Wspólny projekt PGNiG i 3 firm ze Śląska
+5 / -0Powstanie 120 km velostrad w Metropolii. Budowa pierwszych ruszy w 2023 roku
+4 / -0Katowice, Bielsko-Biała i Ożarowice wśród liderów biznesu, inwestycji i pracowitości
+4 / -0Katowice Airport: ogromny, trzeci hangar niemal gotowy
+3 / -0Powstanie 120 km velostrad w Metropolii. Budowa pierwszych ruszy w 2023 roku
0Trwają ostatnie prace na Autostradowej Obwodnicy Częstochowy. Co z resztą odcinków A1?
0Ceny mieszkań w Polsce wzrosną? Problemem inflacja, stopy procentowe i "podatek" ukryty w ustawie
0Powstaną nowe drogi przy MCK i Muzeum Śląskim. Katowice szykują sześć inwestycji
0W Zabrzu będzie produkowany niebieski wodór. Wspólny projekt PGNiG i 3 firm ze Śląska
0