Do siedmiu kilometrów wydłużył się odcinek nowej betonowej jezdni, z której mogą już korzystać kierowcy na budowanym odcinku autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, stanowiącej fragment autostrady między Częstochową a Tuszynem, budowanej w śladzie starej „gierkówki”.
Piotrków Trybunalski - Kamieńsk to ostatni odcinek budowanej autostrady, gdzie jazda odbywa się jeszcze po starej jezdni tzw. „Gierkówki”. Wynika to z faktu, że podpisanie umowy na projekt i budowę tego fragmentu trasy, a w konsekwencji rozpoczęcie prac, nastąpiło najpóźniej. Postępy robót na inwestycji są zgodne z harmonogramem.
Dotychczas kierowcy mieli do dyspozycji 4 kilometry nowej jezdni - od Piotrkowa Trybunalskiego w kierunku Katowic. Teraz nową jezdnią dojadą od Piotrkowa do Woli Krzysztoporskiej, co stanowi już ponad jedną czwartą długości całego odcinka Piotrków Trybunalski - Kamieńsk. Ruch - wzorem pierwszego oddanego tam odcinka - prowadzony jest w układzie 1+1, czyli dla każdego kierunku jazdy wyznaczono jeden pas ruchu. Obowiązuje także ograniczenie prędkości do 60 km/h.
- Na trasie znacznie poprawił się komfort jazdy. Kierowcy dostali do dyspozycji jezdnię o równej, gładkiej nawierzchni, a każdy z wyznaczonych pasów ruchu ma 4 metry szerokości, co zapewnia wygodną i spokojną jazdę, nawet największymi samochodami – informuje GDDKiA w Łodzi.
Wykonawca zapowiada systematyczne przekazywanie kolejnych odcinków nowej, wschodniej jezdni. Przekazanie ostatniego z nich ma nastąpić w wakacje. Tym samym stara, znana wszystkim „Gierkówka” przejdzie do historii, a zastąpi ją nowoczesna trasa. Na obecną chwilę po nowej jezdni jeździmy na całej długości odcinka Tuszyn - Piotrków Trybunalski (A), Kamieńsk - Radomsko (C), Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego (D) oraz granica województw - Kruszyna w woj. śląskim (E). Łącznie kierowcy mają do dyspozycji ponad 60 km nowej betonowej jezdni. Przekazanie do użytku gotowych odcinków A, C i D przewidziane jest na koniec bieżącego roku. Odcinek E ma być zakończony w połowie 2022, zaś odcinek B pod koniec 2022 roku.
Oddanych głosów: 916
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Szkolenia dla rynku 4.0. Nowe centrum robotyki za ponad 13 mln zł oficjalnie otwarte
1235Hub w Jaworznie zamiast fabryki Izery. EMP zmienia taktykę
1030Pierwszy w Polsce Sky Walk w budynku mieszkalnym. Innowacyjna inwestycja powstaje w Katowicach (wizualizacje)
806Inwestycja za 114 mln zł. Legendarne kąpielisko Fala wraca do TAURON Parku Śląskiego w nowej odsłonie
6213,2-kilometrowy pas startowy zmienił Katowice Airport. Jubileusz jednej z najdłuższych dróg startowych w Polsce
590JSW wycofuje nowy sprzęt ratowniczy za ponad 30 mln złotych. Największa tego typu inwestycja w historii spółki z problemami
+36 / -183,2-kilometrowy pas startowy zmienił Katowice Airport. Jubileusz jednej z najdłuższych dróg startowych w Polsce
+3 / -0KSSE i SRK zagospodarują tereny po kopalniach. W planie inwestycje m.in. na 80 hektarach w Jastrzębiu-Zdroju
+2 / -0Do Skandynawii przez Świnoujście i Ystad. Szyny z Dąbrowy Górniczej jadą koleją do Szwecji
+2 / -0Politechnika Śląska i CPK będą wspólnie kształcić kadry dla sektora transportu i kolei dużych prędkości
+1 / -0Ogromny hangar przy pasie startowym. Śląska spółka zrealizowała inwestycję w samym sercu Katowice Airport
0Business Mixer KSSE w Pszowie: porozumienie na rzecz lokalnego biznesu na terenie dawnej kopalni Anna
0Nowa linia S74 po 24 latach przerwy. Pociągi wracają na trasę Tychy – Orzesze Jaśkowice
0Politechnika Śląska i CPK będą wspólnie kształcić kadry dla sektora transportu i kolei dużych prędkości
0Rewitalizacja terenów po kopalni Wujek. Katowice i PGG ruszają z planem transformacji
0