Do siedmiu kilometrów wydłużył się odcinek nowej betonowej jezdni, z której mogą już korzystać kierowcy na budowanym odcinku autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, stanowiącej fragment autostrady między Częstochową a Tuszynem, budowanej w śladzie starej „gierkówki”.
Piotrków Trybunalski - Kamieńsk to ostatni odcinek budowanej autostrady, gdzie jazda odbywa się jeszcze po starej jezdni tzw. „Gierkówki”. Wynika to z faktu, że podpisanie umowy na projekt i budowę tego fragmentu trasy, a w konsekwencji rozpoczęcie prac, nastąpiło najpóźniej. Postępy robót na inwestycji są zgodne z harmonogramem.
Dotychczas kierowcy mieli do dyspozycji 4 kilometry nowej jezdni - od Piotrkowa Trybunalskiego w kierunku Katowic. Teraz nową jezdnią dojadą od Piotrkowa do Woli Krzysztoporskiej, co stanowi już ponad jedną czwartą długości całego odcinka Piotrków Trybunalski - Kamieńsk. Ruch - wzorem pierwszego oddanego tam odcinka - prowadzony jest w układzie 1+1, czyli dla każdego kierunku jazdy wyznaczono jeden pas ruchu. Obowiązuje także ograniczenie prędkości do 60 km/h.
- Na trasie znacznie poprawił się komfort jazdy. Kierowcy dostali do dyspozycji jezdnię o równej, gładkiej nawierzchni, a każdy z wyznaczonych pasów ruchu ma 4 metry szerokości, co zapewnia wygodną i spokojną jazdę, nawet największymi samochodami – informuje GDDKiA w Łodzi.
Wykonawca zapowiada systematyczne przekazywanie kolejnych odcinków nowej, wschodniej jezdni. Przekazanie ostatniego z nich ma nastąpić w wakacje. Tym samym stara, znana wszystkim „Gierkówka” przejdzie do historii, a zastąpi ją nowoczesna trasa. Na obecną chwilę po nowej jezdni jeździmy na całej długości odcinka Tuszyn - Piotrków Trybunalski (A), Kamieńsk - Radomsko (C), Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego (D) oraz granica województw - Kruszyna w woj. śląskim (E). Łącznie kierowcy mają do dyspozycji ponad 60 km nowej betonowej jezdni. Przekazanie do użytku gotowych odcinków A, C i D przewidziane jest na koniec bieżącego roku. Odcinek E ma być zakończony w połowie 2022, zaś odcinek B pod koniec 2022 roku.
Oddanych głosów: 906
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Gliwice: Tenneco uruchomiło Europejskie Centrum Inżynieryjne Monroe
3657PGG: w kranach w Łaziskach popłynie woda z kopalni Bolesław Śmiały
3429Idziemy krok dalej z interaktywnością – Maciej Chmiel o powstającym centrum bajek OKO w Bielsku-Białej. Wywiad
3260Visa planuje otworzyć w Polsce nowy globalny Hub Technologiczno-produktowy. Praca dla 1500 osób
1152Tauron inwestuje 100 mln w rozbudowę Katowice Airport. Innowacyjna technologia w użyciu
1070Piramidy w Ustroniu - ruszyły prace budowlane związane z modernizacją i rozbudową uzdrowiska
+19 / -4PGG: w kranach w Łaziskach popłynie woda z kopalni Bolesław Śmiały
+11 / -1Firma z Wieliczki postawiła w Bytomiu fabrykę domów z drewna klejonego
+5 / -0Tauron inwestuje 100 mln w rozbudowę Katowice Airport. Innowacyjna technologia w użyciu
+5 / -0Katowice Airport: powstanie węzeł przeładunku towarów i paliw z bocznicą kolejową
+5 / -0Starostwo w Grodzisku zyska solarny parking. Wiaty PV stawia firma z Katowic
0Jaworzno: Danone uruchomił unikatową w świecie instalację do recyklingu kubków po jogurtach
0Katowice Airport: są unijne pieniądze na budowę multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw
0Remont węzła A4 Katowice-Kraków – kierowcy muszą się przygotować na kolejne zmiany od 31 maja
0Firma z Wieliczki postawiła w Bytomiu fabrykę domów z drewna klejonego
0